Gå til innhold

Hva slags stil liker du ikke å se?


Anbefalte innlegg

Vedder for at vi kunne blitt kjempebestiser "Wolfkiller". Høres ut som en kul kar.

 

I Canada Goose-jakker bruks det så vidt jeg vet pels som kommer fra jakt på prærieulv i Canada, og ikke fra pelsfarmer. Mener også å ha hørt at det er store problemer med overpopulasjon av prærieulv i Canada, noe som betyr at dette er dyr som antagelig hadde blitt skutt og drept uansett, og da er det helt greit at man benytter seg av det det allerede døde dyret kan tilby. Personlig er jeg mer skeptisk til pelsfarmer og lignende, selv om jeg tviler på at forholdene er så dårlige der som dyrevernsorganisasjoner skal ha det til.

 

 

Endene som må bli strippa for fjær har det verre enn prærieulvene, men det er ganske forkastelig uansett. Synes også det er rart at du heller vil høre på de som har egeninteresse i pelsfarmene enn uavhengige organisasjoner, men det får være så.

 

Forøvrig, og for å være on-topic, synes jeg alt av polarjakker er stygt helt uavhengig av hva som må til for å lage de.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mitt største problem er at jeg fortsatt ikke har funnet kunstig pels som har samme kvalitet som ekte dyrepels har. Vet du om en syntetisk pels som kan måle seg meg ekte, så skrik ut!

Jeg snakker om anvendelse på fjellet og når du faktisk er ute for å være ute.

Til hverdags blir det sjeldent parkas.

Lenke til kommentar

Å være uenig i at pels er dritt er en ting, men man må være langt under gjennomsnittet begavet om man ikke "skjønner" hva folk har i mot pels. En ting er at man selv vekter argumentene annerledes og derfor har en annen holdning til pels, men at man ikke ser hva som er problemet (og at folk kan være uenig om hva som er viktig her i verden) blir litt for dumt...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Å være uenig i at pels er dritt er en ting, men man må være langt under gjennomsnittet begavet om man ikke "skjønner" hva folk har i mot pels. En ting er at man selv vekter argumentene annerledes og derfor har en annen holdning til pels, men at man ikke ser hva som er problemet (og at folk kan være uenig om hva som er viktig her i verden) blir litt for dumt...

 

Så dum er det veldig få mennesker som er, så det er nok ikke tilfelle. Han synes det er gøy å provosere "de gale dyrevernerne", og kom ikke opp med noe bedre. Burde bare latt det stå ubesvart.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ler av oldis millionærene som donorer arven til "Fidos hundeforening for løse hunder" eller dyrevern. Setter dyr foran slekta liksom. Dersom jeg blir millionær og donerer til dyr føre slekt så håper jeg ulven spiser meg før jeg får skrivd testamentet. Så kan det heller være mitt bidrag til dyret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Håper virkelig du blir spist av ulv ja.

 

Men nå er det da ikke blitt registrert no særlig med ulveangrep da.

 

Jakt av rødlistede dyr er kvalmende.

 

 

 

Og for å ikke være helt OT:

 

Glad vi ikke har no særlig av den her sub-kulturen i Norge.

 

198280826_640.jpg

Endret av Northern
Lenke til kommentar

Jenter/damer som i utgangspunktet kler seg bra men har Converse på beina... (insert facepalm)

 

Det er nok tatt opp flere ganger før men jeg forstår ikke hvorfor Converse er så populært som det er på jussen. (merk: UiB, uvisst om det har overføringsverdi til andre jur. fak)

Lenke til kommentar

Håper virkelig du blir spist av ulv ja.

 

Men nå er det da ikke blitt registrert no særlig med ulveangrep da.

 

Jakt av rødlistede dyr er kvalme...

 

Ulv i områder det ikke skal være ulv blir beordret jakt på av Staten.

Det er ikke kvalmende men sunn regulering, som all annen jakt.

Lenke til kommentar

Jenter/damer som i utgangspunktet kler seg bra men har Converse på beina... (insert facepalm)

 

Det er nok tatt opp flere ganger før men jeg forstår ikke hvorfor Converse er så populært som det er på jussen. (merk: UiB, uvisst om det har overføringsverdi til andre jur. fak)

 

Bortsett fra at "alle" har det, så forstår jeg ikke Converse-hatet. Det er helt alminnelige tøysko.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bortsett fra at "alle" har det, så forstår jeg ikke Converse-hatet. Det er helt alminnelige tøysko.

 

Det er i situasjoner som den Jostein K. skisserer at jeg misliker det.

 

Man er kledd ganske eller til og med veldig (hverdagslig, ikke kjole o.l.) og bruker sko som virkelig ikke passer til resten (f. eks Converse).

 

På herresiden vil jeg tro de fleste her inne ville synes det var rart om en person som gikk med rådenim, chinos, BD-skjorte og v-/o-hals over hadde brukt tøysko og ikke et par med OK sko av vanlig skinn/semsket osv...

 

Jeg nevnte Converse fordi jeg ser det hver dag i uken og det er flust av det på jussen, både til mer casual antrekk og til litt penere antrekk.

 

Har ikke noe i mot tøysko ellers, et par plims er helt kurante sko sommerstid.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Syntes egentlig ikke at Converse er upassende til særlig mye. Ser at et par brouges vil gjøre antrekket mer formelt, men mer formelt er ikke alltid bedre. Når det er sagt, så er Converse ikke vintersko, og jeg stusser alltid litt når folk har CG, tykk ullgenser, og Converse All-Stars.

Lenke til kommentar

Synes personlig at Converse til det antrekket Xtra beskriver fungerer helt greit. Det ser ufullstendig ut, men så lenge klærne sitter pent kan jeg helt klart akseptere en ungdomskole- eller vgs-elev i noe lignende. Når man passerer 20 synes jeg den looken blir litt barnslig. Voksne folk bruker skikkelige sko til hverdags.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...