Gå til innhold

Kvalifisering NM i overklokking! Nå som sticky!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
hehe, jeg har en amd xp 3700

sorry mate, emn de har ikke hatt navnet xp siden sokkel A :tease:

Du har no en AMD Athlon 64 3700+ og grunnen til 64 er fordi det var amd sin første 64bit CPU om jeg ike tar helt feil

8757657[/snapback]

 

Den første 64 var en Newcastle på 754.. Bruker`n enda!

8777711[/snapback]

 

Bortsett fra at ikke Newcastle var første utgave av A64, så opprettet Stoolman denne tråden for å poste klokke-resutater for kvalifisering til NM i overklokking.

Kan ikke dere som vil "skryte av" det "utrangerte rælet" deres heller "adde" hverandre på MSN og småchatte litt der? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
åå Takk Stoolman!

kjempebra! :thumbup:

 

For å si det sånn, hvis man jobber et sted der man har verksted OG kjemikere så er både LN2/Dryice kjølerør OG Nitrogen/Tørris tilgjenlig :!: Gratis tilogmed

 

Kjemisk Insitutt og sjefene mine :love:

8772731[/snapback]

 

Men som stoolman sier blir det vurdert etter kjølingen i de tilfellene her. Så om du slår en som har tilsvarende system med kanskje en klokk på 20%-30% mer enn han på vann så er det stor sannsynlighet at han vil kvalifiseres før deg.

Lenke til kommentar
åå Takk Stoolman!

kjempebra! :thumbup:

 

For å si det sånn, hvis man jobber et sted der man har verksted OG kjemikere så er både LN2/Dryice kjølerør OG Nitrogen/Tørris tilgjenlig :!: Gratis tilogmed

 

Kjemisk Insitutt og sjefene mine :love:

8772731[/snapback]

 

Men som stoolman sier blir det vurdert etter kjølingen i de tilfellene her. Så om du slår en som har tilsvarende system med kanskje en klokk på 20%-30% mer enn han på vann så er det stor sannsynlighet at han vil kvalifiseres før deg.

8792757[/snapback]

 

Synes det er tull, det med at det skal være variert etter hva slags kjøling man bruker.

 

Ja en som er mer engasjert i klokking bruker gjerne fasekjøling. Men hvorfor må han lide ?

 

OM hvordan man kjøler bør være opp til hver for seg.

 

Det er sikkert mulig å mekke sammen et kolosalt bare vannkjøling system som gir kjempe bra temps.

Lenke til kommentar

Nå er det ikkje kor stor grad nokon har tilgang på kjøleutstyr og hardware det skal måles, men kunskapsnivå.

At ein person bruker fasekjøling betyr ikkje nødvendigvis at han må lide for det.

Skal ein som har klart 4200Mhz på ein Core 2 på fase stille likt med ein som klarer det samme på luft ??

Lenke til kommentar
Nå er det ikkje kor stor grad nokon har tilgang på kjøleutstyr og hardware det skal måles, men kunskapsnivå.

At ein person bruker fasekjøling betyr ikkje nødvendigvis at han må lide for det.

Skal ein som har klart 4200Mhz på ein Core 2 på fase stille likt med ein som klarer det samme på luft ??

8799354[/snapback]

 

Nei det tviler jeg på. Jeg tror det kan være lurt å vise gode SuperPi scores o.l. i forhold til CPU klokk, for å vise at du er en god tweaker. At du har kunnskap osv.

Lenke til kommentar
Så går vi ontopic folkens, eh?

8799426[/snapback]

 

Enig, men min post var vel ikke så veldig OffTopic (rett meg hvis det er feil) Det er vel lov å diskutere litt hva som vil telle mer her (i kvalifiseringen). Eller skal man bare poste resultater her?

 

EDIT: Trykkleif

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Nå er det ikkje kor stor grad nokon har tilgang på kjøleutstyr og hardware det skal måles, men kunskapsnivå.

At ein person bruker fasekjøling betyr ikkje nødvendigvis at han må lide for det.

Skal ein som har klart 4200Mhz på ein Core 2 på fase stille likt med ein som klarer det samme på luft ??

8799354[/snapback]

Enn om han som har klart det på luft har en mye mer villig chip?

Lenke til kommentar
Nå er det ikkje kor stor grad nokon har tilgang på kjøleutstyr og hardware det skal måles, men kunskapsnivå.

At ein person bruker fasekjøling betyr ikkje nødvendigvis at han må lide for det.

Skal ein som har klart 4200Mhz på ein Core 2 på fase stille likt med ein som klarer det samme på luft ??

8799354[/snapback]

Enn om han som har klart det på luft har en mye mer villig chip?

8800067[/snapback]

 

Slike ting bør vel også tas med. Igjen tror jeg det ligger en del på hva du har fått til med den klokken du har på din CPU osv. altså gode tweaks, gjerne mange resultater på mange forskjellige systemer for å vise at du gar generellt god kunnskap og "talent" :D

 

Uansett, for å gå LITT OnTopic igjen. I kveld/natt skal jeg teste maksklokk på min celeron 356 igjen. Håper at tempen faller ned i 10-12 grader hvis jeg er heldig. Jeg gidder rett og slett ikke å prøve med over 25 grader i luften...

Lenke til kommentar
Nå er det ikkje kor stor grad nokon har tilgang på kjøleutstyr og hardware det skal måles, men kunskapsnivå.

At ein person bruker fasekjøling betyr ikkje nødvendigvis at han må lide for det.

Skal ein som har klart 4200Mhz på ein Core 2 på fase stille likt med ein som klarer det samme på luft ??

8799354[/snapback]

Enn om han som har klart det på luft har en mye mer villig chip?

8800067[/snapback]

 

Skal man ta med alle mulige faktorer blir det umulig å lage noen regler for hva som skal til for å kvalifisere seg. Om en chip er god eller dårlig blir jo umulig å vite med mindre stoolman "forhåndstester" den. Sier seg selv at det blir litt... rart :p

 

Jeg syns at det med kjøling er en god sak å forholde seg til, at noen har bedre CPUer enn andre er bare sånt man må akseptere. Et poeng ift. det er jo at det er lett å skaffe seg en god CPU på f.eks. ebay. Skal du ha det 100% trygt og kjøper fra komplett går det ikke an å klage over at du ikke fikk noen gullchip, IMO.

Lenke til kommentar

De går ikke etter høyeste klokk etc. Rambo82, men beste klokk iforhold til komponenter så for du en Athlon XP på 3Ghz så slår nok det en Celeron D/Core 2 Duo på 3.6Ghz ....

 

Edit: den 15 kommer det ferie penger på konto (1450,- :cool:) så skaffer jeg meg nok et GA-P35DS4 så for jeg prøve meg jeg og, go rekek rjeg det så skaffer ejg meg en WC med mulig TEC hos petrastechshop ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Høyeste klokk på Opteron 144 var 2720 mhz. Er hovedkortet som holder meg igjen, et ASrock billigkort, elendig overklokkerkort, kan kun øke volt til CPU med 0,05 og minne med 0,1. Med en voltmod kom jeg derimot opp på 0,15v ekstra til CPUen. Tweaket minne så mye jeg kunne, men TWINmos er ikke akkurat kjent for å lage særlig overklokkvenligge minnebrikker.

 

Skjermkortet er det jeg er mest fornøyd med, kjører 725@800 24/7 med 1,55/stock volt.

 

Alt i alt et system som skulle gi mest bang/buck. Dette gjorde at jeg ikke fikk et helt perfekt overklokkingssystem;)

post-78005-1181684003_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Hej. Jeg hedder Claus, og kommer fra Danmark. I må sige hvis der er noget i ikke forstår :)

 

Jeg har følgende:

Abit IC7-MAX3.

Pentium 4 Presscott, 3 ghz. 1,34 volt.

Crucial Ballistix PC4000 (250 mhz), 2x 512 mb. 2,8 volt. 2,5-4-4-10.

Zalman CNPS-9500LED cpu køler.

Point of View GeForce 5700VE grafikkort med standard køler, ingen mods.

 

Cpu: 3 ghz @ 4009 mhz. 1,45 volt

Ram: 250 mhz @ 250 mhz 2-2-2-5. 2,8 volt. @ 267 mhz 2,5-4-4-10.

Grafikkort kerne: 250 @ 450 mhz (+80%)

Grafikkort ram: 400 @ 480 mhz.

 

Jeg har ikke overclocket hårdt. Har ikke hævet volt meget på cpu, og har ikke hævet på ram.

Kan jeg være med i konkurrence, eller er det kun for folk fra Norge?

 

Shall I write again in English?

post-132515-1182020212_thumb.jpg

post-132515-1182020295_thumb.jpg

Endret av Claus35-HwtDK
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...