Gå til innhold

Big bang-test i Sveits/Frankrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dette kommer til å bli en sak for Gordon Freeman. Denne saken kommer til å skape en portal til en annen dimensjon.

 

 

Half Life 2 ep 3 avslutter med at Gordon Freeman forsvinner inn i en mystisk portal, etter han rev hodet av G-man.

Kort etter relasedate av ep3 kommer nyheter om en rav gal mann med briller i en merkelig drakt som fyker rundt på CERN og skyter stoler på vitenskapsmennene der med en slags null-punkts energi felt manipulator...

HAHA, jeg ler meg ihjel!

Prepare for Unforeseen Consequenses Gordon Freeman.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Hva hvis da hvis? :(

 

Nettopp. Man kan ikke bevise at dette er ufarlig før det faktisk settes i gang for fullt, fordi dette har vi aldri gjort før, så da er det bare å vente og krysse fingrene for å se hvilken teori som ender som praksis. Vi driver jo tross alt å leker her med ting som vi kanskje ikke burde leke med. Det er jo store penger som er lagt i dette her og innebærer kanskje forskere som er så på jaget etter infomasjon at de velger å gamble litt og kjøpe av noen folk til å skrive pene rapporter om hvor trygt dette er - noe som ikke ville ha blitt en nyhet i menneskens historie uansett. Jeg er faktisk litt skeptisk, selv om jeg personlig tror det vil gå bra, men "hva hvis da hvis?" som du skriver. :ohmy:

Lenke til kommentar
kan dette være farlig? alstå skje noe med menneskeheten?

 

Mest sannsynlig ikke. Men når vi snakker om menneskeheten og vår planet, så liker jeg ikke å støtte meg mot ”mest sannsynlig”.

 

Men hvis vi sitter her ved juletider og diskuterer og krangler, tror jeg faren er over for denne gang, frem til vi finner på noe annet skummelt.

 

Det er jo bare et tidsspørsmål for når en intelligent sivilisasjon ødelegger seg selv. Dette kan ha skjedd millioner av ganger før oss hos andre arter rundt om i verdensrommet som har prøvd lignende greier eller nuka seg selv i krig. Ok. Denne strekkes litt langt, men jeg mener å være inne på noe her. :ohmy:

Lenke til kommentar

Og jeg mener du ikke er inne på noe.

Med mindre du sitter på informasjon og bevis du absolutt burde dele med menneskeheten, så har du ingen forutsetninger for å si noe som helst om hva liksom skal ha skjedd selv kun en gang hos andre arter rundt om i verdensrommet.

 

Og fysikerne har like lite lyst til å dø som deg og meg, så jordkloden vil ikke forgå når LHC endelig frontkolliderer en haug med protoner.

Beregningene og fysikken de har brukt for dette viser at det er en ekstremt liten sjanse for at noe som helst katastrofalt vil skje, og selv om det er er en ekstremt liten sjanse, så betyr det langt fra at det vil skje

 

Det er ikke snakk om å "krysse fingrene og se hvilken teori som ender som "praksis" "

Endret av olefiver
Lenke til kommentar
Hva hvis da hvis? :(

 

Slapp'a, de gjøkk'e ondt å bli spist av et sort hull vett'u!

 

*snip*

Og fysikerne har like lite lyst til å dø som deg og meg, så jordkloden vil ikke forgå når LHC endelig frontkolliderer en haug med protoner.

Beregningene og fysikken de har brukt for dette viser at det er en ekstremt liten sjanse for at noe som helst katastrofalt vil skje, og selv om det er er en ekstremt liten sjanse, så betyr det langt fra at det vil skje

*snip*

 

Tror nok flere av oss er villige til å ta sjangsen :p

Lenke til kommentar

Jeg burde kanskje presisert hvor liten den sjansen for at "noe" skal skje er så liten at den i praksis er ubetydelig og grenser mot umulig.

Men fysikere flest opererer skjeldent med absolutter, så det er en sjanse, men det vil ikke skje noe katastrofalt.

 

med mindre katastrofalt betyr at noe går galt på CERN og en magnet eksploderer eller no og dreper noe fysikere som jobbet på den for øyeblikket... men det vil jo langt fra skade kloden eller universet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...