Gå til innhold

Skole stengt p.g.a. russ


Anbefalte innlegg

Link - vg

 

Ja, i dag ble skolen vår stengt fordi russen gikk berserk med vann, egg og fyll. Først, da jeg kom på skolen kom jeg meg ikke inn, skolen var blokkert av russen. De sprutet vann på alle som forsøkte og noen måtte drikke og spise ting de ikke visste hva var. Selv var jeg nødt til å drikke eddik for å komme meg inn etter å ha forsøkt å "springe i gjennom" dem.

 

Det gikk greit, men så kl. 9 begynte det å brake løs. Det formelig haglet vannballonger og egg. Uskyldige ble bombardert med vann og det lå knuste ølflasker utenfor skolen. Det sto mange fulle russ utenfor og noen spurte lærerne om de hadde røyk. Det var rett og slett et kaos uten like. Jeg så flere livredde elever som gråt. Som en slags terroraksjon, bare uten våpen og bomber.

 

Så, hva synes dere om dette, er det bare uskyldig lek og moro eller er det for galt at elever gruer seg til å gå på skolen på grunn av russen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes russ er et morsomt eksempel på hvor absurd og banalt utdanningsystemet vårt er.

 

Etter 12 år med utdanning er man endelig nesten ved høydepunktet, ved utdanningens OL, da man skal bevise alt man har trent til, alt man har lært. Og hva gjør man? Man gir defacto tillatelse for alle elever å drikke seg dritings og oppføre seg som barnahage barn.

 

Det er lett å se at utdanning er det viktigste med skolen, ja. :thumbdown:

 

Det er litt som om man skulle starte OL med at alle utøverne tar en skikkelig fyllekule fra åpningseremonien til avsluttningseremonien og så påstå at OL handler om de atletiske prestasjonene.

Lenke til kommentar
Russen skal bare være gøy  :)

 

Husker fra 8. klasse da de tapet fast noen til en lyktestolpe og tømte en bøtte iskladt vann over hodet på den  :!:

 

8628697[/snapback]

 

 

Hadde det vært meg hadde jeg anmeldt dem for kidnapping og tortur. Russen skal ha det gøy, og utføre knuteregler, men ikke så mye på andres bekostning. terror russ har fått en ny betydning de siste årene.

Endret av svartskog
Lenke til kommentar

En plass synes jeg grensen går. Det er greit med uskyldig morro som ikke går på bekostning av andre (som å spise frokost i rundkjøringen, laserkontroll med hårføner etc) men når ting begynner å gå utover personer synes jeg grensen er nåd. Synes det er forkastelig at enkelte mister alle hemninger så snart de får på seg den dressen.

Lenke til kommentar
- Hvis alt går bra i russetiden frem til da, så stiller vi ansatte opp og serverer lapskaus, godteri og kaffe til elevene som vil komme innom. Det gjør ikke noe om elevene er fulle, så lenge de ikke drikker på skolen. Dette gjør vi i ren frivillighet, sier Øien.

 

Uff, sånt er det bare trist å lese. Snakk om å misbruke andre folks vennlighet og tillit.

Lenke til kommentar
En plass synes jeg grensen går. Det er greit med uskyldig morro som ikke går på bekostning av andre (som å spise frokost i rundkjøringen, laserkontroll med hårføner etc) men når ting begynner å gå utover personer synes jeg grensen er nåd. Synes det er forkastelig at enkelte mister alle hemninger så snart de får på seg den dressen.

8629469[/snapback]

 

Dette har vi en lignende tråd om. Og jeg har fått en generell oppfatning av folk rundt her i distriktet at nok er nok. ;)

 

Vennlig Hilsen

 

W_B

Lenke til kommentar
- Det urettferdig å gi russen skylden for alt sammen. Det er kun en liten gruppe som har ødelagt for alle. Også andre på skolen som har laget bråk i opprør mot russen, sier Juliannse Rødberg, som også er russ på skolen.

Er dette sant? Utifra posten til trådstarter, så får jeg inntrykket av at det var mer enn bare en liten gruppe russ som sto bak.

Lenke til kommentar

Russetid skal være gøy, og det skal være litt barnehage igjen, men det skal vel være uskyldig moro, og ikke gå utover andre på den måten den tydeligvis har gjort her!

 

Det finnes dessverre folk som tar helt av og ikke klarer oppføre seg.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Skal nevnes at Kongsbergrussen har hatt det helt sinnsykt moro, uten å få klager fra -noen-, så det lar seg faktisk gjøre (:

 

Det handler nok om å vite hvor grensa går.

Endret av bazukh
Lenke til kommentar
For min del kunne all russen bare tatt seg noen feite drag av en hasjpipe og roet seg KRAFTIG ned. Greit nok at de skal feste, men det er da nok av andre russ å utføre stunt på :p

8629402[/snapback]

 

Hehe, enig i det, hadde vært greit om russen lå strødd rundt og sov.

Lenke til kommentar
- Det urettferdig å gi russen skylden for alt sammen. Det er kun en liten gruppe som har ødelagt for alle. Også andre på skolen som har laget bråk i opprør mot russen, sier Juliannse Rødberg, som også er russ på skolen.

Er dette sant? Utifra posten til trådstarter, så får jeg inntrykket av at det var mer enn bare en liten gruppe russ som sto bak.

8629939[/snapback]

Det er i hvert fall sant at det var noen få som startet det hele og som gikk i gjenn hele tiden og sto frem som de hissigste. Likevel ble de aller fleste dratt med på galskapet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...