Gå til innhold

LOST 3x20 - "The Man Behind The Curtain" (USA)


Hvilket terningkast fortjener episoden "The Man Behind The Curtain"?  

138 stemmer

  1. 1. Hvilket terningkast fortjener episoden "The Man Behind The Curtain"?

    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice6.gif[/img]
      53
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice1.gif[/img]
      52
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice4.gif[/img]
      18
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice3.gif[/img]
      9
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice2.gif[/img]
      2
    • [img]http://www.aaa-clipart.com/data/icons/dice/dice5.gif[/img]
      4


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det blir Jack som dør! :hrm:

Men for å sjokkere er det sikkert Locke...

 

Håper Locke og Jack havner i slosskamp eller noe, og de andre bestemmer seg for å hjelpe John, og da bankbankbank :p

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Men var det ikke 5 stk som skulle dø inne Mai mnd var ferdig?
Endret av Lakus
Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest bakover i tråden, men er det bare jeg som tror at Ben drepte Locke i misunnelse?

 

Ben skjønte at Locke mer og mer utfordret han. Etter at Jacob, som kun snakker med Ben og som ingen andre kan se, snakket til John, så rant begeret over.

8613655[/snapback]

 

Det har blitt sagt tidligere i tråden ja, og du har mange som er med deg på den teorien ja ;)

Lenke til kommentar
Nå har ikke jeg lest bakover i tråden, men er det bare jeg som tror at Ben drepte Locke i misunnelse?

 

Ben skjønte at Locke mer og mer utfordret han. Etter at Jacob, som kun snakker med Ben og som ingen andre kan se, snakket til John, så rant begeret over.

8613655[/snapback]

 

Neida, en type misunnelse er det nok som lå bak angrepet. Det at Jacob henvendte seg til John uten at Ben selv hørte det, tok nok sistnevnte som et slag som kunne gå utover hans autorietet. Likevel setter jeg spørsmål ved handlingen, siden dette da må være å trosse Jacobs ønske. Naturlig nok vil ikke han glemme John, og hvis vi forutsetter at Jacob har så mye makt som det det kan se ut til, hvilke følger kan det får for Ben da? Drap skjer jo ofte i affekt, men den Ben vi kjenner er kald og beregnende, og i tilbakeblikket så vi at han ikke skydde noen midler for å oppnå det han ønsker. Et godt gammelt ordtak er at du ikke skal bite den handa som fôrer deg, men er det ikke nettopp det Ben har gjort? Da de gikk til hytta og da de var i hytta viser Ben en tydelig ærefrykt ovenfor Jacob, men denne er forsvunnet som dugg for solen da han skjøt John. Er det noe i det at Jacob er fanget da, og ikke kan utøve noen makt utenfor hytta, eller er det Ben som undervurderer sin overordnede?

Lenke til kommentar

Litt om hvem jeg tror dør før sesongen er slutt: (Legger i spoiler selv om det egentlig ikke er noen spoiler, bare teorier)

 

 

Det er altså sagt at fem viktige personer skal dø i løpet av de siste episodene. Vi har allerede en på lista, Anthony Cooper. 1 down, 4 to go.

Så er jeg ganske sikker på at Charlie blir med i den klubben nå innen kort tid.

Den tredje kan kanskje være Naomi? (Som kom i helikopteret). Hun er vel muligens i såpass dårlig forfatning etter fallet at det til slutt tar livet av henne.

Så kan det jo hende Locke dør da, men det gjenstår å se. Føler uansett at det på grunn av hvordan ting har utviklet seg i det siste, ikke lenger er plass til både Locke og Ben på øya, så da kanskje Locke (om han overlever) drar tilbake og vil ta hevn (ved å drepe Ben?). Har imidlertid mine tvil om det, er jo ikke lenge siden Locke ikke engang klarte å drepe sin egen far fordi han sto fast på at han ikke var typen til å gjøre sånt. ("I am not a murderer"). Hvilket forsåvidt også er ganske ironisk med tanke på at Locke er en jeger.

Da gjenstår det en til som skal dø, veldig vanskelig å si. Har jo vært en del prat om at enten Jack eller Locke ikke vil overleve sesongen, så hvis Locke blir, så kan det kanskje være at Jack dør også? :hmm:

Men syns det høres ganske skummelt ut hvis de skal fjerne flere store karakterer på engang, som f.eks. Ben/Jack/Locke.

 

Lenke til kommentar
bruk spoilertags gutter og jenter

8618727[/snapback]

Jepp. Jeg syns for eksempel at det er vannvittig dårlig gjort av andre her at jeg har fått vite

at 5 sentrale personer kommer til å dø i de siste episodene, uten å titte inn i en eneste spoiler. Selv om jeg ikke vet hvem som skal dø, vet jeg at noen skal dø og de noen er 5 stykker, ergo blir ikke jeg det grann overrasket når noen nå kommer til å dø nå.

Jeg kom til denne tråden for å lese teorier basert kun på det en vet fra episodene, ikke podcasts og informasjon fra nettet. Dette skal holde seg inne i spoilere.

 

Du sier jeg ikke skulle besøkt tråden om jeg ikke vil ha noe avslørt? Les førstepost om igjen. Jeg beklager off-topic men vil gjøre oppmerksom på "skaden" jeg har blitt utsatt for.

Lenke til kommentar
Jepp. Jeg syns for eksempel at det er vannvittig dårlig gjort av andre her at jeg har fått vite

at 5 sentrale personer kommer til å dø i de siste episodene, uten å titte inn i en eneste spoiler. Selv om jeg ikke vet hvem som skal dø, vet jeg at noen skal dø og de noen er 5 stykker, ergo blir ikke jeg det grann overrasket når noen nå kommer til å dø nå.

Jeg kom til denne tråden for å lese teorier basert kun på det en vet fra episodene, ikke podcasts og informasjon fra nettet. Dette skal holde seg inne i spoilere.

 

Du sier jeg ikke skulle besøkt tråden om jeg ikke vil ha noe avslørt? Les førstepost om igjen. Jeg beklager off-topic men vil gjøre oppmerksom på "skaden" jeg har blitt utsatt for.

8623660[/snapback]

Enig med deg der, denne tråden er for diskusjon om episodene og eventuelle teorier, spoilers har vi en egen tråd for. Håper alle vil være oppmerksome på dette heretter slik at de som ikke vil vite noe om spoilere heller ikke får det.

Lenke til kommentar

Her er en screencap fra scenen der usynlige jacob dytter ben i veggen. Man får se et ørlite glimt av jacob når kamera panorerer tilbake til stolen og man ser at Lock ser noe.

 

jacob.jpg

 

Har prøvd å finne ut hvem denne jacob er, men har ikke hatt noe hell enda. Det er ikke Roger "Workman" Linus som jeg trudde iallefall, nesen passer idet hele tatt ikke. Mener noen har foreslått at det kan være Alvar Hanso selv

 

Bilde av Alvar Hanso funnet på google:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
200px-AlvarHansoProfile.jpg

 

Vil si det er noen klare likhetstrekk

Endret av Stryni
Lenke til kommentar
Litt om hvem jeg tror dør før sesongen er slutt: (Legger i spoiler selv om det egentlig ikke er noen spoiler, bare teorier)

 

 

Det er altså sagt at fem viktige personer skal dø i løpet av de siste episodene. Vi har allerede en på lista, Anthony Cooper. 1 down, 4 to go.

Så er jeg ganske sikker på at Charlie blir med i den klubben nå innen kort tid.

Den tredje kan kanskje være Naomi? (Som kom i helikopteret). Hun er vel muligens i såpass dårlig forfatning etter fallet at det til slutt tar livet av henne.

Så kan det jo hende Locke dør da, men det gjenstår å se. Føler uansett at det på grunn av hvordan ting har utviklet seg i det siste, ikke lenger er plass til både Locke og Ben på øya, så da kanskje Locke (om han overlever) drar tilbake og vil ta hevn (ved å drepe Ben?). Har imidlertid mine tvil om det, er jo ikke lenge siden Locke ikke engang klarte å drepe sin egen far fordi han sto fast på at han ikke var typen til å gjøre sånt. ("I am not a murderer"). Hvilket forsåvidt også er ganske ironisk med tanke på at Locke er en jeger.

Da gjenstår det en til som skal dø, veldig vanskelig å si. Har jo vært en del prat om at enten Jack eller Locke ikke vil overleve sesongen, så hvis Locke blir, så kan det kanskje være at Jack dør også?  :hmm:

Men syns det høres ganske skummelt ut hvis de skal fjerne flere store karakterer på engang, som f.eks. Ben/Jack/Locke.

 

8617355[/snapback]

Javel? Jeg klikket på spoileren, og det første jeg så, var mer enn teori. "Det er sagt at XXXXX i siste episode. Pokker ta deg... :p

Lenke til kommentar
Javel? Jeg klikket på spoileren, og det første jeg så, var mer enn teori. "Det er sagt at XXXXX i siste episode. Pokker ta deg... :p

8670515[/snapback]

 

Unnskyld, det tenkte jeg faktisk ikke på. :blush: Men jeg hadde uansett lagt det i spoilertags, så egentlig har jeg ikke gjort noe galt. :p Og ikke var det verdens største spoiler heller.

Men uansett, jeg bøyer meg i sanden og ber ydmykt om tilgivelse. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...