Gå til innhold

Hvordan fjerner man epoxy på hendene ?


robgar

Anbefalte innlegg

Har vært i garasjen og lekt litt med epoxy, og fikk endel på fingrene, med eller uten herder vet jeg ikke, da det var lekasje i tuben igjennom pakken.

 

eg lurer no på kordan eg får det vekk fra fingrene ? har prøvd å vaske hendene, pille det vekk oppe i en bolle med varmt vann og grønnsåpe og skulle til å ta på litt white sprit før faren min sa det ikke gikk vekk med det.

 

Ka skal eg gjøre for å få det vekk, det sitter godt :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rødsprit funker til en viss grad, men husk å dynke kluten ofte og snu den enda oftere. Med én gang det har kommet epoxy på én bit av kluten, bør du finne en ny og rein flekk på kluten (ellers vil du bare gnikke epoxyen utover).

 

Hvorfor prøver du ikke white-spirit? Det kan være at faren din tar feil.

Standard prosedyre for meg når jeg har fått noe tull på hendene er følgende:

Vann -> Såpevann -> Sandsåpe -> White spirit -> Rødsprit -> Aceton.

Hvis første ledd ikke funker, går jeg videre til neste og så videre.

 

Jeg bruker heller ikke fuktighetskrem, og det har aldri vært et fnugg av tørr hud på hendene mine. Huden takler kjemikalier mye bedre enn mange tror (bare skyll med vann evnt. såpe etterpå).

Endret av endrebjorsvik
Lenke til kommentar

Mulig aceton fungerer for å få vekk epoxy fra huden men det er ikke noe heldig å få aceton på huden heller, den trekker til en viss grad gjennom huden og taes opp i blodomløpet i små mengder.

Selv lar jeg det bare være fordi det forsvinner av seg selv og den tiden du har det på fingrene sitter det dønn fast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...