Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Del dine tips og råd til norskeksamen for VKII


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ganske sikkert at man får en oppgave om diktanalyse også? Lurer på om jeg ikke klarer å lære meg å analysere dikt til i morgen, men om de andre oppgavene blir for vanskelige, så kanskje jeg kan berge en karakter ved å prøve å lære meg noen begreper til i morgen.

Lenke til kommentar

Personlig håper jeg på en tolknings eller artikkel oppgave. Tolkning er jo veldig åpent, sensor kan ikke si at det jeg mener og opplever om teksten er feil. Prøver å holde meg unna alle disse periodene på 1800-tallet.

 

Sikkert en oppgave om språkhistorien med Aasen og Knudsen, er jo tross alt 100år siden 1907-reformen slå igjennom...

Lenke til kommentar

Det jeg også tenkte, at sensoren kan liksom ikke si at det er feil. Men problemet mitt er at jeg ikke er helt stødig på oppsettet. Må vel kanskje prøve å pugge oppsettet i kveld og håpe at jeg husker noe til i morgen.

 

Men hva slags oppgaver kan vi kanskje forvente oss å få om denne 100-årsmarkeringen tror dere?

Lenke til kommentar
Har nå sett igjennom alle eksamensoppgavene siden 2003. Alle inneholder enten diktanalyse eller tekstanalyse. Jeg kommer nok til å nesten bare øve på det, fordi  det å pugge hele språkhistorien og literaturhistorien er jo helt umulig...

8722626[/snapback]

 

Jeg kommer også til å gjøre det, men du må jo kunne litt om litteraturhistorien også, når du skal tidsfeste verket. Til det var denne siden veldig fin:

 

http://www.statvoks.no/konsept/norsk2/litthist/index.html

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...