Gå til innhold

Kvalifisering NM i overklokking! Nå som sticky!


Anbefalte innlegg

amdorintel

 

prøv å kjøre 1:2 eller

 

venter på pcn min den er på sjøen (post) skal se om jeg ikke kan få noen ok frekvenser

8763795[/snapback]

Hva mener du med 1:2? Skal jeg kjøre på 400mhz da?

8766514[/snapback]

 

Han mener helt sikkert 1:1, altså FSB=500, Minne = 500 f.eks.

Effektiv hastighet FSB2000 og DDR1000.

Tror ikke brikkene dine klarer det, men det er jo bare å sette 5-5-5-15 eller enda slakkere timings og prøve. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, siden de som kommer med ikke trenger å tenke på billetter, så får jeg vel slenge meg på her jeg og da :p

 

Jeg kan ikke bidra med så alt for mye, men har en Celeron jeg har skaffet som klokker bra.

 

Er nesten ikke vits i å poste enda, siden jeg har ikke kommet noe langt med den, i forhold til hva jeg klarer, men vi får se når jeg får ny vannblokk, og det blir kaldere i været (20-23 grader lufttemp i bergen, så gir ~25grader innetemp... ikke noe for OCing)

 

Men har i hvertfall fått validert 5.5 Ghz pluss. 5 Ghz virker helt stabilt.

 

Link til valideringen her

 

PS: Til dere som tror dette er veldig bra (ser seg blind på Ghzene), så er det egentlig ikke det. Jeg vet at denne CPUen er god for 7-7.5 Ghz på tørris/LN2, noe som ikke er lov her, og som jeg ikke har muligheter til, men vi får se med litt bedre vannkjøling og lavere lufttemps.

 

EDIT: Jeg har en halvbror som har en haug med datautstyr (gammelt og relativt nytt). Kankskje jeg kan få noe av han til å leke med... Vel, er nesten en måned til fristen går ut, så er god tid enda...

 

EDIT: 1 time (and going) orthos stress stabilt på 1.35vCore 5 Ghz.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB :green:

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB :green:

8768149[/snapback]

 

Bilde av riggen går jo? :p

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB :green:

8768149[/snapback]

 

Bilde av riggen går jo? :p

8768410[/snapback]

 

Meeh, mener du folk ikke klarer å ta av den eventuelle fasekjøleren og sette opp med vann/luft for så og ta et bilde? :p

 

Finnes vel ingen god "bombesikker" måte å sjekke det vil jeg tro, med mindre noen skal fysisk sitte ved siden av og se på hele sesjonen :green:

Lenke til kommentar
Jeg synes det er litt uklart hvordan man skal godkjenne de ulike resultatene her? Er det cpu-z valid og ORB som gjelder nå og? Er i så fall veldig vanskelig å vite hva som blir brukt til kjøling, om det er cascade, vann, luft eller hva søren blir jo som kjent ikke avslørt gjennom å se på ORB :green:

8768149[/snapback]

 

Bilde av riggen går jo? :p

8768410[/snapback]

 

Meeh, mener du folk ikke klarer å ta av den eventuelle fasekjøleren og sette opp med vann/luft for så og ta et bilde? :p

 

Finnes vel ingen god "bombesikker" måte å sjekke det vil jeg tro, med mindre noen skal fysisk sitte ved siden av og se på hele sesjonen :green:

8768430[/snapback]

 

i stedet for å linke til valid-saken kan man vel alltids laste opp et screenshot av f.eks. Core temp sammen med superpiresultatet (før man trykker på "pi calculation is done"). Det burde være nok, vel ;-) Skal en del volt til med fase før man havner så høyt at det blir mistenkelig :p (Noen som vil finne ut eksakt hvor mye? :ph34r: )

Lenke til kommentar
Ventar forsatt på lavere temperatur her i vestlandet. Strålande vêr i dag, men varmt også...

 

Får prøve om natta...

8769883[/snapback]

 

Ja ;) Merker det her og! 23 grader pluss i skyggen her. Vel, når det først er så finevær i Bergen, så kan man egentlig ikke gjøre annet enn å nyte det :cool:

 

Vi har jo tross alt en hel måned på oss, og jeg venter på ny CPU blokk så...

Lenke til kommentar

åå Takk Stoolman!

kjempebra! :thumbup:

 

For å si det sånn, hvis man jobber et sted der man har verksted OG kjemikere så er både LN2/Dryice kjølerør OG Nitrogen/Tørris tilgjenlig :!: Gratis tilogmed

 

Kjemisk Insitutt og sjefene mine :love:

Endret av Skruff
Lenke til kommentar
åå Takk Stoolman!

kjempebra! :thumbup:

 

For å si det sånn, hvis man jobber et sted der man har verksted OG kjemikere så er både LN2/Dryice kjølerør OG Nitrogen/Tørris tilgjenlig :!: Gratis tilogmed

 

Kjemisk Insitutt og sjefene mine :love:

8772731[/snapback]

 

Lucky bastard :p (bare at jeg ikke har noe tørris/LN2 rør, og ikke pengene til å lage/kjøpe et :( )

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
hehe, jeg har en amd xp 3700

sorry mate, emn de har ikke hatt navnet xp siden sokkel A :tease:

Du har no en AMD Athlon 64 3700+ og grunnen til 64 er fordi det var amd sin første 64bit CPU om jeg ike tar helt feil

8757657[/snapback]

 

Den første 64 var en Newcastle på 754.. Bruker`n enda!

Endret av zIUx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...