Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Jeg ser at sannheten har begynt å gå opp for enkelte. Stakkars alle dere som har sittet i timesvis for å stemme hvert 20. minutt. Miley Cyrus skal ikke engang på turne i det hele tatt...

 

Geir :)

 

Selvfølgelig tror jeg ikke at Miley Cyrus, Justin Bieber og Jonas Brothers velger å legge konsertene sine til Nord-Korea og Somalia fordi det blir stemt frem i en tredjepart nettside. Derimot er det morsomt at det kommer frem i media, noe som er grunnen til at dette ble gjort. Jeg tviler STERKT på om noen her inne faktisk trodde at Kim-Jong il skal få et besøk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes på mange måter dette er en skjønnhetskonkurranse, og at morra derfor også må kunne håndtere negative tilbakemeldinger. Hva om slagordet hadde vært; "Vask deg ren med Lano, bli slik", med pil ned på bildet som får mest stemmer under.

Endret av jj_89
Lenke til kommentar

Jeg ser at sannheten har begynt å gå opp for enkelte. Stakkars alle dere som har sittet i timesvis for å stemme hvert 20. minutt. Miley Cyrus skal ikke engang på turne i det hele tatt...

 

Geir :)

Jeg tror ikke det er noen som faktisk har sittet og trodd at disse stemmene ville bli seriøst vurdert. Poenget er mer å si hva man faktisk synes om disse artistene og/eller få oppmerksomhet. :)

Lenke til kommentar

Synes bare ikke Mikael bør vinne. Sorry, men han gir meg ikke akkurat assisjoner til å kjøpe Lano. Vær ærlig, med første øyekast, ville du blitt mer tiltrukke til å kjøpe av hu her:

 

1192739280000_3638485198_1488760298x1000r.jpg

 

Eller: 320x.jpg

 

Kritieriene er bla å ha glimt i øyet og et "utrykksfullt" ansikt.

Sorry as, men den vinner mikael lett, jeg misliker sterkt babyer, spesielt de med utvanna blå øyer, det ser helt forj***ig ut.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvfølgelig tror jeg ikke at Miley Cyrus, Justin Bieber og Jonas Brothers velger å legge konsertene sine til Nord-Korea og Somalia fordi det blir stemt frem i en tredjepart nettside.

Nå var det vel et par nokså hardnakkede påstander om at avstemningen var offisiell på foregående sider.

 

Derimot er det morsomt at det kommer frem i media, noe som er grunnen til at dette ble gjort. Jeg tviler STERKT på om noen her inne faktisk trodde at Kim-Jong il skal få et besøk.

QFT. Som jeg sa det for noen dager siden:

 

Om det er så at reglene ikke gjelder så bekrefter det jo bare min antagelse: At dere egentlig er PR-syke.

For ca 35 år siden satt jeg på et almannamøte under en husokkupasjon. Der var det minst tre fraksjoner representert, to av dem er interessante: Den ene var de som genuint mente at formålet med okkupasjonen var å redde huset, den andre de som mente at slaget alt var tapt, og at det viktigste var å få ringt Dagbladet slik at de kunne ta bilder når vi ble båret ut av politiet.

 

Jeg forstår at dere i etterpåklokskapens lys definerer dere som tilhørende den siste gruppen. Det er helt greit. I så fall er det meningsfullt at dere velger dere fjortiss-idoler som målskive. Det blir det mere PR av enn av saker som faktisk betyr noe.

 

Ellers er det bare å bruke fantasien: Hva om dere oppretter en Barack Obama "vote wall" på Faxo der dere stemmer over hvilket land USA skal gå til krig mot neste gang. Russland eller Kina kan være et greit alternativ der. Tviler på at BBC går på den, men Blabla er sikkert ikke vanskelig å be.

 

For ordens skyld: Jeg har ikke noe imot at dere bruker dager og netter på å stemme på fansider til Bieber eller Cyrus. Det slår meg at den selverklært uovervinnelige /b/ kunne brukt sine krefter på noe mer nyttig, men det er vel et tegn i tiden at man bare driver hærverk, og velger andre fjortissers interesser som mål. Tenk om vi hadde hatt internett når jeg var ung...

 

Geir :)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
For ordens skyld: Jeg har ikke noe imot at dere bruker dager og netter på å stemme på fansider til Bieber eller Cyrus. Det slår meg at den selverklært uovervinnelige /b/ kunne brukt sine krefter på noe mer nyttig, men det er vel et tegn i tiden at man bare driver hærverk, og velger andre fjortissers interesser som mål. Tenk om vi hadde hatt internett når jeg var ung...

 

Geir :)

En gang i tiden, for lenge siden, var det slik at anon og /b/ brukte tiden på "nyttige" ting. Protester med mening, orginalt innhold etc.

 

Det var før fjortissinvasjonens tid :)

 

Jeg tror faktisk "gamle" /b/ ville vært et sted du hadde trives ganske godt, men gjort det samme som alle andre "gamlinger" nå om dagen og funnet et nytt sted.

Lenke til kommentar

Interessant hvordan tom grer oss alle over en kam. Jeg syns også det er artig at bbc hadde den saken oppe, men samtidig bryr jeg meg lite om hvorvidt de nevner 4chan eller ei. Og oppmerksomheten 4chan får, er ikke akkurat noe hvermann går og skryter av.

 

edith: some pics

post-91083-1278497807,2604_thumb.jpg

post-91083-1278497810,064_thumb.jpg

post-91083-1278497812,7636_thumb.jpg

Endret av Oppkast
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Interessant hvordan tom grer oss alle over en kam. Jeg syns også det er artig at bbc hadde den saken oppe, men samtidig bryr jeg meg lite om hvorvidt de nevner 4chan eller ei. Og oppmerksomheten 4chan får, er ikke akkurat noe hvermann går og skryter av.

 

edith: some pics

Om man leser gjennom tråden, kan de som poster aktivt stort sett gres over en kam. At de i det hele tatt bruker uttrykk som oldfag/newfag f.eks. sier sitt om fartstid på deres kjære /b/. At man bruker tid på å stadig diskutere rules 1&2 sier også sitt.

 

Det er også verdt å merke seg at terskelen for hva som er "epic" tydeligvis har falt flere kilometer den siste tiden.

Lenke til kommentar

Interessant hvordan tom grer oss alle over en kam.

Jeg tror jeg har sagt det før, men det skader kanskje ikke å gjenta det: Når jeg skjærer alle over en kam (det heter "skjære", ikke "gre") så er det bildet vi utenforstående har av /b/ som gruppe jeg har i tankene. Det betyr ikke at dere individuelt er like, men det er som i min ungdom: Alle "visste" hvordan en AKP'er tenkte og oppførte seg. Ikke fordi de nødvendigvis var slik alle sammen, men fordi det var det bildet av seg selv de projiserte som gruppe.

 

Det bildet jeg får av dere er nødvendigvis det dere projiserer her i tråden, jeg kjenner ikke de enkelte av dere individuelt. Ikke vanker jeg på 4chan heller. Det burde jeg kanskje dersom formålet mitt var å skrive en avhandling om 4chan. Men det er det ikke. Jeg er medlem på et internettforum, og fatter interesse for og kommenterer ting som skrives der. Og da kan jeg ikke annet enn å ta utgangspunkt i det som faktisk skrives. Så når noen skriver at de har stemt frem Mikael som Lano-unge og gleder seg til å ta Lano når de vraker ham, så kommenterer jeg det. Nå noen forteller at de har brukt 24 timer av sitt liv på å stemme Bieber til Nord-Korea så finner jeg det interessant nok til å kommenteres også. Og når noen av de som stemte fram Mikael gir uttrykk for at han er stygg og egentlig ikke burde være Lano-unge så er det definitivt paradoksalt nok til at jeg ofrer noen innlegg på det også. (Og da er jeg nok nær på å krysse grensen til mobbing, men det er ikke meningen. Men Forumbestefar er i likhet med Fantomet "hard mot de harde".)

 

Så er det mulig at den oppfatningen jeg har av denne høyst fiktive gjennomsnitts-4chan-brukeren er feil. Det er greit nok. Jeg ser folk retter på meg og det lytter jeg til. Noen av dere synes tydeligvis at det jeg sier stemmer ganske bra, men definerer dere selv som en annen type 4chan-bruker. Det er greit også, da er det jo bare å ikke bli støtt. Noen har også påpekt at det jeg snakker om er /b/ og ikke 4chan, men det indikerer først og fremst at det er /b/-folk som dominerer her...

 

Men jeg kommenterer altså /b/ hovedsaklig slik det fremstår i denne tråden. Og med mindre jeg faktisk leser feil, så hjelper det lite å si at "jammen, vi er ikke sånn". Da får dere heller vise hvordan dere/4chan faktisk er ved å poste mer, slik at "fjortissene" ikke får dominere...

 

Enden på visa er at dette er et diskusjonsforum. Det fremgår av navnet. Jeg liker å diskutere folks beveggrunner for å gjøre som de gjør. De av dere som liker å henge på /b/ men ikke liker å diskutere hvorfor kan selvsagt bare la være. Det er ikke noen tvang. Men da må dere nesten akseptere at de som gjør det snakker på deres vegne.

 

Så kanskje er det vi trenger en oppfordring til forumets residente 4chan "oldfags" om å gå til aksjon og ta denne tråden tilbake, så forumbestefar ikke får feil bilde av dere. :cool:

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Interessant hvordan tom grer oss alle over en kam.

Jeg tror jeg har sagt det før, men det skader kanskje ikke å gjenta det: Når jeg skjærer alle over en kam (det heter "skjære", ikke "gre") så er det bildet vi utenforstående har av /b/ som gruppe jeg har i tankene. Det betyr ikke at dere individuelt er like, men det er som i min ungdom: Alle "visste" hvordan en AKP'er tenkte og oppførte seg. Ikke fordi de nødvendigvis var slik alle sammen, men fordi det var det bildet av seg selv de projiserte som gruppe.

 

Majoriteten av dei som postar i denne tråden er frå /b/, men det blir likevel feil å klassifisere alt frå 4chan som /b/. utanforståande burde ikkje fått høyre "4chan", men helder "random", "vidya" og "wallpapers", for det er forskjell på desse stadane.

Det einaste felles dei har er namnet 4chan, og at det er så lett for andre frå /b/ å rote seg inn på feil plass og kome med off topic/spam.

 

Eg seier berre "eitt forum" eller "eit engelsk imageboard" til utanforståande, sidan alle frå 4chan så lett blir klassifisert som "potetgulltøffe" anonyme ;)

Endret av svelemoe
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...