Gå til innhold

Slutt for Pandora


Anbefalte innlegg

For Norge sin del så kan vel dette løses med 7200 kr i året til Tono? Ref http://www.tono.no/page?id=59&key=59 punkt 10.

 

Hvis dette ikke stemmer, så bør Tono revidere reglene sine slik at de blir lettere å forstå for hvermansen.

 

EDIT: Pengene kan da evt. skaffes med målannonser i Pandora. Mange utenlandske sider viser norske annonser så det kan ikke være så vanskelig.

 

-C-

8528758[/snapback]

tja problemet blir jo per kanal. så 7200,- per kanal per år er jo ganske drøyt ettersom man lage sin egen radiokanal.

 

Men det burde jo ikke være vanskelig for pandora å lage en brukbar avtale med tono, men spørsmålet er vel om det må noen norske interesser til for at en slik avtale skal gå i orden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man må huske at Tono betstår av byråkrater som forvalter et regelverk som ikke harmonerer med den verden resten av oss lever i.

 

de vil nok bruke denne:

"2. Audio Streaming on-demand: 12% av omsetning, dog minst 25 Øre pr streamet verk inntil 5 minutter, deretter 5 Øre pr påbegynt minutt."

 

Så det å få til noen avtale med Tono er det bare å glemme.

 

Eneste håpet er en verdensomspennende avtale, eller ganske enkelt flytte virksomheten til et land med løser lover.

Endret av M_Mickey
Lenke til kommentar

NBC har samme opplegget på sin nettside hvor kun amerikanske borgere får streame TV-serier. Er sikkert et år siden jeg testet det ut, men jeg satte bare opp nettleseren til å gå via en amerikansk proxyserver og da fikk jeg streame så mye jeg ville.

 

Jeg må evt teste dette med Pandora etterhvert også, men det kan hende de har løst dette på en annen måte enn NBC?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
hmm.. 

 

jeg har ikke fått mail fra pandora ang. dem kommer til å blokkere meg.  :hmm:

8530303[/snapback]

 

Som Terrasque siterer så kommer de til å sperre på IP-segmenter, ikke enkeltbrukere.

 

Men - som alt annet i verden er det intet problem å omgå denne sperren for de som ønsker det. Noen som tenker proxy?

Lenke til kommentar

har nå brukt pandora veldig lenge . Synst det er fantastisk side , som har hjelp meg å oppdage mange nye artiseter. det er da helt latterlig at dette skal bli stengt for oss her . Da var kvelden min ødelakt vertfall . Last.fm kan ikke samenlignest med pandora , mye bedre med pandora etter min mening vertfall.

 

:(

Lenke til kommentar

det kan jo tenkes at det ikke er latterlig at tjenesten blir stengt for oss.

 

det kan jo tenkes at pandora fikk pes fra amerikanske tono, eller noe i den duren, fordi de sendte musikk ut av landet.

 

så det kan muligens tenkes at vi burde være glad for at tilbudet fortsatt eksisterer slik at det kanskje blir tilgjengelig fra norge en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Menne...det finnes jo måter å unngå dette her på, og likevel komme seg inn på pandora, uten at jeg skal utdype det mer her..

8532025[/snapback]

 

Du så ikke posten min?

Lenke til kommentar

Trist at Pandora ikke godtar utenlandske områder. :(

Min konto bare forsvant den, en dag jeg prøvde å logge meg inn så kom jeg ikke inn. Så prøvde jeg glemt passord og slikt og fikk melding brukernavn er ukjent. Har heller ikke fått noen mail på dette. Så da blir det nok last.fm for min del.

 

Men utrolig teit at Tono og deres søstre/brødre i andre land klarer å sette så ufattelig mye kjepper i hjulene for slike tjenester. Grådige gribber kaller man slike orginisasjoner!

Lenke til kommentar
Noen som vet om noen gratis proxylister med litt hastighet? Har letet litt, men finner ingen raske nok.

8534480[/snapback]

 

Eneste jeg vet om er denne:

 

http://proxify.com/

8534543[/snapback]

:!: Koster 300 kroner for et 6 måneders abonnement, dersom du ønsker uavbrutt tjeneste. Selv om det går an å benytte den gratis innimellom for de som ønsker å prøve det ut. Gratis kundene blir mye lavere prioritert enn betalende kunder, og som gratispassasjer kan du risikere at tjenesten til tider kan være utilgjengelig står det å lese i FAQ. NOK 600,- i året.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...