Gå til innhold

Avatarer


Anbefalte innlegg

Nå da?

60 x 35 blir jo 2100

50 x 50 blir 2500

Og denne er bare på 1,2KB

Det må vel gå?

 

Jeg gir blanke f#¤%en i om det blir så og så mange pixler. Jeg kan jo lage en avatar som er 2000x1 pixler, men da skal det ikke mye intelligens til for å skjønne hvorfor den blir et problem.

 

FÆMTI ganger FÆMTI pixler. Punktum!!!!! :evil:

 

Er det så vanskelig å forstå????? :o :-?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pass blodtrykket Yummy :) Men er enig. Nå har jeg klart å presse den ned til 50x50 blank, da bør andre greie det også! Men hva med å sette på den begrensningsfunksjonen som så mange har foreslått? Da går det ikke med avatarer større enn begrensningen, og problemet er løst :) Jeg ville ikke gått inn for en løsning der en skal stole på folk for hey, en ser hvordan det går!

Lenke til kommentar
Nå da?

60 x 35 blir jo 2100

50 x 50 blir 2500

Og denne er bare på 1,2KB

Det må vel gå?

 

Jeg gir blanke f#¤%en i om det blir så og så mange pixler. Jeg kan jo lage en avatar som er 2000x1 pixler, men da skal det ikke mye intelligens til for å skjønne hvorfor den blir et problem.

 

FÆMTI ganger FÆMTI pixler. Punktum!!!!! :evil:

 

Er det så vanskelig å forstå????? :o :-?

Hold en høflig tone! gjelder det ikke alle? :evil:
Lenke til kommentar
Nå da?

60 x 35 blir jo 2100

50 x 50 blir 2500

Og denne er bare på 1,2KB

Det må vel gå?

 

Jeg gir blanke f#¤%en i om det blir så og så mange pixler. Jeg kan jo lage en avatar som er 2000x1 pixler, men da skal det ikke mye intelligens til for å skjønne hvorfor den blir et problem.

 

FÆMTI ganger FÆMTI pixler. Punktum!!!!! :evil:

 

Er det så vanskelig å forstå????? :o :-?

Hold en høflig tone! gjelder det ikke alle? :evil:

 

He he... joda, men som du ser fikk man jo oppmerksomheten på plass. :lol: Anyway, det ser ut til at det gikk inn til slutt med max 50x50. Og det er vel for såvidt stort nok, trur eg. Kan muligens øke den litt - men vi får se an hvordan det går.

 

Godt ord tilbake. :D

Lenke til kommentar

Ganske snålt at en del har så store problemer med å oppfatte et nei som et nei egentlig. Mulig de samme personene har problemer med dette i real life også? ;)

 

Når det gjelder signaturene; 50x50 er jo greit nok, men det var hardt å kutte ut hele gitarhalsen :cry: Så lenge ikke filstørrelse-grensa går opp, ser jeg ikke noe problem i å gå opp til rundt 75x75. Men for all del, har dere bestemt dere for 50x50, skal jeg følge det.

Lenke til kommentar
Jeg ser det ikke som spesielt interessant å innføre disse avatarene. 25 bilder ekstra per sidevisning i forumet vil ha betydelig innvirkning på nedlastingshastighet for de med modem/ISDN.

 

Mvh,

Amund

 

Joda, men siden det er mye gjengangere her, så vil jo avatarene fort bli lagret i "Midlertidige Internettfiler" eller hva den mappa nå heter. Vips, så tar de ikke stort lenger tid å "laste ned" enn Hardware.no-logoen som vi MÅÅÅ se på hver eneste side her ;)

 

... og de med modem som IKKE bruker cache-funksjonen i browseren sin burde jo virkelig gjøre det. Og for de som virkelig hater avatarer, så hadde kanskje en "Ikke vis avatarer og andre bilder"-avkryssingsboks i profilen vært passende?

 

btw: Var det ikke snakk om en "tekst-only" versjon av forumet en gang?

Lenke til kommentar

Joda, men siden det er mye gjengangere her, så vil jo avatarene fort bli lagret i "Midlertidige Internettfiler" eller hva den mappa nå heter. Vips, så tar de ikke stort lenger tid å "laste ned" enn Hardware.no-logoen som vi MÅÅÅ se på hver eneste side her ;)

 

Når man er paranoid er cache djevelens sitt verk og helt uaktuellt...

 

Og ja, en strippet versjon hadde gjort seg.

Lenke til kommentar
Og for de som virkelig hater avatarer, så hadde kanskje en "Ikke vis avatarer og andre bilder"-avkryssingsboks i profilen vært passende?

 

Dette har nok opprinnelig vært påtenkt blant de som har skrevet forumet, for det finnes tilsynelatende et felt i databasen for dette. Likevel er det nok en del jobb før man har en ferdig løsning.

 

btw: Var det ikke snakk om en "tekst-only" versjon av forumet en gang?

 

Vi ser på ulike alternativer for "light"-versjoner av templates. På denne måten kan brukeren selv bestemme hvor mye "dill" som skal vises.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...