Gå til innhold

Minst mulig strømforsyning (W) ! ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at folk vil ha 950w er kanskje at da er man mer sikret mot fremtidige oppgraderinger som kanskje trekker mye strøm.

 

Men du vet det at en psu på 400w fra et kvalitetsmerke mest sansynlig yter mye bedre enn en 400w psu fra et billigmerke?

 

Og mange skjermkort osv krever store strømforsyninger? På esken til mitt Ati radeon X1950XT skjermkort så står det at det egentlig skal ha minst 450w psu og 30A på 12v railen. Det er kanskje å ta i litt. Men likevel, det får fra poenget mitt.

 

Og for å kjøre dette kortet i crossfire så skal man egentlig ha minimum 550w psu og 38A på 12 railen. Det er det ingen billige strømforsyninger som har.

 

Nå skal jeg ikke si at dette er helt nødvendig, men det er ihvertfal det ati selv mener kortet skal ha.

 

Jeg klarte f.eks ikke å drive maskinen med min gamle 400w psu som fulgte med i kabinettet jeg kjøpte for lenge siden. Den psuen leverte btw 15A på 12v railen.

Så det er forskjell på psuene, det skal jeg love deg.

Endret av marius90
Lenke til kommentar

Noen produsenter skryter også på seg for høy effekt, de trykker f.eks på peak load-verdien til PSU (det den klarer å levere over noen få minutters tid før den bryter sammen). Det er p.g.a dette at grafikkortprodusentene ofte skriver et høyt minimumskrav på eskene sine, fordi veldig mange sitter med det man rett og slett kan kalle dritt-PSUer. Det sier f.eks seg selv at en Q-tec 650W er dårligere enn f.eks en Corsair 620W, selv om Q-tecen skryter på seg 30W ekstra effekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...