Gå til innhold

Avatarer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

NEI, jeg vil ikke ha avatarer. Det er unødhvendig, sidene går treigere å laste.

Og "vi kan jo begrense det til 80*80 punkter"....det fungere aldri, folk setter inn større avatarer, og glemmer eller kan ikke komprimere bildene sine. Etter hvert blir moderatorene lei av å kjefte på folk med store avatarer og da tar det helt av.. Har sett at det har skjedd på flere forum- og det kommer til å skje her også. Etterhvert glir det ut med både avatare, bilder i signatur og signaturer på "way beyond" 4 linjer.

Lenke til kommentar

Avatar ok, men da må ein og legge in funksjonalitet for å disable dei. Eg er lite interessert i å laste ned og sjå meir eller mindre fjottete unødvendige ekstrating.

Eg må seie at eg likar meg dårlegare til meir stasj det er på eit forum. Enkelte er heilt overlessa av dritt, som overdøver innhaldet. Td. http://my.opera.com/forums/ er bortimot uleseleg på grunn av blinkande dustegreier og tvilsamme fjesingar (og generelt ein dårleg layout).

 

Eg meiner ikkje at alle forum burde vere som usenet, men ein bør ikkje tvinge på folk unødvendige ekstrating. Og det er fortsatt mange som sit på modem/ISDN som ikkje treng/vil laste ned slikt.

Lenke til kommentar
NEI, jeg vil ikke ha avatarer. Det er unødhvendig, sidene går treigere å laste.

Og "vi kan jo begrense det til 80*80 punkter"....det fungere aldri, folk setter inn større avatarer, og glemmer eller kan ikke komprimere bildene sine. Etter hvert blir moderatorene lei av å kjefte på folk med store avatarer og da tar det helt av.. Har sett at det har skjedd på flere forum- og det kommer til å skje her også. Etterhvert glir det ut med både avatare, bilder i signatur og signaturer på "way beyond" 4 linjer.

 

Øøøh, du har ikke mye erfaring med PHPBB2 har du? :)

Når en velger at avatarer skal være enabled på et forum som dette så kan en legge inn slik at hvis noen prøver å ha større avatarer enn der grensen går, får de opp en feilmelding som sier at den er for stor. Akkurat som om hvis du prøver å paste inn en 10000000 tegn stor signatur (Med mindre akkurat dette forumet tillater det da, noe jeg tviler på :) )

 

Som sagt også, dette gjør det mye enklere å gjenkjenne folk, en får sjansen til å vise sine småkunnskaper, det er kjekt...

 

Og som foreslått, je ser jo at hvem enn det er som legger inn dette forumet her atm (Amund eller noe sånt) har PHP kunnskaper, så da kan han kanskje lage en egen liten hake i Profile som kan disable avatarer for de brukere som sitter på trege linjer. Dessuten går det ikke SÅ tregt da, normalt er å ha maks avatarstørrelse på 8kB.

 

Edit: Ser at du kommenterer store sigger også. Leser på Profile atm, under Signature:

This is a block of text that can be added to posts you make. There is a 255 character limit

Du kan jo prøve å legge inn større så får du se hva jeg mener. Samme kan gjøres med avatarer...

Lenke til kommentar
Vil de ha avatarer basert på antall meldinger, så er det uaktuelt. Uansett så må avatarar begrensast sterkt i bruk om det vert aktuelt, grunna at ei forumside skal laste fort, og 25 avatarar på kvar side gjer det ikkje akkurat bedre. :)

 

Neinei, muligheten for å uploade eller linke til små bilder som dukker opp under brukernavnet ditt som du liker :)

Lenke til kommentar
Øøøh, du har ikke mye erfaring med PHPBB2 har du? :)

osv. ..

Mye fornuftig der, blant annet det med maks lengde på signatur, som jeg ikke har sett. Likevel er jeg uenig med deg.

 

Joda har, erfaring med PHP, men ikke så mye men BB2. Likevel nok til å forstå at der er _mulig _ å implementere det slik at man bare kan ha opptil f.eks 8KB bilde osv. Likevel er min erfaring at dette ofte ikke blir gjort skikkelig. (med all respekt for de som styrer med dette forumet.) Ofte blir det til at man infører avatarer, og maks.grensen på 8KB ikke fungerer.

 

Jeg sitter på 2Mbit eller 100Mbit uansett (alt etter hvor jeg er) så det er ikke noe problem for meg med treg nedlastning. Men i solidaritet med de som sitter på modem og ISDN er jeg likevel imot avatarer. Og selv om det ikke er noe problem med nedlastingen for meg kommer det likevel til å gå treigere for meg ettersom det blir større belastning for serveren. I tillegg kommer hw.no til å bruke mer båndbredde på å sende avatarer rundt om i landet.

 

Kort sagt: Avatarer er en unødhvendig bruk av ressurser for alle parter.

 

Typo rettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...