Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Hm, det skal ikke være deaktivert, skal sjekke mailen som blir sendt ut. Har du prøvd å logge inn med brukernavn og passord?

9406900[/snapback]

Jepp, og kommer ikke inn. Får beskjed om at brukernavn eller passord er feil. Har også prøvd å registrere meg på nytt med samme brukernavn, men får da beskjed om at navnet allerede er i bruk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Poskare,

 

Fint med forumet. Jeg har registrert meg som bruker, og fått bekreftelsesmail på det, men jeg kommer ikke videre. Følgende sto i mailen jeg mottok:

 

"Medlemskapet ditt er deaktivert, og må reaktiveres av forumets administrator før du kan logge deg på. Du vil motta en ny e-post når medlemskapet er reaktivert."

 

Har du noen løsning?

9406830[/snapback]

 

 

 

Hm, det skal ikke være deaktivert, skal sjekke mailen som blir sendt ut. Har du prøvd å logge inn med brukernavn og passord?

9406900[/snapback]

 

Du får eventuellt legge til en eller to medhjelpere med administrator tilgang, om det blir for mange medlemmer å holde styr på etterhvert :roll:

Lenke til kommentar
Hm, det skal ikke være deaktivert, skal sjekke mailen som blir sendt ut. Har du prøvd å logge inn med brukernavn og passord?

9406900[/snapback]

Jepp, og kommer ikke inn. Får beskjed om at brukernavn eller passord er feil. Har også prøvd å registrere meg på nytt med samme brukernavn, men får da beskjed om at navnet allerede er i bruk.

9406922[/snapback]

Nå har jeg fått ny mail, og tilgangen er OK. Takk skal du ha.

Lenke til kommentar
Hm, det skal ikke være deaktivert, skal sjekke mailen som blir sendt ut. Har du prøvd å logge inn med brukernavn og passord?

9406900[/snapback]

Jepp, og kommer ikke inn. Får beskjed om at brukernavn eller passord er feil. Har også prøvd å registrere meg på nytt med samme brukernavn, men får da beskjed om at navnet allerede er i bruk.

9406922[/snapback]

Nå har jeg fått ny mail, og tilgangen er OK. Takk skal du ha.

9406982[/snapback]

hey...hva med meg... :ohmy:

Lenke til kommentar
Poskare,

 

Fint med forumet. Jeg har registrert meg som bruker, og fått bekreftelsesmail på det, men jeg kommer ikke videre. Følgende sto i mailen jeg mottok:

 

"Medlemskapet ditt er deaktivert, og må reaktiveres av forumets administrator før du kan logge deg på. Du vil motta en ny e-post når medlemskapet er reaktivert."

 

Har du noen løsning?

9406830[/snapback]

 

 

 

Hm, det skal ikke være deaktivert, skal sjekke mailen som blir sendt ut. Har du prøvd å logge inn med brukernavn og passord?

9406900[/snapback]

 

Du får eventuellt legge til en eller to medhjelpere med administrator tilgang, om det blir for mange medlemmer å holde styr på etterhvert

9406945[/snapback]

 

Jepp, trenger medhjelpere, så de som har lyst å være med dette må gjerne melde seg! :)

 

Vedr. påloggingsproblem.

 

Jeg klikket på linken i mailen jeg fikk (testet å melde meg inn som vanlig bruker)

og så logget jeg inn med brukernavn (ikke epostadr) og passord, og da kom jeg inn.

Jeg gikk inn å aktiverte deg og en del flere manuelt, så det skal virke nå.

kikker; prøv om det funker nå! :):thumbup:

 

Finner ikke helt ut hvordan endre velkomstmailen, men den er ikke helt overens med hvordan man skal aktivere seg.....men jobber med saken! :blush:

Endret av poskare
Lenke til kommentar
Poskare,

 

Fint med forumet. Jeg har registrert meg som bruker, og fått bekreftelsesmail på det, men jeg kommer ikke videre. Følgende sto i mailen jeg mottok:

 

"Medlemskapet ditt er deaktivert, og må reaktiveres av forumets administrator før du kan logge deg på. Du vil motta en ny e-post når medlemskapet er reaktivert."

 

Har du noen løsning?

9406830[/snapback]

 

 

 

Hm, det skal ikke være deaktivert, skal sjekke mailen som blir sendt ut. Har du prøvd å logge inn med brukernavn og passord?

9406900[/snapback]

Har registrert meg og det funker. Kom igjen alle dere andre som ikke er registrert. Det er bare å registrere seg så drar vi på og gjør dette til en skikkelig klubb. Fint å treffe likesinnede på nettet sånn som dette. Håper at våre Danske venner henger seg på. Kan jo bli en stor klubb med tiden. Det selges jo en del Mondeo for tiden så vi har alle muligheter. Bør vel egentlig tipse våre forhandlere slik at de igjen kan tipse nye kjøpere. Jeg sender ihvertfall e-mail til min om dette. Husk det er 3000 underskrevne kontrakter på nye Mondeo hos Ford i Norge nå.

Lenke til kommentar

Jeg så for ett par uker siden, at det kom en ny Mondeo som Taxi på E6 nord for Otta sentrum i retning Dovre.

 

Jeg følger med på denne tråden, og etter hvert som brukererfaringene kommer frem, kan det godt hende det blir en Mondeo stv som ny kone-bil neste år, om erfaringene på sikt er gode. Det utseende på frontpartiet er bare helt rått.

 

Jeg har på følelsen at Mondeo kommer til å slå knock-out på Passat i neste års registreringsstatistikk.

Lenke til kommentar

Herved melder jeg total overgang til det utmerkede og nyopprettede forumet ved å avbestille varsling herfra og håper flest mulig gjør det slik at det blir maksimalt innholdsrikt med aktive deltakere. Takker for trådens betydning og hjelp så langt, men nå er tiden inne for en mer strukturert form.

:w00t:

Endret av hhf
Lenke til kommentar
Hei Fatman33

 

Du nevner en detalje som jeg helt hadde glemt..HLA. Vi med girbil er det selvfølgelig også en komfortdetalje. Har du opplevd noen begrensning, ift. hvor bratt bakke den står i.( står den støtt, siger den litt..)

Er selv spent på stemmestyringen: Du nyanserer den veldig godt, har hatt samme opplevelser med systemet før. Har hvisket, pratet rolig og skreket inn i dashbordet.

Ser du har rullet 3000km..på dine 18".  Diskusjonen har gått hardt for seg når det gjelder valg av felgdimensjon. Er du forsatt like fornøyd..?

 

Artig at forumdeltakerene møtes live pga. dette eventyret.

Kanskje alle i forumet skal bytte ut TDCI merket med nicket.. :!:

9389406[/snapback]

 

HLA fungerer bare helt glimrende. Har stort sett hatt den i automodus hele tiden (kan også styres manuelt via Converse+), og ser heller ingen grunn til å overstyre den ved normal kjøring. Bilen henger fint i alle de bakker jeg har stoppet i, og det er ikke antydning til sig i det hele tatt. :thumbup:

 

Stemmestyringen fungerer i allefall veldig fint med normal tale for min del, så absolutt en positiv detalj det også.

 

Jeg er så langt fornøyd med felgene på bilen, og hadde nok valgt den samme dimensjonen igjen, skulle jeg bestilt opp nå.

MEN det er jo klart det at en merker litt sporing der hjulsporene i vegbanen virkelig er fremtredende, men jeg synes ikke det er nevneverdig plagsomt. Blir uansett spennende når vintersålene skal på. Det kan jo hende jeg får en skikkelig aha-opplevelse da, men frem til det skal jeg kjøre rundt på mine 18" i lykkelig uvitenhet.

 

Fikk forresten testet ut parkeringsvarmeren i dag (forsov meg ikke nevneverdig), og den fungerte som den skulle. Kjente imidlertid litt lukt fra den når jeg satt meg inn, men jeg har en liten mistanke om at det kanskje kom av at det var første gang den var i bruk. Den er innstilt og klar til dyst i morgen igjen, så jeg får se om det kanskje ikke er mindre lukt da.

 

Når det gjelder nick, så la jeg merke til en VW Bora i går hvor eier hadde lagt til en T bak. Så der er det nok norges eneste VW BORAT som kjører rundt :D

9395205[/snapback]

 

Ang. parkeringsvarmer, så skulle jeg også teste min for første gang forleden.

Men hadde ikke mulighet til å åpne parkeringsvarmerens ikon i converse+, så jeg dro bortom en forhandler som sa at han hadde opplevd det samme og at jeg måtte sette bilen inn på verksted for å legge inn programvare. Dette tok ca 4 timer!! i følge ham.

Mener at da jeg gikk igjennom alle mulighetene i Converse+ rett etter at jeg kjøpte bilen så var den digitale klokken for forhåndsinnstilling av varmer inntakt.

ikke vet jeg hva som har skjedd.

Kjørte Elverum -Trondheim tur/retur i helga uten å se en eneste en av de nye mondeoene, kun meg og fruen alene i vår Panther Black.

Moro med folk som er inntr. i disse bilene . Var på vei mot Tr.heim på Torsdag og måtte stoppe på Grundset, nord for Elverum pga. asfaltarbeide. Da kommer denne personen som har ansvaret for trafikken bort til min bil og jeg tenker at jeg hadde gjort noe galt og slipper ned vinduet.

Da spør han: Er dette den nye mondeoen? :)

Sånn har det vært en rekke ganger etter at jeg fikk bilen, og artig er det. (kona har ikke trodd meg, bare noe jeg innbilte meg mente hun) men nå var hun med da. :D

Skulle teste forbruket på denne turen. På turen nordover brukte jeg for det meste cruisecontr. og da var forbruket 0,62 pr. mil.

På turen sørover så brukte jeg ikke cruisecontr. og forbruket ble bare 0,57 pr. mil. Og dette er med automatgir. Bilen skal vist gå enda rimeligere etter noen mnd. sies det.

Vet ikke om cruisecontr. øker forbruk? Kjørte ikke spesielt forsiktig heller.

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar
Vet ikke om cruisecontr. øker forbruk? Kjørte ikke spesielt forsiktig heller.

9412596[/snapback]

Min erfaring er at cruisecontrollen øker forbruket noe. Årsaken er at den skal holde samme hastighet uansett. Da tenker den ikke økonomi, og gir på i oppoverbakke mer og kraftigere enn det man kanskje ville gjort om man gav gass selv. Tipper at forskjellen utgjør 0,02-0,03 l/mil.

Lenke til kommentar

Eg har den "gamle" modellen av mondeo med manuell gir, og for meg ser det ut for at den bruker mye mindre bensin enn eg klarer å bruke på langkjøring......

 

Føler faktisk helt motsatt av det du opplever, den gir ikke på kraftigere, men roligere, og stresser ikke i det hele tatt!

 

Klart, manuell gir, så om eg har den i for høyt gir så begynner den jo å gi kraftig på... Ligge i 70-80 på femte giret er f.eks ikke veldig økonomisk.... Men i 90 derimot?! Ikke sjangs å få forbruket lavere da....

 

 

Mulig eg kjører som en tosk! hehehe

Endret av Jotun
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvordan forhandlere stiller seg til innbytebil som er kjørt mer enn avtalt? I kontrakten min står det at innbyttebil skal være kjørt 75.000 km som den var ved kontraktsinngåelse. Med 6-8 mnd. leveringstid vil den kanskje være kjørt 80-83.000.

9419543[/snapback]

 

Jeg mener de fleste forhandlere garderer seg ang. km-stand fra underskrevet kontrakt

og til de tar inn innbyttebilen.

F.eks så kan de trekker ca 1000,- pr. mnd. fram til de tar inn bilen. I ditt tilfelle blir det da 7-8000,- mindre du får for den "gamle" bilen din. :cry:

Har du mulighet til å selge bilen privat og ikke bytte inn så sparer du en masse. For det første så får du mere for bilen om du selger selv og for det andre så legger forhandler på nybilen fordi at du har innbyttebil.

Endret av bilsjuk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...