Gå til innhold

Hjelp til valg av kabler til Wii


Anbefalte innlegg

hmm..

 

Jeg har da en TV med component - inngang. Den bruker jeg per dags dato til Xbox 360'n min..

 

Men, hvis det viser seg at noen av SCART - inngangene mine (ikke sjekket) støtter RGB (component?), så får jeg like god kvalitet som om jeg hadde brukt component - inngangen? (Hvis jeg da kjøper SCART - kabelen som ble vist bilde av over her)

 

Eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mala, eller andre som har peiling, vet dere hva lengden er på komponent kabelen til $9.99 hos play-asia?

8742034[/snapback]

 

Baklager litt seint svar, men eg tok og målte opp sånn noenlunde ca. lengde på begge klablene.

 

Uoffisielle; 1.80 m

Offisielle; 2.40 m

 

@ Andrull; Mye mulig det. Men eg fikk ihvertfall inntrykk av at bildet hadde noenlunde samme sløve fargene og mørkheten på bilde som ved kompositt. Dårlig var det ihvertfall sammenlignet med RGB. Men poenget mitt var ihvertfall det at man bør vite hvilken inngang som støtter RGB :p

8759938[/snapback]

Ja, S-video har ikke spesielt mye bedre farger og kontrastnivå. Skarpheten blir dog en del bedre.

 

hmm..

 

Jeg har da en TV med component - inngang. Den bruker jeg per dags dato til Xbox 360'n min..

 

Men, hvis det viser seg at noen av SCART - inngangene mine (ikke sjekket) støtter RGB (component?), så får jeg like god kvalitet som om jeg hadde brukt component - inngangen? (Hvis jeg da kjøper SCART - kabelen som ble vist bilde av over her)

 

Eller?

Det skal vel være tilnærmet like bra ja. Hadde jeg kunne velge mellom RGB scart og komponent ville jeg nok allikevell valgt sistnevnte. :)

(just to be safe)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Skaffet meg lcd for ikke så lenge siden selv, og bildet fra Wii og PS2 via medfølgende scart-kabler er som forventet ganske rœva. Vil det ha noe for seg å spandere rgb-kabler, eller må jeg kjøre komponent for å merke forskjell? Det siste vil jeg helst unngå da de inngangene skal brukes til 360.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Som sagt over, merket eg ingen forskjeller imellom den billige og den offisielle(som likevel er billig fra play-asia).

 

Når det er sagt så har eg ikkje gått inn for å teste disse to opp mot hverandre. Tror nesten eg skal gjøre dette ein dag om eg gidder :p

 

Hei!

 

For å harke opp en gammel tråd, kan du gjøre dette?

Test de opp mot hverandre, og post bilder?

Ta et Zelda-bilde kanskje... med tekst.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Nei, Wii-en er koblet til en gammel CRT på stua :p

 

 

edit: Den er vel 30 år eller noe sånt, så den har ikke noen andre innganger nei

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Hoy, gammel tråd nytt liv!

 

Har vert rimelig opptatt siste uken, flytting og mye press fra skolen. Så har ikkje funnet tid til å kjøre noen sammenligning. Har vel ikkje akkurat mest dugende kamera for å få frem evt. forskjeller heller. Som eg tror er minimale, om noen i heile tatt. Men kan se om eg får sjangse il å kjøre ein liten test i løpet av helgen, er tross alt litt som skal gjøres i nye kåken også :p

Lenke til kommentar
Hoy, gammel tråd nytt liv!

 

Har vert rimelig opptatt siste uken, flytting og mye press fra skolen. Så har ikkje funnet tid til å kjøre noen sammenligning. Har vel ikkje akkurat mest dugende kamera for å få frem evt. forskjeller heller. Som eg tror er minimale, om noen i heile tatt. Men kan se om eg får sjangse il å kjøre ein liten test i løpet av helgen, er tross alt litt som skal gjøres i nye kåken også :p

Ah. Hadde vært tøft med Komposite -> Component Uoffisiell -> Component Offisiell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...