Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Hva synes dere om nye Mondeo?

 

Det er bare noen dager siden den ble sluppet fra fabrikken, men noen europeiske motortidskrifter har allerede testet den.

 

Hos Whatcar fikk den 5 av 5 stjerner. Faktisk den eneste innen normal prisrekkevidde som har fått 5 stjerner hos WhatCar.

 

 

Den kåres også til vinner foran Passat, Accord etc i sammenligningstester hos 4car, Autobild og Autoexpress.

 

Selv synes jeg at den ser skikkelig bra ut.

 

Her er noen bilder:

 

http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpr...ord_mondeo.html

Endret av skiman007
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Den ser fantastisk ut på bildene, og jeg håper den ser enda bedre ut i virkeligheten. Får bare håpe kvaliteten har økt en del fra forrige generasjon Mondeoer :)

8544849[/snapback]

 

 

---------

Nå er jo dette en helt ny generasjon og har vel egentlig lite til felles med utgående mondeo. Det sies at Mondeo etter 2003 ikke har mye feil.

Nye Mondeo blir produsert side ved side med S-Max i Belgia.

Ford Focus feks, er nå noe av de mest feilfrie bilene, så jeg tror Ford har hatt en betydelig kvalitetsforbedring de siste årene.

Lenke til kommentar

Jeg har skikkelig god tro på nye Mondeo. Ford har i alle år vært litt trege til å komme med nye ting, men når de først kommer, er det gjerne et kjempesprang fra forrige modell. Si hva du vil om Sierra, men da den kom var den banebrytende og en enorm oppgradering fra Taunus. Da første Mondeo kom var det et skritt inn i en verden av en ny type biler. Så sto Ford stille fram til Mondeo Mk III kom og la flatt alt rundt sin prisklasse.

 

Så... Jeg tror ikke vi blir skuffet om vi skrur opp forventningene litt nå.

Lenke til kommentar
Jeg har skikkelig god tro på nye Mondeo. Ford har i alle år vært litt trege til å komme med nye ting, men når de først kommer, er det gjerne et kjempesprang fra forrige modell. Si hva du vil om Sierra, men da den kom var den banebrytende og en enorm oppgradering fra Taunus. Da første Mondeo kom var det et skritt inn i en verden av en ny type biler. Så sto Ford stille fram til Mondeo Mk III kom og la flatt alt rundt sin prisklasse.

 

Så... Jeg tror ikke vi blir skuffet om vi skrur opp forventningene litt nå.

8548257[/snapback]

 

Forhåpningene er veldig store for min del i alle fall.

Etter å ha prøvekjørt (og egentlig falt for) S-Max, har valget landet på den nye Mondeoen. Synes den ser virkelig bra ut, så får håpe virkeligheten står i stil med forventningene.

Hadde egentlig bestemt meg for å prøvekjøre en masse før jeg bestilte noe, men da det ble prioritert å ha ny bil til ferien i år, så ble bilen bestilt før prøvekjøring var mulig. Så dersom forhandleren får til det de sier, ser det ut til at vi kan dra på ferie i år i en ny Mondeo Titanium X, 2,0 Tdci. Gleder meg skikkelig.

 

'97 Mondeo Ghia stv

Lenke til kommentar
Noen som vet om den kommer med 4wd? Stasjonvognen ser bra ut, men sedanen liker jeg ikke.

8546821[/snapback]

 

Da plattformen deles med nye Volvo V70, samt at det er uttalt at 4WD systemet til Volvo således "passer rett inn", er det vel ingen umulighet skulle jeg tro. MEN det er vel ingen offisielle planer enn så lenge tror jeg.

 

'97 Mondeo Ghia stv

Lenke til kommentar

Forhåpningene er veldig store for min del i alle fall.

Etter å ha prøvekjørt (og egentlig falt for) S-Max, har valget landet på den nye Mondeoen. Synes den ser virkelig bra ut, så får håpe virkeligheten står i stil med forventningene.

Hadde egentlig bestemt meg for å prøvekjøre en masse før jeg bestilte noe, men da det ble prioritert å ha ny bil til ferien i år, så ble bilen bestilt før prøvekjøring var mulig. Så dersom forhandleren får til det de sier, ser det ut til at vi kan dra på ferie i år i en ny Mondeo Titanium X, 2,0 Tdci. Gleder meg skikkelig.

 

'97 Mondeo Ghia stv

8559626[/snapback]

 

-----

 

Jeg har også bestilt Titianium X 2.0 stasjonsvogn men med 6-trinns automat

+ mye utsyr.

 

Jeg får min muligens i midten eller slutten av Juli. Når får du din?

Lenke til kommentar

-----

 

Jeg har også bestilt Titianium X 2.0 stasjonsvogn men med 6-trinns automat

+ mye utsyr.

 

Jeg får min muligens i midten eller slutten av Juli. Når får du din?

8560358[/snapback]

 

 

Det er snakk om samme tidsrom her. Selger mente på at de skulle klare det til midten av juli. Dersom de ikke klarte det skulle vi uansett slippe å kjøre den gamle på ferie, da de heller skulle stille bil til rådighet for oss.

 

Har selv bestilt med M6 og ikke automat etter å ha gått en del runder med meg selv. Tenkte først på automat, men fant ut at at pengene heller fikk gå til enda litt mer gadgets på bilen :-)

 

Er i allefall spent på den bluetooth-funksjonen på stereoen. Har forsøkt det tidligere mot en annen type stereo, og det fungerte ikke så altfor bra. Får krysse fingrene.

 

Det blir i alle fall spennende å se hvordan bilen er i det virkelige liv. Det er jo sagt at den er på størrelse med gamle Scorpio, og da skulle det jo være romslig nok.

 

Men har du skjønt hva denne GCIE-metoden for beregning av bagasjerom-volum går ut på (det er vel VDE ogSAE som er de mest kjente). har ikke klart å finne noe informasjon om denne.

Lenke til kommentar

-----

 

Jeg har også bestilt Titianium X 2.0 stasjonsvogn men med 6-trinns automat

+ mye utsyr.

 

Jeg får min muligens i midten eller slutten av Juli. Når får du din?

8560358[/snapback]

 

 

Det er snakk om samme tidsrom her. Selger mente på at de skulle klare det til midten av juli. Dersom de ikke klarte det skulle vi uansett slippe å kjøre den gamle på ferie, da de heller skulle stille bil til rådighet for oss.

 

Har selv bestilt med M6 og ikke automat etter å ha gått en del runder med meg selv. Tenkte først på automat, men fant ut at at pengene heller fikk gå til enda litt mer gadgets på bilen :-)

 

Er i allefall spent på den bluetooth-funksjonen på stereoen. Har forsøkt det tidligere mot en annen type stereo, og det fungerte ikke så altfor bra. Får krysse fingrene.

 

Det blir i alle fall spennende å se hvordan bilen er i det virkelige liv. Det er jo sagt at den er på størrelse med gamle Scorpio, og da skulle det jo være romslig nok.

 

Men har du skjønt hva denne GCIE-metoden for beregning av bagasjerom-volum går ut på (det er vel VDE ogSAE som er de mest kjente). har ikke klart å finne noe informasjon om denne.

8560824[/snapback]

 

 

 

Vet desverre ikke noe om disse målemetodene. Vet bare at nye Mondeo er diger :-) Nesten FOR stor ifølge en test jeg leste.

 

Hvilket utstyr bestilte du?

Har din forhandler mottat demobiler? Min forhandler får kanskje imorgen og jeg er lovet en kjapp prøvetur nokså umiddelbart etter at de får den inn.

Lenke til kommentar

 

 

Vet desverre ikke noe om disse målemetodene. Vet bare at nye Mondeo er diger :-) Nesten FOR stor ifølge en test jeg leste.

 

Hvilket utstyr bestilte du?

Har din forhandler mottat demobiler? Min forhandler får kanskje imorgen og jeg er lovet en kjapp prøvetur nokså umiddelbart etter at de får den inn.

8560909[/snapback]

 

Ja jeg har også hørt at den skal være stor (og det ser en jo også av målene på den), men skjønte som sagt ikke noe av volumberegningen de opererer med.

 

Utstyret som jeg har bestilt med er:

 

Komfortpakke ( motor/kupevarmer, avkjølt hanskerom, park sensorer, handsfree, solskjermer, el innfellbare speil)

Alarm

Bagasjeromsnett (til tak)

Mørke ruter bak

Bi-Xenon

Spoiler på bakluke

avtagb h.f

takrails (metall)

8 veis justering av førersete

klimatiserte forseter

Hill-launch assist

alu pedaler

skiboks i bilens farge

vinterdekk

 

hmmmm.....mente det var noe mer, men kommer ikke på noe akkurat nå.

 

Forhandleren skulle få demovogner nå i starten av mai en eller annen gang, men er ikke sikker på når. Men kjører forbi der nesten hver dag, så den dagen demovognen står der, kan du være sikker på at jeg skal innom.

Lenke til kommentar
Ja jeg har også hørt at den skal være stor (og det ser en jo også av målene på den), men skjønte som sagt ikke noe av volumberegningen de opererer med.

 

Utstyret som jeg har bestilt med er:

 

Komfortpakke ( motor/kupevarmer, avkjølt hanskerom, park sensorer, handsfree, solskjermer, el innfellbare speil)

Alarm

Bagasjeromsnett (til tak)

Mørke ruter bak

Bi-Xenon

Spoiler på bakluke

avtagb h.f

takrails (metall)

8 veis justering av førersete

klimatiserte forseter

Hill-launch assist

alu pedaler

skiboks i bilens farge

vinterdekk

 

hmmmm.....mente det var noe mer, men kommer ikke på noe akkurat nå.

 

Forhandleren skulle få demovogner nå i starten av mai en eller annen gang, men er ikke sikker på når. Men kjører forbi der nesten hver dag, så den dagen demovognen står der, kan du være sikker på at jeg skal innom.

8561029[/snapback]

 

Er det sedan eller stasjonsvogn du har bestilt? Hvilken spoiler på bakluke?

 

Jeg har følgende ekstrautstyr:

Komfortpakke

Bi-Xenon

8 veis el seter med minne

Navigasjon

Oppvarmet baksete

Takrails

Avt hengerfeste

 

Ellers Panther black met farge.

Endret av Dallas
Lenke til kommentar

Er det sedan eller stasjonsvogn du har bestilt? Hvilken spoiler på bakluke?

 

Jeg har følgende ekstrautstyr:

Komfortpakke

Bi-Xenon

8 veis el seter med minne

Navigasjon

Oppvarmet baksete

Takrails

Avt hengerfeste

 

Ellers Panther black met farge.

8561234[/snapback]

 

 

Det er stv som er bestilt her i gården, og spoileren har kode 4213 i bestillingslisten. Så det skal være en slik på toppen av bakluken. Problemet er jo bare at det så og si ikke finnes noen bilder av bilen ennå med alt utstyret montert. Men jeg satser på at selgeren vet hva han har snakket om.

 

Fargen jeg har valgt er sea-grey metallic og fargevalg ebony i setene.

 

Har du noen erfaring med denne navigasjonen som de tilbyr? Jeg har kun forsøkt den i en kort tur i en Galaxy, og jeg fikk liksom ikke helt god-følelsen med den (selve touch-screenen). veivisningen var jo veldig grei, men fikk liksom følelsen av at skjermen ville fort bli ripete og stygg. Kanskje bare jeg som er litt rar der, da jeg ikke har vært borti denne type originalmonterte touch-skjermer tidligere. Men gikk noen runder med meg selv før jeg valgte den vekk.

Lenke til kommentar

Det er stv som er bestilt her i gården, og spoileren har kode 4213 i bestillingslisten. Så det skal være en slik på toppen av bakluken. Problemet er jo bare at det så og si ikke finnes noen bilder av bilen ennå med alt utstyret montert. Men jeg satser på at selgeren vet hva han har snakket om.

 

Fargen jeg har valgt er sea-grey metallic og fargevalg ebony i setene.

 

Har du noen erfaring med denne navigasjonen som de tilbyr? Jeg har kun forsøkt den i en kort tur i en Galaxy, og jeg fikk liksom ikke helt god-følelsen med den (selve touch-screenen). veivisningen var jo veldig grei, men fikk liksom følelsen av at skjermen ville fort bli ripete og stygg. Kanskje bare jeg som er litt rar der, da jeg ikke har vært borti denne type originalmonterte touch-skjermer tidligere. Men gikk noen runder med meg selv før jeg valgte den vekk.

8561588[/snapback]

 

 

Er det denne spoileren kanskje?

 

http://www.ford.no/spg/getImage.asp?imageN...xt_gal5_lrg.jpg

 

Trodde at denne var standard jeg...

Så vidt jeg kan se, er det bremselys i denne spoileren. Jeg finner ikke noen bilder uten denne spoileren. Det blir sikkert veldig stusselig uten denne så dersom denne er ekstrautstyr, håper jeg at det er mulig å tilleggsbestille denne.

Nei, jeg har ingen erfaring med denne navigasjon. Sikkert ikke den meste fornuftig investeringen jeg har foretatt men jeg synes ikke den var voldsomt dyr, samt at jeg har org. navi i min nåværende bil slik at det blir litt nedtur uten..:-)

Men jeg håper at den fungerer greit og at skjermen ikke blir lett stygg.

 

Her er forresten bilde av den:

 

http://www.autoexpress.co.uk/images/front_...to_213029_5.jpg

Lenke til kommentar

Først må jeg si at jeg er ingen fan av Ford (sammens med VW og opel), men ford har i det siste kommet med noen ok modeller. Nye Mondeo føyer seg inn i rekkene her. Liker ikke sedanen, da den så meget gubbete ut, men stv så ganske bra ut.

 

Ingen tvil om at ford har hatt kvalitetsforbedring de siste årene.

 

Ford skal ha skryt for å ha de frekkeste fabrikkmonterte felgene. (de man kan få med S-Max)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...