Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Radiospesialisten, avd. i de store byene bortsett fra Oslo.

Jeg snakket med en fyr i avd. Tr.Heim. (dallas hjemmebane). Han virket veldig ryddig.. Siden min sønn flytter til Tr.Heim neste uke, skal jeg slå 2 fluer på smekken....

 

 

Dersom jeg hadde mottatt min bestilte bil, hadde jeg bydd deg på en kopp kaffe og prøvekjøring kikker, men jeg får sannsynligvis ikke bilen min før i oktober....

 

Men velkommen til bartebyen :)

 

Mye bra kompetanse hos Bilradiospesialisten. Hos Ford forhandleren Melhus Bil, som ligger rett utenfor Trondheim, jobber det en bilselger som tidligere har jobbet hos Bilradiospesialisten. Vil tro at han har god peiling på dette med antenner og nye Mondeo.

9396672[/snapback]

Takker for innvitten.. :)

Helt klart, gir deg en pip når det nærmer seg.. :yes:

Har bestemt meg for Radiospesialisten. Hyggelige og ryddige folk, samt at du bekrefter det.

Har du fått VINnummeret...?

9396718[/snapback]

 

Nei jeg har ikke fått VINnummer. Jeg er egentlig nokså lei og frustrert.

Forrige fredag fikk jeg beskjed om at min bil var produsert, men at de skulle sjekke litt nærmere over helga. Selger opplyste da at det ikke stemmer at Vin-nummer kommer i datasystemet 3 uker før produksjon slik våre danske venner hevder.

På tirsdagen ringte forhandleren. De hadde sjekket med Ford sentralt og de hevdet at min bil kommer i oktober (sannsynligvis i begynnelsen). Jeg synes at dette er nokså utrolig ettersom at de hevdet i slutten av juli at min bil er nr. 8 av de som skal leveres til Norge og nr. 1 av de som skal leveres til min forhandler. Altså topp prioritering ettersom jeg bestilte bilen 30.04.

Jeg sendte en mail til på tirsdagen der jeg klager over elendig kundebehandling og der jeg ber om noe konkret skriftlig ang leveringstid. Har ikke fått svar på denne mailen ennå. Det er vel ikke tilfeldig. tror de vegrer seg for å skrive noe konkret om levering.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mere fra bartebyen:

Var på Lerkendal på onsdag og så norges beste fotballag kvalifisere seg til Champions Leage.

Utenfor stadion hadde Ford-forhandleren her stilt ut flere biler, bl. a en Mondeo Titanium X stv med mye utstyr. Skikkelig lekker bil! Akkurat slik som jeg skal ha!! Jeg gleder meg.

Jeg går også å venter på VIN nr. Var sagt levering i september i utg. punktet. Blir tidligst oktober nå. Frustrerende :(

Endret av erlends
Lenke til kommentar

Nå har jeg vært i kontakt med Ford Norge igjen og spurt om de har noen som kan bruke litt tid her i forumet hos oss siden tidligere Mondeoansvarlig i Ford Norge sluttet, men gjorde en flott innsats her før han gjorde det.

Følte jeg ble hørt, og at de skulle prøve å få det til, men at de foreløpig ikke hadde en dedikert person på Mondeo ennå, men han burde være på plass i løpet av en måned.

 

Jeg håper på at de har muligheten til å følge oss opp her da mange har spørsmål som kun de kan svare på, og kanskje oppklare noe rundt forsinkelser på leveranse som mange av oss opplever i disse dager.

 

Jeg spurte også om de kunne komme med informasjon om evt. produktendringer fra ´07modell til ´08 modell.

Er ikke sikkert det er noen endringer, men man vet jo aldri, og det blir jo mer og mer aktuellt for oss som fortsatt ikke har fått bilene våre som nå snart havner i "2008 produksjonen".

 

Ford i Drammen(Kværneland bil) skulle også ta seg en tur inn å titte litt her for å se om de kunne komme med noen svar til oss, så det er kjempeflott.

Lenke til kommentar

Dette ser ikke ut til å være orginale Ford-felger? Ser ut som det er en krom-effekt på disse også, eller er det bare kameraet?

9398094[/snapback]

 

Helt riktig! Dette er ikke originalfelg. Det er felger som heter Magnum fra Italienske MAK. Felgen er antrasitt grå med krominnsats. Designet er helt klart inspirert av Fords originale S-Max felg! For ordens skyld så informerer jeg om at jeg jobber hos importøren av MAK og Bridgestone, så jeg ikke blir beskyllt for snikreklame. :D

post-133936-1188570733_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Til info:

 

I neste nummer av bladet Bil så er den en duell mellom en topp-spesifisert Mondeo stv. og nye Volvo V70. Som kjent så deler de plattform. Bladet er i salg 9. oktober.

 

Jeg er spent på hvordan Mondeo kommer ut i forhold til sin mer statuspregede halvbror..

Endret av Deshpremi
Lenke til kommentar
Til info:

 

I neste nummer av bladet Bil så er den en duell mellom en topp-spesifisert Mondeo stv. og nye Volvo V70. Som kjent så deler de plattform. Bladet er i salg 9. oktober.

 

Jeg er spent på hvordan Mondeo kommer ut i forhold til sin mer statuspregede halvbror..

9398803[/snapback]

Vil forundre meg om ikke Volvoen trekker det lengste strået totalt sett. Noe må man tross alt få igjen for å betale hundre tusen ekstra. Er likevel ikke sikkert at dette går på kjøreegenskaper men kanskje mer på utførelse. Vi får se.

Lenke til kommentar
Til info:

 

I neste nummer av bladet Bil så er den en duell mellom en topp-spesifisert Mondeo stv. og nye Volvo V70. Som kjent så deler de plattform. Bladet er i salg 9. oktober.

 

Jeg er spent på hvordan Mondeo kommer ut i forhold til sin mer statuspregede halvbror..

9398803[/snapback]

Vil forundre meg om ikke Volvoen trekker det lengste strået totalt sett. Noe må man tross alt få igjen for å betale hundre tusen ekstra. Er likevel ikke sikkert at dette går på kjøreegenskaper men kanskje mer på utførelse. Vi får se.

9399021[/snapback]

 

Også kommer jo ny Mazda 6 også etter hvert bygd på samme plattform som V70 og Mondeo blir moro å se hvor stor forskjeller det blir mellom disse bilene kjøreglede, motor, pris osv.

Lenke til kommentar
Til info:

 

I neste nummer av bladet Bil så er den en duell mellom en topp-spesifisert Mondeo stv. og nye Volvo V70. Som kjent så deler de plattform. Bladet er i salg 9. oktober.

 

Jeg er spent på hvordan Mondeo kommer ut i forhold til sin mer statuspregede halvbror..

9398803[/snapback]

Spent på resultatet her også. Er nok ikke en hemmelighet at Volvoen trekker det lengste strået. Selv om de snakker om samme platform, tror jeg nok at Volvo har andre spesifikasjoner på sine produksjoner.

Men at det er verdt + 200,000,- igjenstår å se.... :thumbup:

 

Fikk høre av selger, at Holtedahl ikke var erstattet enda. Så man kan jo lure på hva som har skjedd.

 

Har nå hentet en Ford Focus leiebil, som blir mitt transportmiddel de neste månedene. Har gruet meg til denne dagen. Men egentlig ubegrunnet, bilen kjører godt, rimelig stor plass og utstyr over gjennomsnittet. Så det veier over kjørestøyen, som er veldig merkbar.

Lenke til kommentar
Noen som vet om det skjer noe mer med "mondeo klubbside"?

Om ikke har jeg lagd et forslagsforum klart til test.....  :)

9399871[/snapback]

 

 

Høres spennende ut! Vi vil se :yes:

9400004[/snapback]

 

 

Bare et kjapt oppsett, men jeg liker det ganske enkelt og ryddig, så gi en kommentar da vel...

Har ikke lagt inn så mye ennå, og evt. riktig url kommer senere om folk liker forslaget.

 

Og så må evt. han som var interresert i å starte forum gi go...vil jo ikke ta fra han ideen eller "tråkke han på tærne"... :)

 

 

http://fordmondeo.motionforum.net/index.htm

Lenke til kommentar
Noen som vet om det skjer noe mer med "mondeo klubbside"?

Om ikke har jeg lagd et forslagsforum klart til test.....  :)

9399871[/snapback]

 

 

Høres spennende ut! Vi vil se :yes:

9400004[/snapback]

 

 

Bare et kjapt oppsett, men jeg liker det ganske enkelt og ryddig, så gi en kommentar da vel...

Har ikke lagt inn så mye ennå, og evt. riktig url kommer senere om folk liker forslaget.

 

Og så må evt. han som var interresert i å starte forum gi go...vil jo ikke ta fra han ideen eller "tråkke han på tærne"... :)

 

 

 

 

http://fordmondeo.motionforum.net/index.htm

9400093[/snapback]

 

Synes det ser ryddig og bra ut, glimrende med en "oppdeling" av bilen slik at man hurtigere kan finne info om det man konkret er ut etter :thumbup:

Lenke til kommentar
Noen som vet om det skjer noe mer med "mondeo klubbside"?

Om ikke har jeg lagd et forslagsforum klart til test.....  :)

9399871[/snapback]

 

 

Høres spennende ut! Vi vil se :yes:

9400004[/snapback]

 

 

Bare et kjapt oppsett, men jeg liker det ganske enkelt og ryddig, så gi en kommentar da vel...

Har ikke lagt inn så mye ennå, og evt. riktig url kommer senere om folk liker forslaget.

 

Og så må evt. han som var interresert i å starte forum gi go...vil jo ikke ta fra han ideen eller "tråkke han på tærne"... :)

 

 

http://fordmondeo.motionforum.net/index.htm

9400093[/snapback]

 

 

Jeg synes dette ser helt greit ut som forum. Vi er vel enige at denne tråden blir for lang og uoversiktelig slik at jeg synes det er glimrende å dele opp i emner.

 

Kan vel kanskje være greit å høre med Titanium XXX om har har foretatt seg noe.

 

Har du sjekket hvilke domene som er ledig?

Lenke til kommentar
Noen som vet om det skjer noe mer med "mondeo klubbside"?

Om ikke har jeg lagd et forslagsforum klart til test.....  :)

9399871[/snapback]

 

 

Høres spennende ut! Vi vil se :yes:

9400004[/snapback]

 

 

Bare et kjapt oppsett, men jeg liker det ganske enkelt og ryddig, så gi en kommentar da vel...

Har ikke lagt inn så mye ennå, og evt. riktig url kommer senere om folk liker forslaget.

 

Og så må evt. han som var interresert i å starte forum gi go...vil jo ikke ta fra han ideen eller "tråkke han på tærne"... :)

 

 

http://fordmondeo.motionforum.net/index.htm

9400093[/snapback]

 

 

Jeg synes dette ser helt greit ut som forum. Vi er vel enige at denne tråden blir for lang og uoversiktelig slik at jeg synes det er glimrende å dele opp i emner.

 

Kan vel kanskje være greit å høre med Titanium XXX om har har foretatt seg noe.

 

Har du sjekket hvilke domene som er ledig?

9400234[/snapback]

Nei, eller ja, NÅ har jeg det! ;)

 

Norwegian Mondeo Club

nmclub.no

norwegianmondeoclub.no

EDIT: Glemte i farten at .no må man ha org.nr.

da må det bli nmclub.info eller nmclub.eu

eller

norwegianmondeoclub.net/org/com/info

Endret av poskare
Lenke til kommentar

Hadde vært best med et .no-domene. Ser jo at www.fmcn.no er opptatt av Ford Motorsport Norge ... Så da må de ha et org.nr ? Kan jo evt bruke www.mondeotd.ci :cool:

 

Fant ellers denne når jeg søkte på mondeoclub på google

http://cmc.fordclubs.org/

http://www.palmans.net/~fordmondeoclub/phpBB2/portal.php

 

Litt annet jeg kom over også ...

http://www.mondeo-owners.de/forum/cgi-bin/Blah/Blah.pl

http://www.mondeo-forum.de/

http://www.mondeo-maniacs.de/forum2/forum2/

 

La oss få opp vår egen snarest mulig og jeg synes din testside kan være en fin start - ryddig og grei inndeling som kan tilpasses etterhvert om vi ser nye behov og antakelig med den funksjonaliteten man trenger i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...