Gå til innhold

Minst mulig strømforsyning (W) ! ?


Anbefalte innlegg

Hva er den minste strømforsyningen man kan ha på følgende system:

 

Core2Duo E6700

ASUS P5B-DLX wifi

1 stk 500GB HD

2 stk 1GB DDR2 677mhz ram

1 stk DVD brenner

1 stk GeForce 7300 kort m/ 256MB ram

1 stk fet kjølevifte (120mm)

 

Greier det seg med 330 eller 350 watt? Når bør man eventuelt vurdere å gå høyere? Til 4-500 watt? Hehe :!: Har liten greie på strømforsyninger. Jeg er ute etter en meget billig en, som gjerne allerede står i ett billig i et midi-tower da jeg trenger det også :p Er det kanskje noen som har et program som kan regne ut dette? Evt link?

 

Takker for all hjelp! :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt poeng. Den blir vel ikke nødvendigvis den kjøligste om den er liten? Men jeg tror det blir den billigste. Samt at mange av kabinettene som selges (i allefall de billigere), har en medfølgende 350w forsyning. Jeg er på utkikk etter et kabinett som har medfølgende strømforsyning slik at jeg slipper å knote med å få de to til å passe med hverandre.

 

Uansett så er det så mange som spørr om 520watts forsyninga duger til ditt og datt, og de får alltid som svar at det er mer enn nok, nesten alt for mye. :D

Lenke til kommentar

Noen 350 wattere klare det nok mens andre klare det ikke! Dei psuene som følger med "billig" kabbinettene er ikke spes bra? Bedre å gå opp i watt uansett for å ungå at psu blir varm å kjøre opp vifte hastigheten. ergo det er bra å ha en over dima psu pga lavere støy! å pris forsjell fra 350 til 500watt er jo nesten = null?

Lenke til kommentar
Noen 350 wattere klare det nok mens andre klare det ikke!  Dei psuene som følger med "billig" kabbinettene er ikke spes bra?  Bedre å gå opp i watt uansett  for å ungå at psu blir varm å kjøre opp vifte hastigheten. ergo det er bra å ha en over dima psu pga lavere støy! å pris forsjell fra 350 til 500watt er jo nesten = null?

8720332[/snapback]

 

Finner kabinett og forsyning til 399,- på psdata med 350w. 500w koster ihvertfall 400kr, og det bare for forsyninga. :(

 

Hvorfor trenger 350w på nesten full effekt å bli varmere en 350w på 500w forsyning? :hmm:

 

Finnes det kanskje vifeteløse strømforsyninger? :dribble:

 

 

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Noen 350 wattere klare det nok mens andre klare det ikke!  Dei psuene som følger med "billig" kabbinettene er ikke spes bra?  Bedre å gå opp i watt uansett  for å ungå at psu blir varm å kjøre opp vifte hastigheten. ergo det er bra å ha en over dima psu pga lavere støy! å pris forsjell fra 350 til 500watt er jo nesten = null?

8720332[/snapback]

 

Finner kabinett og forsyning til 399,- på psdata med 350w. 500w koster ihvertfall 400kr, og det bare for forsyninga. :(

 

Hvorfor trenger 350w på nesten full effekt å bli varmere en 350w på 500w forsyning? :hmm:

 

Finnes det kanskje vifeteløse strømforsyninger? :dribble:

 

 

 

 

:w00t:

8720431[/snapback]

 

Om alt annet er likt (noe det sjeldent er dog), så er strømforskyninger gjerne minst varme mellom sånn ca 60-80%. Ditt oppsett vil jeg tro klarer seg på rundt 150 Watt, mao vil jeg tro 200 Watt på 12V er nok til å drive det greit.

 

AtW

Lenke til kommentar

men husk å ha en del å gå på for som nevnt tidligere noen psu er bedre en andre.

men og med tanke på varme, det er bedre å ha en psu som jobber lett i stedet for en som gir alt den har hele tida.

 

desuten har det en del å si på hvor stablit systemet blir.

presses psu til max blir maskina di ustabil som rakkern.

Lenke til kommentar
men husk å ha en del å gå på for som nevnt tidligere noen psu er bedre en andre.

men og med tanke på varme, det er bedre å ha en psu som jobber lett i stedet for en som gir alt den har hele tida.

 

desuten har det en del å si på hvor stablit systemet blir.

presses psu til max blir maskina di ustabil som rakkern.

8720822[/snapback]

 

 

Takk for bra tilbakemelding! Jeg prøver med en 350watts til å begynne med. :)

Lenke til kommentar
Skal du kjøpe kabinett med inklusiv strømforsyning ville jeg gått for Aopen, Aopen brukte iallefall før kvalitets strømforsyninger fra Fortron/Source .

8720949[/snapback]

 

 

Skal sjekke de ut. Har også bra erfaring med aOpen. :D

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk vil spare penger på å kjøpe rimelig strømforsyning. Strømforsyningen er jo selve hjernen i maskinen. Og det er absolutt å anbefale å kjøpe en med litt kvalitet istedenfor å kjøpe ett eller annet billigdrit som eksploderer etter 2 uker. (f.eks Qtec, men de selges vel ikke lenger. :p )

 

Hvis du ikke vil kjøpe dyrere fordi du er usikker på om den vill passe så er egentlig ikke det noe du burde bekymre deg over. Har du et miditower kabinett med Atx formfaktor så passer helt sikkert en vanlig Atx psu.

Endret av marius90
Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor folk vil spare penger på å kjøpe rimelig strømforsyning. Strømforsyningen er jo selve hjernen i maskinen. Og det er absolutt å anbefale å kjøpe en med litt kvalitet istedenfor å kjøpe ett eller annet billigdrit som eksploderer etter 2 uker. (f.eks Qtec, men de selges vel ikke lenger. :p  )

 

Hvis du ikke vil kjøpe dyrere fordi du er usikker på om den vill passe så er egentlig ikke det noe du burde bekymre deg over. Har du et miditower kabinett med Atx formfaktor så passer helt sikkert en vanlig Atx psu.

8721467[/snapback]

 

 

Har du sett inni en strømforsyning eller? Hehe. Det er ikke så jævla avansert akkurat. Går an å bygge en selv liksom, med kobbertråd, tyggis og MacGyver råd. :tease: Har alltid hatt billige midi kabinett m/ strømforsyning og aldri hatt noe problem, bortsett fra en gang da det rett og slett var for lite power slik at systemet ikke startet. Så jeg skjønner egentlig ikke alle som sitter med sine overdimensjonerte 950wattere :tease: Og... hjertet i en PC vil vel alltid være the central processing unit uansett? :)

Hehe :D

Endret av siNch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...