Gå til innhold

Kvalifisering NM i overklokking! Nå som sticky!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke hvor jeg skal poste dette, men jeg kunne tenkt meg å gi en liten donasjon, som kan bli premie på NM i overklokking (hvis den er ønsket da)

 

Jeg har nemlig stoolmans Celeron som han tok WR med på litt over 7.4 Ghz, og jeg ska snart kjøpe meg Quad-Core, så kunne tenkt meg at den fikk gå videre til en som vil benche med den eller noe sånt :) Det kan jo være noe trøstepremie eller noe sånt

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Ja, då har eg gjort mitt beste med D 925.

 

Hw:

P5WD2-E Premium

Intel Pentium D 925

Crucial Ballistix PC5300 CL3

X1950XTX

 

Har tatt vdroop mod på hovedkortet og fekk då maks 1,82V( vist med aibooster)

Det eg klarte vart då 5076 mhz: http://valid.x86-secret.com/show_oc.php?id=211822

Det eg gjorde var å ta ut den eine ram brikka, også satt eg 1:1. tjente litt på det.

 

SuperPi 1m vart då på 26.984 sekund. eg kjørte då CPUen på 4,8 ghz.

 

post-97393-1182899929_thumb.jpg

 

Og litt 3dmark til slutt:

 

post-97393-1182904104_thumb.jpg

 

Har nå tukla med både skjermkort og ram, og endte opp med eit nytt personleg rekord :)

Skal sjå i morgon tidleg om eg klarer å runde 7400 poeng med litt endå meir tukling.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Ser bra ut det der tarzan, ivrig med aa pumpe spenning til cpuen i hvert fall :)

 

Jeg har surra litt med overklokking i kveld jeg ogs[, men jeg er saa begrenset av hk og ram at det var jo nesten ikke morsomt... Med en romtemp paa rundt 20c og blir det vrient.

 

Men men, man gjoer sitt beste og jeg kom jo fram til noe da...

 

Starta med aa makse ut Vcore og sette igang med suicide shot. Her hjalp det og veldig etter jeg fjerna varmespreder. Jeg er litt usikker paa om det er hk eller cpu som begrenser meg her, men vil tippe det er cpu.

http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=211847

 

 

Videre over til superpi, men her vises det virkelig hvor mye vanskeligere det er aa benche med dette asus-kortet enn mitt gode gamle dfi expert. Sliter veldig med Vdroop og HTT hopper opp og ned som de vil... Har resistor klar her, men tror jeg skal beholde garantien paa dette hovedkortet :p . Et par grader kaldere i lufta saa tenker jeg at under 30s skal gaa greit.

post-45232-1182905558_thumb.jpg

 

 

Oppsettet ser omtrent slik ut:

AMD Athlon 64 X2 3800+

ASUS A8N32-SLI Deluxe

OCZ 2048MB Dual Channel Platinum Edition

PC-3200 2x1024MB (2-3-2-5) 400Mhz E.L. :realmad:

XFX 8800GTX

 

 

I morgen skal jeg proeve meg igjen litt med 3dmark :)

Lenke til kommentar

Det er pent det sablabra :thumbup:

 

apropos såenning. det hjelper lite etter ei viss mengde med spening, men eg får jo tynt ut dei mhzene. Men har jo klarte 5076 mhz. Lurer på om eg klarer meir....? Temperaturen blir jo svært høg med vannkjøling. har åpa dør akkurat nå.

 

Nå har eg endeleg kome over 7400 poeng i 3dmark. Skal teste litt til, og etter det då er eg ferdig. Skal reise på kappleik snart.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

akkurat nå har jeg min PD 820 på 3.9Ghz med stock kjølepasta på en artic cooling freezer ;)

 

Men hva er sånn maks temp/volt på Pentium D i 8xx serien ?

 

tharshan: hva kjøler du med ?

 

Blir nok ingen Delta vifte på meg så da for jeg klare meg med orginal vifte :thumbdown:

 

Edit:

 

Ikke glem å legge ut resultatene på HWbot og da så for laget litt bedre "rank" ...

 

ordtak: Alle monner drar så musa og tissa i havet

 

Så post alt av scores dere har uansett hvor små de er :thumbup:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

The Ghost@ Kjøler med vannkjøling :)

 

Så mitt aller siste bidrag med 3dmark06:

 

post-97393-1182942744_thumb.jpg

 

Hadde eg fått coren litt lengre opp så hadde eg fått mykje høgare score. CPuen vil ikkje vere bench stable over 306 FSB, og eg har ikkje meir tid idgjen. Må reise på kappleik.

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Fristen har vel vore 28. juni helt fra starten av... :roll:

 

 

Jeg som skulle benche litt 3dmark 06 idag, men det gikk jo ikke som forventet. Av en eller annen grunn ville ikke skjermkortet over 610 mhz core, men tidligere gikk ca. 630mhz glatt uten aa sette opp viftehastigheten en gang... Lurer paa hva som skjer galt, men inntil da blir det ingen gode resultater. Eneste resultat jeg har hittil er det her...

 

http://service.futuremark.com/compare?3dm06=2322336

 

 

CPU er vannkjoelt mens skjermkortet har stock.

Men men, saann er det med overklokking, holder paa hundrevis av forsoek, men man lykkes kanskje bare med ett :) . I dag var i hvert fall skjermkortet kranglete :p

Lenke til kommentar

Mener å hsuke at det har vært 30juni hele tiden ejg har iværtfall dårlig tid og må sitte oppe hele natt og ikke rakk pakken fra USA å komme heller så da blir det dårlig temp her i gården med stock kjølepasta :S

 

Edit: om stoolman er snill så utsetter han frsiten til ut juni :thumbup:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Nå er det like før jeg stuper i trøtthet, men dette er hva jeg har å komme med iløpet av natten:

 

Generel info:

 

-Artic cooler freezer pro 7 med stock vifte og goop

-Gigabyte P35-DS4

-Der jeg bruker 2gb ram bruker jeg ballitsix pc5300

-Der jeg bruker 1gb ram bruker jeg crucial value pc5300

 

Pentium D 820:

 

Beste superpi:

 

 

Beste CPU-Z:

WTF det går ikke ann å validere dem (satt uten internett)

"bevis" og

 

E6600:

 

Beste superpi:

 

 

Beste CPU-Z:

Den var på 3780Mhz, men et eller annet skjedde med valideringene :S

 

Beste 3Dmark06:

 

http://service.futuremark.com/orb/resultan...D=0&UID=9865072

 

Hadde verken med meg HK, CPU eller skjermkort inatt og jeg kunne ikke bruke lavere multipliere på minne enn de jeg brukte ellers ville det ikke boote så det er noe muffins/defekt med mitt HK ....

Også er jeg jo gankse fersk når det kommer till klokking da min første klokk ble på en E6600 ja faktisk den samme som jeg bruker nå og da fikk jeg til 3.9Ghz etter litt om og men ..

 

 

Men natta folkens og lykke til alle sammen :sleep: :sleep: :sleep:

Lenke til kommentar

Det hadde vært veldig fint med frist den 30., jeg trodde det var fristen :(

 

Klarte å reparere P5B Deluxe kortet mitt i går, hadde brent en mosfet så jeg loddet på en fra Nassuz' gamle P5B-E Plus. Nå fungerer det fint og celeronen min klokker litt bedre på det kortet enn på IB9 (hadde en mistanke om at den dårlige klokken hadde noe med HK å gjøre :thumbdown: ) Har loddet på vcore og vdimm mod på P5B kortet igjen så det er klart for litt benching :)

 

Laget også en ny singelsteger for et par dager siden, tenkte å montere den på P5B Deluxe idag og teste litt, brukte den på IB9 i går og på tirsdag, men det hjalp ikke så mye på klokken..

 

Edit: Sent ute, men poster resultatene mine likevel:

 

Oppsett:

HK: ASUS P5B Deluxe med vcore og vdimm mod

CPU: Intel Celeron 326

Ram: 1x512MB Transcend PC5300 (D9GMH)

Skjermkort: Club3D 7950GT (mitt gamle PCI-kort er dødt :()

PSU Thermaltake 430W :(

 

Høyeste klokk på luft med 1,75v vcore: 4632MHz

 

Høyeste klokk på fase med 1,85v vcore: 5192MHz

 

Beste SuperPI 1M (i forhold til klokk) så langt: 32,297s @ 4,2GHz (ble litt rart ss med to like CPU-Z der. minnet kjører 1:2 4-3-3-4)

 

SuperPI 1M @ 4,3: 31,625s

 

 

Har lekt meg litt med SuperPI tweaking de siste dagene og er fornøyd med resultatet, men skulle gjerne hatt to minnebrikker så jeg kunne kjørt i dual channel :p Tenker å skaffe meg en E6750, et 2gig sett med Ballistix PC8500 og en ny PSU om en måned eller to.

 

Edit: Leif

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...