Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nye Ford Mondeo


Anbefalte innlegg

Dette har kanskje stått før, men er vel en slags gladnyhet...

 

Ford to increase Genk production to 1,230 cars per day from 1,200 - report

August 27, 2007: 03:01 AM EST

 

BRUSSELS, Aug. 27, 2007 (Thomson Financial delivered by Newstex) -- Ford Motor Company (NYSE:F PRS) (NYSE:F PRA) (NYSE:F) said it is to increase production at its Genk plant in Belgium to 1,230 from 1,200 cars a day from Oct 1, according to weekend press reports.

 

Belgian daily De Standaard said production could be further increased to 1,280 cars a day depending on the success of the company's Mondeo model.

 

Copyright AFX News Limited 2007. All rights reserved.

 

:w00t:

9387389[/snapback]

 

En forøgelse på 2,5% - ikke noget der hjælper meget på ventelisterne :cry:

 

Mere interessant er det nok, at Genk fabrikken fra september vil begynde at producere lørdag også fra kl. 06:00 til 12:00 hvor der forventes produceret 400 biler (Mondeo, S-Max og Galaxy) hver lørdag. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har kanskje stått før, men er vel en slags gladnyhet...

 

Ford to increase Genk production to 1,230 cars per day from 1,200 - report

August 27, 2007: 03:01 AM EST

 

BRUSSELS, Aug. 27, 2007 (Thomson Financial delivered by Newstex) -- Ford Motor Company (NYSE:F PRS) (NYSE:F PRA) (NYSE:F) said it is to increase production at its Genk plant in Belgium to 1,230 from 1,200 cars a day from Oct 1, according to weekend press reports.

 

Belgian daily De Standaard said production could be further increased to 1,280 cars a day depending on the success of the company's Mondeo model.

 

Copyright AFX News Limited 2007. All rights reserved.

 

:w00t:

9387389[/snapback]

 

En forøgelse på 2,5% - ikke noget der hjælper meget på ventelisterne :cry:

 

Mere interessant er det nok, at Genk fabrikken fra september vil begynde at producere lørdag også fra kl. 06:00 til 12:00 hvor der forventes produceret 400 biler (Mondeo, S-Max og Galaxy) hver lørdag. :)

9387682[/snapback]

 

Med de 2,5% ekstra i tillegg til lørdagene, så blir det da rundt 550 ekstra biler per uke, og over 2000 ekstra biler i måneden - da bør vel min komme med første måneden :p

Lenke til kommentar

Så jævlig kul den er, så sykt missunelig jeg er ...selv sitter jeg her og vet ikke noe. Ikke så mye som en antydning til å vite når jeg kan fantasere om å få bilen engang....blir pokker meg noe provosert over denne uvitenheten - men nå skal jeg prøve å glede meg over deg fatman33 og alle andre som har fått sin !

 

Fortel gjerne om denne varmeren ja..det er jeg nysgjerrig på. Om det er slik at man stiller inn klokkeslett for når bilen skal være varm er det jo genialt. Stiller man inn eventuellt på klimaen hvor mange grader kupeen skal varmes opp til ? Eller skjer oppvarmingen uavhengig av denne ?

 

Har forøvrig sett en nydelig utgave av en stasjonsvogn med en mørk blåfarge flere dager ute i Nittedal nå...utrolig lekker. Noen her inne ?

9387666[/snapback]

 

Er ikke sikker på om du stiller inn temperaturen i bilen, har ikke rukket å sette meg inn i det ennå. MEN lar nå klimaen stå på 20 grader, så får vi se hvordan den er i morgen tidlig (da gjelder det bare ikke å forsove seg i morgen da ;) )

Lenke til kommentar

Så jævlig kul den er, så sykt missunelig jeg er ...selv sitter jeg her og vet ikke noe. Ikke så mye som en antydning til å vite når jeg kan fantasere om å få bilen engang....blir pokker meg noe provosert over denne uvitenheten - men nå skal jeg prøve å glede meg over deg fatman33 og alle andre som har fått sin !

 

Fortel gjerne om denne varmeren ja..det er jeg nysgjerrig på. Om det er slik at man stiller inn klokkeslett for når bilen skal være varm er det jo genialt. Stiller man inn eventuellt på klimaen hvor mange grader kupeen skal varmes opp til ? Eller skjer oppvarmingen uavhengig av denne ?

 

Har forøvrig sett en nydelig utgave av en stasjonsvogn med en mørk blåfarge flere dager ute i Nittedal nå...utrolig lekker. Noen her inne ?

9387666[/snapback]

 

Er ikke sikker på om du stiller inn temperaturen i bilen, har ikke rukket å sette meg inn i det ennå. MEN lar nå klimaen stå på 20 grader, så får vi se hvordan den er i morgen tidlig (da gjelder det bare ikke å forsove seg i morgen da ;) )

9387752[/snapback]

 

Er vel ikke mulig å forsove seg når man skal ut i sin nye Mondeo :D

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om du stiller inn temperaturen i bilen, har ikke rukket å sette meg inn i det ennå. MEN lar nå klimaen stå på 20 grader, så får vi se hvordan den er i morgen tidlig (da gjelder det bare ikke å forsove seg i morgen da  ;) )

9387752[/snapback]

 

Er vel ikke mulig å forsove seg når man skal ut i sin nye Mondeo :D

9387776[/snapback]

 

Hehe, du sier noe der. Og det er jo bilen som enee og alene er grunnen til at jeg "sliter" med å komme meg tilbake til statusen som togpendler også :-)

Lenke til kommentar

Er ikke sikker på om du stiller inn temperaturen i bilen, har ikke rukket å sette meg inn i det ennå. MEN lar nå klimaen stå på 20 grader, så får vi se hvordan den er i morgen tidlig (da gjelder det bare ikke å forsove seg i morgen da   ;) )

9387752[/snapback]

 

Er vel ikke mulig å forsove seg når man skal ut i sin nye Mondeo :D

9387776[/snapback]

 

Hehe, du sier noe der. Og det er jo bilen som enee og alene er grunnen til at jeg "sliter" med å komme meg tilbake til statusen som togpendler også :-)

9387884[/snapback]

 

hehehe, fult forståelig at du sliter der :cool:

Lenke til kommentar
Er det noen som har bilder av sine mondeo med 18Y felger og sportsfjæring. Er litt usikker på hvor mye senket den blir.

9376075[/snapback]

9381322[/snapback]

Fin bil, tx! Er det SeaGrey?

 

Antar jo da at dette er 18" siden du svarer på oppfordringen og må jo bare innrømme at det var slike hjul man skulle bestilt. De kler bilen klart best. Har har du også senkingen her? Hadde det vært jeg som skulle kjørt bilen mest, hadde jeg gjort om bestillingen tror jeg ... nå får 17" bli - skjønnheten får lide for komforten. Har jo også bestilt sportsfjering, så jeg håper det vil se ok ut ...

9382387[/snapback]

 

 

Ja det er Seagrey og 18" med sportsfjæring.

Bilen oppleves ikke som for stiv, den er utrolig behagelig å kjøre.

Lenke til kommentar

Jeg snakket med forhandler i dag, og de nevnte noe om at det skulle komme softwareoppgradering av Sony-anlegget. Dette skulle sannsynligvis føre med seg støtte for lydavspilling via Bluetooth. Altså at man kan bla og spille musikken du har på mobilen (oftenst i form av MP3).

Lenke til kommentar
Noen som har peiling på hva 'Sportsfjæring' innebærer på nye Mondeo?

 

Jeg har planer om å senke bilen uansett med H&R fjærer, så derfor lurer på om det bare er snakk om at de bytter fjærene ellere de faktisk gjøre noe mer med bilen, f.eks. med dempere osv?

 

Da sparer jeg litt penger på å ikke velge sportsfjæring, hvis Ford ikke gjøre noe annet enn å skifte kun fjærene på bilen.

 

Telcontar

9376497[/snapback]

 

Siden ikke noen har svart direkte på dette, så svarer jeg her :) Har ikke Mondeo, men en ny Focus med sportsfjæring.

Når Ford har sportsfjæring på sine biler, så innebærer det kun 10-15 mm senking. Men det viktigste er kraftigere krengningsstabilisatorer på bilen. Det gjør en veldig forskjell. Jeg skal selv ha H&R senkefjærer på min Focus da den er ganske høy selv med sportsfjæring. OBS: Om H&R sier 40mm lavere, så blir det kun 25-30 mm når man har sportsfjæring da det er tatt utgangspunkt i standard fjærer.

 

Når det er sagt, så hadde jeg valgt IVDC på et blunk om jeg skulle hatt meg Mondeo. Men da tror jeg ikke at jeg hadde tuklet med å sette andre fjærer på bilen..

9385475[/snapback]

 

Heisann,

 

Takk for et mer direkte svar. Er litt usikker nå, han jeg snakke med hos Ford i Drammen mente det var kun fjæringen som ble byttet. Men jeg har hatt en anelse om det er mer enn dette når man velger sportsfjæring.

IVDC er bortkastet for meg, det er kun en innnstilling som gjelder og det er Sport.

 

Uansett, er det mulig å se på en Mondeo med Sportsfjæring om det er gjort noe annet enn å ha byttet fjærene? F.eks. stabilisator stag i motorrommet?

 

Telcontar

Lenke til kommentar

Før mitt møte med Mondeoen, var det egentlig en Audi A6 som skulle handles. Synes den var fantastisk flott, spesielt de LED lysene bak. Har jo studert dem hos forhandlere og kjørende på veiene.

 

Helt til igår, har lysten på ny bil "NÅ", jaget meg. Og da har Audi spøkelset dukket opp igjen.. :blush:

 

Men det var til igår... Fikk følge av en sort A6 18" og en Panther TitX 18" på E18 som lå å fulgte hverandre. Bedre sammenligning kan man ikke få. Jeg kjørte forbi så de kom inn i bakspeilet, kjørte på siden så jeg fikk dem i profil... Mondeon oste av selvtillit. Selv om de hadde samme hastighet, virket det som Mondeoen kjørte fortere. En annen artig detalj som kom frem, var de aluminiumsfarget bremsekaliperne som ga den ett skikkelig sportslig preg.

All tvil er herved borte... Den bilen skal jeg ha, om jeg så skal vente til jeg kan løse TTkort, og hente midddagen min på aktivitetssenteret...

 

Hei Fatman33

 

Du nevner en detalje som jeg helt hadde glemt..HLA. Vi med girbil er det selvfølgelig også en komfortdetalje. Har du opplevd noen begrensning, ift. hvor bratt bakke den står i.( står den støtt, siger den litt..)

Er selv spent på stemmestyringen: Du nyanserer den veldig godt, har hatt samme opplevelser med systemet før. Har hvisket, pratet rolig og skreket inn i dashbordet.

Ser du har rullet 3000km..på dine 18". Diskusjonen har gått hardt for seg når det gjelder valg av felgdimensjon. Er du forsatt like fornøyd..?

 

Artig at forumdeltakerene møtes live pga. dette eventyret.

Kanskje alle i forumet skal bytte ut TDCI merket med nicket.. :!:

Endret av kikker
Lenke til kommentar
Den bilen skal jeg ha, om jeg så skal vente til jeg kan løse TTkort, og hente midddagen min på aktivitetssenteret...

 

Kanskje alle i forumet skal bytte ut TDCI merket med nicket.. :!:

9389406[/snapback]

 

Fantastisk bra kikker :!: :!: :!:

9389456[/snapback]

Ikke så dumt forslag nei :D . Tenkte jo mitt når jeg hadde hilst på Mondeosjåføren i går - han rullet ned vinduet og jeg ropte ut "Fatman?" - hadde jo vært rimelig dumt om det ikke var nettopp han ... :!:

Lenke til kommentar
Den bilen skal jeg ha, om jeg så skal vente til jeg kan løse TTkort, og hente midddagen min på aktivitetssenteret...

 

Kanskje alle i forumet skal bytte ut TDCI merket med nicket.. :!:

9389406[/snapback]

 

Fantastisk bra kikker :!: :!: :!:

9389456[/snapback]

Ikke så dumt forslag nei :D . Tenkte jo mitt når jeg hadde hilst på Mondeosjåføren i går - han rullet ned vinduet og jeg ropte ut "Fatman?" - hadde jo vært rimelig dumt om det ikke var nettopp han ... :!:

9389463[/snapback]

:!: :!: :!: Du har mot hhf. Kanskje ikke alle er like heldige med nicket..Mondeo tjohoi.. :!: Litt tøys må vi ha plass til her.. :D Mye følelser her.. :blush:

Endret av kikker
Lenke til kommentar
En lille sød artikel i fire dele om Genks produktionsline... Lænken oversætter fra fransk til engelsk...

Første del

 

Tryk på "To follow..." for at gå til næste del.

9389540[/snapback]

Herlig link! :thumbs: - morsomt når man vet ens egen bil faktisk befinner seg på en av stasjonene også :dremel:

 

Artig med "easy seat" som gjør det til en høyst overkommelig oppgave å komme seg inn i bilene for å montere interiør etc. Reagerte også på at så mye som 40% av bilene som produseres der blir satt opp med høyreratt ! Det var mye mer enn jeg hadde gjettet på.

Lenke til kommentar

bargib

 

Satt å letet etter en sånn link igår..og der var den. Blir imponert over den vannvitige logistikken en sånn montasjelinje har.

 

Antenne.

 

Har fulgt opp forespørselen til Dallas ang. antennen (pisk).

For 2500- 3000.- kan man få en "haifinne" ferdigmontert, fremfor "pisken". Arbeidstid ca. 2 timer. Konsekvensen blir selvfølgelig noe reduserte radioforbindelser, men ikke mer en de "haifinnene" som er fabriksmonterte idag. Hvis man er avhengig av P4 feks.. sliter mann litt.

Anntar også at "pisken" kommer i konflikt med de som har bestilt takboks.

 

I tillegg kommer tetning av det gamle antennehull. Da kan man sette en rund skive, evt. lakkert i bilens farge.(anntar det ikke koster allverden) med en egnet tetningsmasse.

 

Og vips så var frosken en prins... :D

Lenke til kommentar
bargib

 

Satt å letet etter en sånn link igår..og der var den. Blir imponert over den vannvitige logistikken en sånn montasjelinje har.

 

Antenne.

 

Har fulgt opp forespørselen til Dallas ang. antennen (pisk).

For 2500- 3000.- kan man få en "haifinne" ferdigmontert, fremfor "pisken". Arbeidstid ca. 2 timer. Konsekvensen blir selvfølgelig noe reduserte radioforbindelser, men ikke mer en de "haifinnene" som er fabriksmonterte idag. Hvis man er avhengig av P4 feks.. sliter mann litt.

Anntar også at "pisken" kommer i konflikt med de som har bestilt takboks.

 

I tillegg kommer tetning av det gamle antennehull. Da kan man sette en rund skive, evt. lakkert i bilens farge.(anntar det ikke koster allverden) med en egnet tetningsmasse.

 

Og vips så var frosken en prins... :D

9389999[/snapback]

Hvem utfører eventuelt dette? Er jo noe å vurdere til den prisen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor mottakerforholdene skal bli så mye dårligere - er ikke disse finnene så gode, så undrer det meg at man har det på Fords datterselskap Volvo og at f.eks BMW kjører dette på alle sine 5-seriebiler osv.

 

Regner med at pisken kan demonteres, da jeg har sett den ligger inni bilene på de som står til klargjøring. Er sikkert bare til å skru av og på og kan derfor lett demonteres når man kjører med takboks (noen gjør jo det hele tiden og da har man jo et problem med mottakerforholdene ser jeg).

Lenke til kommentar
bargib

 

Satt å letet etter en sånn link igår..og der var den. Blir imponert over den vannvitige logistikken en sånn montasjelinje har.

 

Antenne.

 

Har fulgt opp forespørselen til Dallas ang. antennen (pisk).

For 2500- 3000.- kan man få en "haifinne" ferdigmontert, fremfor "pisken". Arbeidstid ca. 2 timer. Konsekvensen blir selvfølgelig noe reduserte radioforbindelser, men ikke mer en de "haifinnene" som er fabriksmonterte idag. Hvis man er avhengig av P4 feks.. sliter mann litt.

Anntar også at "pisken" kommer i konflikt med de som har bestilt takboks.

 

I tillegg kommer tetning av det gamle antennehull. Da kan man sette en rund skive, evt. lakkert i bilens farge.(anntar det ikke koster allverden) med en egnet tetningsmasse.

 

Og vips så var frosken en prins... :D

9389999[/snapback]

Hvem utfører eventuelt dette? Er jo noe å vurdere til den prisen, men jeg skjønner ikke helt hvorfor mottakerforholdene skal bli så mye dårligere - er ikke disse finnene så gode, så undrer det meg at man har det på Fords datterselskap Volvo og at f.eks BMW kjører dette på alle sine 5-seriebiler osv.

 

Regner med at pisken kan demonteres, da jeg har sett den ligger inni bilene på de som står til klargjøring. Er sikkert bare til å skru av og på og kan derfor lett demonteres når man kjører med takboks (noen gjør jo det hele tiden og da har man jo et problem med mottakerforholdene ser jeg).

9390044[/snapback]

 

Enten har de veldig god kvalitet på de "finnene" eller så er det signal forsterker, gps mottakeren er også i den finna trur jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...