Gå til innhold

Den store Gigabyte P35-DS4 tråden


Muvule

Anbefalte innlegg

Timings kan du endre ved å trykke CTRL-F1 når du står helt i begynnelsen i BIOSen. Da kan du gå inn og forandre vcore og alt det derre PLUSS timings også :)

9606182[/snapback]

Takk!

 

 

Altså disse temperaturene er veldig,veldig merkelige, jeg bruker boxed kjøler...

Jeg kjørte prime95. 300x8, fikk da load temp på 62 - 64 grader på cores, mens idle var 40 -44..Alle temps i speedfan..

NÅ, etter jeg restartet, endret timings på ram etc, og satt opp til 350x8.. Ja, nå har jeg plutselig bare fra 29-32 på alle cores idle..mens 50 - 52 under load..

 

Everest måler noe helt annet..Hvordan finner jeg ut hva jeg skal stole på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det meste passer og skulle det ikke det kan du føle deg huheldig ellers så er det ingen her som vet hvilke som passer og ikke, så da er det bare å google å se om du finner noe ...

 

Edit: coretemp og TAT kan stoles en del på når det gjelder temp ....

 

også er det forskjell på core temperaturen og CPU temperaturen da den ene måler i selve kjerenr og den andre på kretskortet til CPU'n

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Hvilke gode luft-kjølere evt. vannkjøling anbefales til P35-DQ6?

 

Det kommer ann på hvilken revisjon av mammakortet du har.

9612642[/snapback]

Har P35-DQ6 rev 1.0.

9614605[/snapback]

 

Da passer nok ikke svært gode kjølere som Thermalright Ultra 120 E og den store til Noctua. Tror du akkurat får inn en Scythe Ninja Plus .

Endret av Panter
Lenke til kommentar

Har fått meg dette kortet nå, men er det mulig å få noen tips på instillingene i BIOS? Skal sette hastigheten på RAMen ned til 533mhz, og hva skal jeg stille på i BIOSen her? Er grønn på denna BIOSen da jeg er vant til Foxconn sin BIOS fra før av. Har ett mål om å nå 3,2Ghz i alle fall, kjører en E6420. Jeg kjører siste BIOS tilgjengelig fra Gigabyte (F7).

 

RAM: 667mhz @ 533mhz

FSB: 400 x 8

CPU Volt: 0.500V (Over orginal)

DRAM: 0.250V (Over orginal)

MCH: 0.200V (Over orginal)

CPU Termination Volt: 0.120V (Over orginal)

 

Med dette når jeg 3,2Ghz med Foxconn.

 

Håper på noen vettuge svar på dette, takker på forhånd for hjelpen!

 

~ Mortis360

Endret av Mortis360
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

har bestilt et Creative X-Fi Xtreme Audio fordi jeg også har bestilt et logitech Z-5500..var det dumt siden det innebyde lydkorte har digital utgang å skal være bra...

http://en.wikipedia.org/wiki/AHCIJeg fant ihvertfall ut at jeg ville enable det. Bruk Nlite til å lage cd.
ja har lagt cd med nlite men ville liksom være på den sikre siden vis jeg ikke har gjort det riktig.. skal riktig nok teste cd`n men vis den ikke funker nå så trur jeg ikke får den til å funke..
Lenke til kommentar

Jeg har et DQ6-kort som jeg nettopp har stablet på bena, men jeg får faen ikke lyd.

 

ALT ser ut til å stemme.

Driver og HD-drivere er installert, winamp spiller slik at equalizeren hopper og danser, og alt ser ut til å virke.

 

Problemet er bare at ingen lyd kommer til utgangene.

Jeg har prøvd optisk, koaksialt, og de 3 minijackutgangene.

 

Alt går til en Logitech thx-dekoder som fungerer fint når jeg kobler til en vanlig dvd-spiller.

 

For sikkerhets skyld så koblet jeg også headset rett i den grønne front line out-utgangen, fremdeles HELT uten lyd.

 

 

Hva er problemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...