Gå til innhold

Et godt og billig manusprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal prøve meg på å skrive manus om en liten stund, og lurer på om noen vet om et godt og billig manusprogram? Gjerne gratis :)

Beklager om dette har blitt spurt om før.. Jeg brukte søkemotoren og fant ikke stort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Problemet med Celtx er bare at når jeg laster ned den engelske versjonen (skal prøve å skrive på engelsk) så får jeg den norske automatisk.. Går det ann å bytte språk inne i Celtx ellernoe?

• 4 uker senere...
Skrevet

Det er irriterende vanskelig å finne nettopp et billig og bra manusprogram. Maovie Magic og Final Draft koster begge omkring 2000 kroner, og det synes jeg er drøyt. Jeg prøvde å finne en macro til OpenOffice, men det viste seg å være langt under et akseptabelt grensesnitt (for ikke å snakke om at størrelsen på skrifta endra seg når man eksporterte).

Gi oss lyd i hvert fall om du/dere finner noe!

Gjest Slettet+432
Skrevet

Kan anbefale Celtx sterkt! Veldig bra program. Bruker det selv.

• 1 måned senere...
Skrevet (endret)

Du bør nesten ha funne det ut sjølv innan no: Verktøy --> Korrektur, vel språk frå nedtrekksmenyen nederst i vindauget. Eg installerte norsk versjon, og her er både norsk og engelsk.

Endret av Torbjørn T.
Skrevet
Du bør nesten ha funne det ut sjølv innan no: Verktøy --> Korrektur, vel språk frå nedtrekksmenyen nederst i vindauget. Eg installerte norsk versjon, og her er både norsk og engelsk.

9149200[/snapback]

Ja, jeg fant det ut rett etter jeg skrev forrige post. Litt flaut, da :blush:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...