hjullaster Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Hei Jeg har en laptop Fujitsu Siemens E Series Lifebook, og hva den heter mer er ikke godt og si, for når jeg googler samtlige siffer og navn på klistremerkene på undersida virker det ikke som det er egennavn på noen F.S E Series Lifebook pc overhodet. Ingen av treffene likner ikke noe særlig på min maskin, heller. Jeg har kjøpt den brukt, det er derfor jeg ikke vet hva den heter. Intel Pentium 111 (3 romertall) processor 797 MHz, 384 MB of RAM Finnes det noen mulighet for og bedre ytelsen på maskina, iform av ekstern harddisk eller mere Ram? På forhånd tusen takk for svar. (Dere må ikke være redde for og svare på mail-adressa mi). Mvh Sol
agvg Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori.
cheesewheese Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hei Jeg har en laptop Fujitsu Siemens E Series Lifebook, og hva den heter mer er ikke godt og si, for når jeg googler samtlige siffer og navn på klistremerkene på undersida virker det ikke som det er egennavn på noen F.S E Series Lifebook pc overhodet. Ingen av treffene likner ikke noe særlig på min maskin, heller. Jeg har kjøpt den brukt, det er derfor jeg ikke vet hva den heter. Intel Pentium 111 (3 romertall) processor 797 MHz, 384 MB of RAM Finnes det noen mulighet for og bedre ytelsen på maskina, iform av ekstern harddisk eller mere Ram? På forhånd tusen takk for svar. (Dere må ikke være redde for og svare på mail-adressa mi). Mvh Sol 8710742[/snapback] Hmm, med så gammel pc vet jeg ikke hvor mye du kan får gjort. Motherboardet (hovedkortet) er vel veldig gammelt det og.... Hvilket år er kjøpsdatoen på den (orginale kjøpsdato oppgitt av selger du kjøpte fra)? Mitt beste råd, er vel egentlig kjøp deg ny pc. Er ikke mye du får gjort med den. Prossesoren er for svakt til å takle noen av de påbygningene som fins i dag tror jeg. Lenge siden jeg har hørt pentium III, ganske festlig å se at så gamle maskiner ennå er der ute . PS! Gammel blir feil i vår tid, men i teknologi tid mener jeg . men jeg kan jo ta feil. noen som vet om det går ann å "piffe" opp en pentium III med 380 MB ram? Cheesewheese
ventle Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Dersom du laster ned og kjører System Information for Windows (trenger ikke installeres) kan du finne ut mer om hva slags maskinvare som sitter i pc'en din, bla. type minnebrikker og hvor mye minne maskinen din støtter. Dette kan være nyttig for å finne ut om det i det hele tatt er mulig å oppgradere maskinen...
Jotun Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvis maskinen er gammel og du har muligheter for det så setter du inn ekstra ram selv uten å stusse på det! Garantien er sikkert utløpt allikevel, og det er jo slettes ingen heksekunst i det hele tatt!
hjullaster Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 Dersom du laster ned og kjører System Information for Windows (trenger ikke installeres) kan du finne ut mer om hva slags maskinvare som sitter i pc'en din, bla. type minnebrikker og hvor mye minne maskinen din støtter. Dette kan være nyttig for å finne ut om det i det hele tatt er mulig å oppgradere maskinen... 8717052[/snapback] Hei. Manufaktur-datoen (?) er i vel i 2005, fordi man som solgte maskina "tømte" den vel helt da, når han skulle selge den. Jeg vet ikke hvilket år den ble kjøpt,nei. Ikke vet jeg hvordan man skaffer seg Ram på egenhånd heller. På forhånd tusen takk for svar. Mvh Sol Memory Summary Capacity 3072 MBytes Location System board or motherboard Maximum Capacity 4096 MBytes Memory Slots 4 Error Correction None Name Physical Memory Array Use System memory Device Locator Slot 1 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 512 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 49 EPP SPD Support No Device Locator Slot 2 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 1024 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 50 EPP SPD Support No Device Locator Slot 3 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 512 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 49 EPP SPD Support No Device Locator Slot 4 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 1024 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 50 EPP SPD Support No Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
ventle Skrevet 29. mai 2007 Skrevet 29. mai 2007 (endret) noe er galt med dataene som SIW har spyttet ut, for i følge de har du 4 minnespor med totalt 3 GB ram fordelt på to 512-MB brikker og to 1024-MB brikker, som alle ble kjøpt i slutten av 2005/starten av 2006... ikke noe av dette stemmer i hvertfall med maskinen du beskrev i første post, da ingen bærbare har mer enn to minnespor, og det er lite sannsynlig at maskinen din støtter 4GB (som SIW påstår). Virker mer som at informasjonen stammer fra en stasjonær Endret 29. mai 2007 av ventle
hjullaster Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 noe er galt med dataene som SIW har spyttet ut, for i følge de har du 4 minnespor med totalt 3 GB ram fordelt på to 512-MB brikker og to 1024-MB brikker, som alle ble kjøpt i slutten av 2005/starten av 2006... ikke noe av dette stemmer i hvertfall med maskinen du beskrev i første post, da ingen bærbare har mer enn to minnespor, og det er lite sannsynlig at maskinen din støtter 4GB (som SIW påstår). Virker mer som at informasjonen stammer fra en stasjonær 8732392[/snapback] Unnskyld, jeg hadde tråløst nettverkskort i den. Test uten kort: ( På forhånd takk for svar) Memory Summary Capacity 3072 MBytes Location System board or motherboard Maximum Capacity 4096 MBytes Memory Slots 4 Error Correction None Name Physical Memory Array Use System memory Device Locator Slot 1 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 512 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 49 EPP SPD Support No Device Locator Slot 2 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 50 EPP SPD Support No Device Locator Slot 3 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 512 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 49 EPP SPD Support No Device Locator Slot 4 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 1024 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 50 EPP SPD Support No Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed
hjullaster Skrevet 29. mai 2007 Forfatter Skrevet 29. mai 2007 noe er galt med dataene som SIW har spyttet ut, for i følge de har du 4 minnespor med totalt 3 GB ram fordelt på to 512-MB brikker og to 1024-MB brikker, som alle ble kjøpt i slutten av 2005/starten av 2006... ikke noe av dette stemmer i hvertfall med maskinen du beskrev i første post, da ingen bærbare har mer enn to minnespor, og det er lite sannsynlig at maskinen din støtter 4GB (som SIW påstår). Virker mer som at informasjonen stammer fra en stasjonær 8732392[/snapback] Unnskyld, jeg hadde tråløst nettverkskort i den. Test uten kort: ( På forhånd takk for svar) Memory Summary Capacity 3072 MBytes Location System board or motherboard Maximum Capacity 4096 MBytes Memory Slots 4 Error Correction None Name Physical Memory Array Use System memory Device Locator Slot 1 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 512 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 49 EPP SPD Support No Device Locator Slot 2 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 50 EPP SPD Support No Device Locator Slot 3 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 512 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 49 EPP SPD Support No Device Locator Slot 4 Manufacturer Micron Technology Part Number Serial Number Capacity 1024 MBytes Memory Type DDR2 SDRAM Speed DDR2-533 (266 MHz) Data Width 64 bits Voltage SSTL 1.8V Error Correction None Refresh Reduced (.5x)...7.8 µs Manufacturing Date 2005, Week 50 EPP SPD Support No Warning! Accuracy of DMI data cannot be guaranteed 8733543[/snapback] Nei, det er vist det samme "greiene"(ja ,talla altså) med eller uten kort. Jeg har ingen forutsetninger for og se om innholdet på pc`en er orginalt eller ikke. For meg er det hipp som happ. Har ingen garanti fra F.S, likevel, så da er det vel det samma. På forhånd takk for svar. Mvh Sol
J@9 Skrevet 20. juni 2007 Skrevet 20. juni 2007 Vet denne tråden er snart en mnd gammel men.. Litt off-topic.. Det at ingen bærbare har plass til mer enn 2 ram brikker er feil.. solgte for en stund siden en gammel p1 bærbar.. med 4 minne spor.. on-topic Du kan jo kanskje bytte disken i den med en raskere disk, evt større også.. men husk at, jo raskere disk, jo mer varme og kortere batteri tid. Selv har jeg en p3, 700 mhz bærbar her, med 256 mb ram.. syns den kjører XP ganske greit..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå