Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Radiospesialisten, avd. i de store byene bortsett fra Oslo.

Jeg snakket med en fyr i avd. Tr.Heim. (dallas hjemmebane). Han virket veldig ryddig.. Siden min sønn flytter til Tr.Heim neste uke, skal jeg slå 2 fluer på smekken....

 

Alt skal ligge i "haifinnen", det eneste som blir berørt er FM båndet. Som han sa, jo kortere antenne jo dårligere signal uansett "pisk" eller "haifinne". Antennen på Mondeoen er helt klart den beste løsningen ,hvis man er krevende til radiosignaler.

GPSen blir ikke berørt.

 

Har selv en 7cm. antennestuss på BMWen, originalt. Så det er nok forklaringen på at P4 har blitt borte ett sted mellom feks. Oslo og Larvik.

Ofrer gjerne P4 for en "haifinne... :yes:

Så nå blir det Panther med "haifinne" og KIKKER på bakluka...i krom selvfølgelig.. :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eller så kan man droppe antenne og sette inn DAB http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=45138

 

Jeg har en liten portable DAB med MP3spiller som jeg bruker via AUX inngangen.

 

Pellepedal.

9390273[/snapback]

 

DAB er ett nytt begrep. Hvis den løser de funksjonen som en evt."haifinne" vil gjøre så er det skikkelig smooth. Hva med GPSen...? Den må jo ha ett mottak på bilen..?

Lenke til kommentar
Eller så kan man droppe antenne og sette inn DAB http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=45138

 

Jeg har en liten portable DAB med MP3spiller som jeg bruker via AUX inngangen.

 

Pellepedal.

9390273[/snapback]

 

DAB er ett nytt begrep. Hvis den løser de funksjonen som en evt."haifinne" vil gjøre så er det skikkelig smooth. Hva med GPSen...? Den må jo ha ett mottak på bilen..?

9390302[/snapback]

 

 

Jeg bruker løs GPS løsning (MIO) så vet dessverre ikke hvordan den integrerte løsningen er koblet opp osv..

 

Pellepedal

Lenke til kommentar

Hvis man er radiofreak, virker det som din løsning ville kunne ta det tapte. Ang. GPSen må det nok en antenne til. Ser på linken du la til her, at det var flere løsninger..magnet på vindu, en liten firkantet boks. Boksen kunne kanskje ha gått foran, da den bare er 5mm høy. Da slipper man å lage nye hull.... :hmm:

 

Første øvelse blir å få tak i denne bilen, og så skal jeg pimpe antennen. "Finne" eller boks, pisken skal vekk... :hrm:

Endret av kikker
Lenke til kommentar

Hei

 

Har fått tilbud på ny modeo stv Titan X 130hk automat med alt av utstyr. og da mener jeg alt.

Prisen på tilbudet står som 386906.- Rab. 20000.- Sum 366906.- +144694.- i engangsavgift. Dette gir en totalpris for denne bilen på: 511600.- så kommer frakt og årsavgift . da ble det totalt 514657.-

Er dette en god pris eller er det mulig å få mer?

 

Selgeren lurte på om jeg hadde frie tøyler på jobben, og jeg svarte ja.

Da lurte han på om vi hadde ledig jobb. Jeg kjører i dag en X5, men er lei traktorfølelsen.

 

Har fra før en gml. v6 m/automat privat, og en focus 1,8 diesel(ny type)

Har vært veldig fornøyd med disse.

 

Men hva med prisen? er den OK. Pleas svar noen.

Endret av mondeoV6
Lenke til kommentar
Hei

 

Har fått tilbud på ny modeo stv Titan X 130hk automat med alt av utstyr.  og da mener jeg alt.

Prisen på tilbudet står som 386906.- Rab. 20000.- Sum 366906.- +144694.- i engangsavgift. Dette gir en totalpris for denne bilen på: 511600.- så kommer frakt og årsavgift . da ble det totalt 514657.-

Er dette en god pris eller er det mulig å få mer?

 

Selgeren lurte på om jeg hadde frie tøyler på jobben, og jeg svarte ja. 

Da lurte han på om vi hadde ledig jobb. Jeg kjører i dag en X5, men er lei traktorfølelsen.

 

Har fra før en gml. v6 m/automat privat, og en focus 1,8 diesel(ny type)

Har vært veldig fornøyd med disse. 

 

Men hva med prisen? er den OK. Pleas svar noen.

9390984[/snapback]

 

Vet ikke helt hvor man skal legge seg på dette med rabatt for å bli fornøyd, men for min egen del hadde jeg ikke vært i nærheten av å være fonøyd med 20.000 i rabatt på en bil som blir så godt spekket og som koster såpass....men det er min mening da.

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor man skal legge seg på dette med rabatt for å bli fornøyd, men for min egen del hadde jeg ikke vært i nærheten av å være fonøyd med 20.000 i rabatt på en bil som blir så godt spekket og som koster såpass....men det er min mening da.

9392147[/snapback]

 

Er det jeg tror også, burde vært mer å hente.

Skal innhente pris fra flere ford pushere, får se om de kan gå ned noe mer.

Men det kommer til å bli en fet mondeo.

Dvd for unga i nakkeputer med IR hodetelefoner( kostet 19900,-) litt drøyt men namis er det. IVDC og ACC er sikkert digg etter hva jeg har lest.

Sikkert noe av det andre som kunne vært å unvære, men når jeg får lov til å dytte i alt, da tar jeg alt.

 

Lurer på hvor lang bestillingstiden er nå, jeg spurte og han svarte ca Januar, vi får se hva det ender med.

Lenke til kommentar

Vedr. antenne, kan ikke huske at jeg så noe som helst i min forrige Mercedes. Heller ikke haifinne. Mener at antennen var plassert i et av bakvinduene uten at jeg skal være påståelig. Den ses i tilfelle som tråder på vindusflaten.

DAB (Digital Audio Broadcast) har en fordel over FM ved at stasjonene holder stort sett støyfritt signal helt til det kutter helt ut. DAB radioen bruker en liten metallstrip som man limer på ruten, og inkluderer en liten svart boks (antenneforsterker). På den måten kan man kutte ut pisken for FM formål. Mht. navien, så er jeg mer usikker hvor den da skal få signalet fra, men slik jeg har sett det på uoriginale naiver, så er det ikke rare ledningsbiten man trenger for å motta signaler. Kanskje du kan bruke en mindre antenne da til navien og koble via standard antenneinngang?? Ellers har de sagt fra Ford at DAB radioer visstnok blir tilgjengelig for produksjon fra våren 2008.

 

Mye gjetning her. Det beste er nok å høre med Bilradiospesialisten.

Lenke til kommentar

Ang antenne. Hadde en Ford Sierra 92 mod på 90 tallet. Denne hadde ikke utvendig antenne. Den var orginalt levert med innvendig antenne i bagsjerommet. Hadde relativt bra radioforhold hvis jeg ikke husker feil. Bilen var en sedan.

 

Ja som kikker sier blir det nick bak på bilen, :p

Lenke til kommentar
Hei Fatman33

 

Du nevner en detalje som jeg helt hadde glemt..HLA. Vi med girbil er det selvfølgelig også en komfortdetalje. Har du opplevd noen begrensning, ift. hvor bratt bakke den står i.( står den støtt, siger den litt..)

Er selv spent på stemmestyringen: Du nyanserer den veldig godt, har hatt samme opplevelser med systemet før. Har hvisket, pratet rolig og skreket inn i dashbordet.

Ser du har rullet 3000km..på dine 18".  Diskusjonen har gått hardt for seg når det gjelder valg av felgdimensjon. Er du forsatt like fornøyd..?

 

Artig at forumdeltakerene møtes live pga. dette eventyret.

Kanskje alle i forumet skal bytte ut TDCI merket med nicket.. :!:

9389406[/snapback]

 

HLA fungerer bare helt glimrende. Har stort sett hatt den i automodus hele tiden (kan også styres manuelt via Converse+), og ser heller ingen grunn til å overstyre den ved normal kjøring. Bilen henger fint i alle de bakker jeg har stoppet i, og det er ikke antydning til sig i det hele tatt. :thumbup:

 

Stemmestyringen fungerer i allefall veldig fint med normal tale for min del, så absolutt en positiv detalj det også.

 

Jeg er så langt fornøyd med felgene på bilen, og hadde nok valgt den samme dimensjonen igjen, skulle jeg bestilt opp nå.

MEN det er jo klart det at en merker litt sporing der hjulsporene i vegbanen virkelig er fremtredende, men jeg synes ikke det er nevneverdig plagsomt. Blir uansett spennende når vintersålene skal på. Det kan jo hende jeg får en skikkelig aha-opplevelse da, men frem til det skal jeg kjøre rundt på mine 18" i lykkelig uvitenhet.

 

Fikk forresten testet ut parkeringsvarmeren i dag (forsov meg ikke nevneverdig), og den fungerte som den skulle. Kjente imidlertid litt lukt fra den når jeg satt meg inn, men jeg har en liten mistanke om at det kanskje kom av at det var første gang den var i bruk. Den er innstilt og klar til dyst i morgen igjen, så jeg får se om det kanskje ikke er mindre lukt da.

 

Når det gjelder nick, så la jeg merke til en VW Bora i går hvor eier hadde lagt til en T bak. Så der er det nok norges eneste VW BORAT som kjører rundt :D

Endret av Fatman33
Lenke til kommentar
Den bilen skal jeg ha, om jeg så skal vente til jeg kan løse TTkort, og hente midddagen min på aktivitetssenteret...

 

Kanskje alle i forumet skal bytte ut TDCI merket med nicket.. :!:

9389406[/snapback]

 

Fantastisk bra kikker :!: :!: :!:

9389456[/snapback]

Ikke så dumt forslag nei :D . Tenkte jo mitt når jeg hadde hilst på Mondeosjåføren i går - han rullet ned vinduet og jeg ropte ut "Fatman?" - hadde jo vært rimelig dumt om det ikke var nettopp han ... :!:

9389463[/snapback]

 

Hadde det ikke vært meg, så hadde nok vedkommende lurt litt på starten på samtalen ja, men hadde vel oversett det så lenge det kom litt skryt av bilen også. Men modig gjort var det ja! :thumbup:

Lenke til kommentar

Levering

 

Fikk en telefon fra selger igår.

Ut fra den siste utviklingen ang. svar til kunder på forsinkelser, har de sett seg lei på manglende informasjon fra Ford sentralt. Min forhandler har fått til ett møte, som han beskriver som krisemøte. :thumbup:

 

Endelig virker det som om, man kanskje kan få noe kjøtt på beinet iht. hva som forsinker..er det deler, eller er det etterspørelsen som er i utakt med produksjonen.

 

Håper at flere forhandler i landet også bestreber seg på å gi så korrekt tilbakemelding som mulig.

Uvissheten er det verste her.

 

Skal ringe i slutten av neste uke for å få mer informasjon fra møtet.. :)

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Levering

 

Fikk en telefon fra selger igår.

Ut fra den siste utviklingen ang. svar til kunder på forsinkelser, har de sett seg lei på manglende informasjon fra Ford sentralt. Min forhandler har fått til ett møte, som han beskriver som krisemøte. :thumbup:

 

Endelig virker det som om, man kanskje kan få noe kjøtt på beinet iht. hva som forsinker..er det deler, eller er det etterspørelsen som er i utakt med produksjonen.

 

Håper at flere forhandler i landet også bestreber seg på å gi så korrekt tilbakemelding som mulig.

Uvissheten er det verste her.

 

Skal ringe i slutten av neste uke for å få mer informasjon fra møtet.. :)

9396564[/snapback]

 

Høres bra ut, og på tide ut...informer gjerne det du får høre fra møtet da kikker, for jeg sliter med uvissheten jeg også :( Har sendt noen mail i det siste til min selger, i håp om å få vite noe hva angår produksjon av min bil, men sliter med å få svar i det hele tatt på disse forespørslene... :mad:

Lenke til kommentar
Radiospesialisten, avd. i de store byene bortsett fra Oslo.

Jeg snakket med en fyr i avd. Tr.Heim. (dallas hjemmebane). Han virket veldig ryddig.. Siden min sønn flytter til Tr.Heim neste uke, skal jeg slå 2 fluer på smekken....

 

 

Dersom jeg hadde mottatt min bestilte bil, hadde jeg bydd deg på en kopp kaffe og prøvekjøring kikker, men jeg får sannsynligvis ikke bilen min før i oktober....

 

Men velkommen til bartebyen :)

 

Mye bra kompetanse hos Bilradiospesialisten. Hos Ford forhandleren Melhus Bil, som ligger rett utenfor Trondheim, jobber det en bilselger som tidligere har jobbet hos Bilradiospesialisten. Vil tro at han har god peiling på dette med antenner og nye Mondeo.

Lenke til kommentar
Levering

 

Fikk en telefon fra selger igår.

Ut fra den siste utviklingen ang. svar til kunder på forsinkelser, har de sett seg lei på manglende informasjon fra Ford sentralt. Min forhandler har fått til ett møte, som han beskriver som krisemøte. :thumbup:

 

Endelig virker det som om, man kanskje kan få noe kjøtt på beinet iht. hva som forsinker..er det deler, eller er det etterspørelsen som er i utakt med produksjonen.

 

Håper at flere forhandler i landet også bestreber seg på å gi så korrekt tilbakemelding som mulig.

Uvissheten er det verste her.

 

Skal ringe i slutten av neste uke for å få mer informasjon fra møtet.. :)

9396564[/snapback]

 

Høres bra ut, og på tide ut...informer gjerne det du får høre fra møtet da kikker, for jeg sliter med uvissheten jeg også :( Har sendt noen mail i det siste til min selger, i håp om å få vite noe hva angår produksjon av min bil, men sliter med å få svar i det hele tatt på disse forespørslene... :mad:

9396611[/snapback]

Det er rett og slett for dårlig tjohoi. Er redd for at de også vegrer seg pga. de ikke vet hva de skal svare. Men det holder ikke. Du har handlet ett produkt til nesten en halv million, og det forplikter. Enten det er positiv eller negativ tilbakemelding.

Problemet her er at man ikke har noen konsekvenser å slå i bordet med.

Man kan insistere så mye man vil, men til hvilken nytte.

Lenke til kommentar
Radiospesialisten, avd. i de store byene bortsett fra Oslo.

Jeg snakket med en fyr i avd. Tr.Heim. (dallas hjemmebane). Han virket veldig ryddig.. Siden min sønn flytter til Tr.Heim neste uke, skal jeg slå 2 fluer på smekken....

 

 

Dersom jeg hadde mottatt min bestilte bil, hadde jeg bydd deg på en kopp kaffe og prøvekjøring kikker, men jeg får sannsynligvis ikke bilen min før i oktober....

 

Men velkommen til bartebyen :)

 

Mye bra kompetanse hos Bilradiospesialisten. Hos Ford forhandleren Melhus Bil, som ligger rett utenfor Trondheim, jobber det en bilselger som tidligere har jobbet hos Bilradiospesialisten. Vil tro at han har god peiling på dette med antenner og nye Mondeo.

9396672[/snapback]

Takker for innvitten.. :)

Helt klart, gir deg en pip når det nærmer seg.. :yes:

Har bestemt meg for Radiospesialisten. Hyggelige og ryddige folk, samt at du bekrefter det.

Har du fått VINnummeret...?

Lenke til kommentar
Levering

 

Fikk en telefon fra selger igår.

Ut fra den siste utviklingen ang. svar til kunder på forsinkelser, har de sett seg lei på manglende informasjon fra Ford sentralt. Min forhandler har fått til ett møte, som han beskriver som krisemøte. :thumbup:

 

Endelig virker det som om, man kanskje kan få noe kjøtt på beinet iht. hva som forsinker..er det deler, eller er det etterspørelsen som er i utakt med produksjonen.

 

Håper at flere forhandler i landet også bestreber seg på å gi så korrekt tilbakemelding som mulig.

Uvissheten er det verste her.

 

Skal ringe i slutten av neste uke for å få mer informasjon fra møtet.. :)

9396564[/snapback]

 

Høres bra ut, og på tide ut...informer gjerne det du får høre fra møtet da kikker, for jeg sliter med uvissheten jeg også :( Har sendt noen mail i det siste til min selger, i håp om å få vite noe hva angår produksjon av min bil, men sliter med å få svar i det hele tatt på disse forespørslene... :mad:

9396611[/snapback]

Det er rett og slett for dårlig tjohoi. Er redd for at de også vegrer seg pga. de ikke vet hva de skal svare. Men det holder ikke. Du har handlet ett produkt til nesten en halv million, og det forplikter. Enten det er positiv eller negativ tilbakemelding.

Problemet her er at man ikke har noen konsekvenser å slå i bordet med.

Man kan insistere så mye man vil, men til hvilken nytte.

9396678[/snapback]

 

Ja, det er nettopp det. Jeg kan vel bli så sint jeg bare orker uten at det vil hjelpe en møkk - og hadde jeg vært selgeren ville jeg følt meg lite komfortabel ved å vite så lite om leveranse på noe jeg prøver å selge....Men så lenge de sier september/oktober når man handler, bør man komme med noen unnskyldninger underveis om dette ikke lar seg gjøre.

 

Men men, heldigvis trenger jeg den ikke levert innen en hvis tid, da min nuværende holder godt - men man gleder seg jo litt da, og så hadde jeg håpet å cruise rundt i denne før halve landet gjør det samme :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...