Gå til innhold

4chan bilete- og diskusjonstråd


Zeph

Anbefalte innlegg

Bildet som ble slettet var et bilde av kvinne på en sykkel, hvor sykkelsetet ved første øyekast ser ut som en penis. De fleste /b/-tards har sett det og vet om det. Andre er greit nok, rasisme. Tredje bildet husker jeg ikke hva var.

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har også sett bildet av jenta på sykkelen før. Det meste i verden har vært postet her på forumet før. Jeg anså henne som mindreårig, og anså motivet som seksualiserende. (Om det er en penis eller ser ut som en penis er uvesentlig så lenge modellen er under 18.) Kanskje er hun over 18, og bildet dermed greit nok.

 

Har jeg slettet en satire om ateisme så har jeg slettet feil bilde. Men det er vanskelig å si siden bildene er slettet...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

syns man skal la bildene stå så lenge man ikke kan dokkumentere eller sansynligjøre at vedkommende er under 18.

Det må du gjerne synes, men lovgiverne mener det motsatte:

 

Med barn menes i denne paragrafen personer som er eller fremstår som under 18 år.

Sitat straffeloven § 204a.

 

Hvis du tenker deg om så skjønner du nok også hvorfor det er umulig å gi oss bevisbyrden. Jeg har ingen mulighet til å finne ut hvem jenta på et tilfeldig bilde er og hvor gammel hun er. Alternativet måtte være at vi innførte dokumentasjonsplikt, det vil si at dere måtte kunne dokumentere hvem modellen var og at dere hadde opphavsrett eller rett til å poste bildet. Da ville ikke mange bilder bli postet i denne tråden. Når vi først skal velge det minste av to onder så er det nok den regelen vi har idag: Er du i tvil, så ikke post. Er vi i tvil, så sletter vi. Det er tross alt bare snakk om et bilde på et nettforum.

 

Nå er jeg som kjent for ytringsfrihet, og er villig til å ta en personlig kamp for den, men de kreftene sparer jeg til kamper jeg finner det verd å kjempe. Stem meg inn på Stortinget så skal jeg love å kjempe for å avskaffe både rasismeparagrafer og blasfemiparagrafer, og en del annet som en gammel sosialliberaler ikke synes noe om at staten blander seg borti. Men da må jeg kanskje stille til valg først... ;)

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Bare for ordens skyld: Jeg er høyst komfortabel med mine feminine sider. For 30 år siden gikk jeg forøvrig kledd som det der. Og havnet i slagsmål med "bønder på byen" (ikke til forkleinelse for forumets medlemmer fra bygde-Norge) som mente at Gud hadde plassert de homofile på jorda for at de skulle ha noe å slå på i fylla...

 

Men jeg hadde håret på toppen av hodet da. ;)

 

Det kan jo hende at det er Kevin Stewart jeg har som avatar, ikke Professor Badass... :cool:

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...