Gå til innhold

Big bang-test i Sveits/Frankrike


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lurer på hvor lang tid det tar før gutta nede i Dubai finner ut at de har lyst på en "sånn en".

 

Radius: Ekvator.

Så kan du få deg et vanvittig døgn i den rådyre "kollisjons-suiten".

 

Det høres heller strålende ut...

 

Forøvrig: Det ryktes at folka som filmet "engler og demoner" var en tur på Atlas-detektoren på LHC. Det var meningen å lage en "kontrollromsscene" hvor folka skulle stå i kontrollrommet, med en glassrute ned mot ATLAS... Personlig er jeg veldig veldig glad kontrollrommet faktisk ikke ligger sånn til!

 

Forøvrig2: Det finnes faktisk et eksperiment på CERN som heter AD og har med antimaterie å gjøre - "Antiproton decelerator": http://en.wikipedia.org/wiki/Antiproton_Decelerator

Lenke til kommentar

Jeg må virkelig si jeg er enig med Olsenhower i hans første post. Man kommer ikke langt videre uten vitenskap og forskning.

 

Mest sannsynlig så kommer det til å gå bra, og hvis ikke ... ja. Fint å vite at vi ikke merker noe da ;)

Lenke til kommentar
Om 7 dager er jeg på kristen konfirmantleir :cool: Så hvis big bang blir bevist, så slipper vi kanskje morgenbønnen?

Nix, for hva var det som satte i gang/skapte Det store smellet og var før Det store smellet? De religiøse vil alltid ha Gud i bakgrunnen som den opprinnelige Skaperen, uansett hva forskerne kommer fram til av svar.

Lenke til kommentar

Half Life 2 ep 3 avslutter med at Gordon Freeman forsvinner inn i en mystisk portal, etter han rev hodet av G-man.

Kort etter relasedate av ep3 kommer nyheter om en rav gal mann med briller i en merkelig drakt som fyker rundt på CERN og skyter stoler på vitenskapsmennene der med en slags null-punkts energi felt manipulator...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...