Gå til innhold

Top 10 PlayStation 3 missteps


XtaZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vet denne posten kommer til å ende opp i KRIG! Men det er uansett en interessant artikkel å lese enten du sitter fullt bevepnet og klargjort for diskusjons action eller ikke  :thumbup:

 

LINK

8508754[/snapback]

 

 

Gjeeeesph.. Poengene har blitt debattert til det uendelige.. Noen ser holdet i argumentene, mens andre gjør ikke.. Synsvinkelen er temmelig avhengig av hva de har stående under tv'en..

:thumbup:

Lenke til kommentar

Er enig med punkt 1 til 7. Men 8,9 og 10 har vel veldig lite med "miststeps" å gjøre, fonten er helt i orden, ingen force feedback er vel ikke det største tapet (selv om det vel kommer ettervært) og HD kabler er vel ikke strengt tatt nødvendig å legge med, er ikke alle som kan bruke dem, derfor ingen nødvendighet å fordyre den noe mer.

Lenke til kommentar

hmm, vel...

 

Nr.10 blir flisespikkeri imo, nr.3 blir litt feil siden de bruker Wii, som(imo!)var minst like dårlig hva angikk gode launchtitler, som et eksempel på det bedre. Likevel er det ikke til å komme bort ifra at launchen til ps3 var, hmm...ja...heller laber.

 

Bortsett fra det støtter jeg vel egentlig alle de andre punktene.

Lenke til kommentar
Er enig med punkt 1 til 7. Men 8,9 og 10 har vel veldig lite med "miststeps" å gjøre, fonten er helt i orden, ingen force feedback er vel ikke det største tapet  (selv om det vel kommer ettervært) og HD kabler er vel ikke strengt tatt nødvendig å legge med, er ikke alle som kan bruke dem, derfor ingen nødvendighet å fordyre den noe mer.

8508830[/snapback]

 

 

Vel det er smak og behag. Tror flertallet faktisk savner rumble i kontrolleren så det kan jo kalles et misstep. Det at de ikke leverer konsollen med HD kabler er jo rett og slett bare idiotisk når Sony alltid har reklamert at PS3 er Next-Gen med HD oppløsning på alt og har Blu-Ray. Når man først kjøper en så dyr konsoll så burde man få med de HD kablene uten ekstra omkostninger i konsollen

Lenke til kommentar
Det at de ikke leverer konsollen med HD kabler er jo rett og slett bare idiotisk når Sony alltid har reklamert at PS3 er Next-Gen med HD oppløsning på alt og har Blu-Ray. Når man først kjøper en så dyr konsoll så burde man få med de HD kablene uten ekstra omkostninger i konsollen

Et gjennomsnittlig Ikea-kjøkken koster sikkert mellom 20.000-40.000 kroner.

Likevel leveres det ikke med skruer for å skru fast skapene i veggen.

Lenke til kommentar

Tror jeg vil skrive litt om sony og valg av blue ray nå.

 

Okay, så sony gikk imot alle de andre og la i en "dyr" komponent i konsollen som ikke er nødvendig idag. Dette blir de jo dømt nor od ned for. Siden spill per dags dato ikke er større en DVD. Da er det ganske lett å sette dette som at sony prøver å PUSHE videoformat markede. Noe som jeg ikke tror er helt sant. Siden videospillmarkede til sony per dags dato er større en filmarkede er og sikkert kommer til å bli selv om de vinner krigen. Det skal vistnok ha vært sagt i et styremøte angående blue ray og få selskap til å støtte formatet at det handlet ikke så mye om film som det gjorde å vinne konsollkrigen. For det er der pengene ligger.

 

Det er faktisk fordeler med Blue Ray spiller i en spillmaskin fra start. (å ikke add on som ikke kunne blitt brukt til annet en film) og det er at man kan legge inn HD CGI filmer uten at halve disken fulles med det. Dette er jo noe som kunne blitt gjort i in game engin i mange tilfeller. men av og til passer det med noe utrolig episk som bare er litt over the top. Det er som God of War kunne godt blitt vist med bare in gamg cut scenes. men det var et par der som var virkelig bra laget og jeg må inrømme at jeg nøt mer å se på dem og det var noe ekstra å se de i "all the glory" av CGI.

 

Det andre argumentet mot blue ray er jo at man bare kan pakke spillene. Noe stemmer til en viss grad, man kan pakke texturer osv til man får spill som tar 24kb eller hva det ene spillet som var på nettet en stund tilbake var. Men man må huske at det tar resurser å pakke dette opp. Resurser som kunne blitt brukt til langt mer spennende ting en å pakke opp ting.

 

Så jeg er ganske glad for at sony gikk for blue ray spiller innebygd kontra DVD.

 

Men lager ikke neste genrasjons konsoller med gårdagens teknologi. Sier seg jo selv.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Blu-Ray unødvendig når de bruker det til spill?

8509073[/snapback]

Stikkord: 2x gjørmefart

 

Og nei, ikke kom med motargumentet "xbox360: 12x jetmotor", det er rimelig utdebattert.

8509092[/snapback]

Forskjellen er ikkje så stor, sjølv om lesehastigheten er mindre, så kompenserer disken ved å overføre meir på samme tid.

Og PS3 har harddisk; på spel som utnytter denne til å kutte ned loadetida finn du mindre loading enn du gjer på 360. Dei fleste spel i framtida vil nok automatisk støtte dette sidan harddisken i PS3 faktisk er obligatorisk, i motsetning til konkurrentane.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Blu-Ray unødvendig når de bruker det til spill?

8509073[/snapback]

Stikkord: 2x gjørmefart

 

Og nei, ikke kom med motargumentet "xbox360: 12x jetmotor", det er rimelig utdebattert.

8509092[/snapback]

 

Gjørmefart? Tull og tøys..

Om du kjenner hastighetene vet du vel kanskje også at 2x Blu Ray med Constant Linear Velocity (CLV) ikke er så langt unna 12x DVD Constant Angular Velocity (CAV).

Kilde

 

Foruten det så har den vel et lite fortrinn som heter kapasitet.. ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor er Blu-Ray unødvendig når de bruker det til spill?

8509073[/snapback]

 

Problemet er vel at mange av spillene som kommer vil være multiplatformspill, og de må uansett komprimeres ned til DVD format for å kunne brukes på 360. Jeg kan ikke helt se hvorfor bare PS3 eksklusive spill skal trenge den ekstra plassen bluray tilbyr, og da blir det unødvendig fordyrende.

 

På en annen side så vil Bluray være et stort pluss om 3 år eller no. Da koster sikkert PS3 like mye som 360, og da får du en hd spiller på kjøpet mens du må kjøpe en addon til 360 :) (Hvis de ikke begynner å selge 360 med HD drev da...)

Endret av Newman
Lenke til kommentar

jadda! man har de som hater ps3 og går mann av huse for å sværte den så godt man bare kan. Også har du de som faktisk liker ps3 og er svært fornøyd med den. Jeg har ikke en selv, men jeg ser mye positivt i den og kommer nok til å kjøpe den en vakker dag.

 

Har også lyst på en 360 (antagelig den jeg kommer til å kjøpe først) pga. forza 2 og fable 2 for å nevne noen.

 

Anyway... mange dumme punkt i den lista, men jeg tar for meg blu-ray punktet. Det er sikkert nevnt før, men det ser ikke ut til at folk for det med seg. PS2 presenterte et nytt format da den kom (DVD), og kostet 4000 kroner og noe.

Det kan hende han karen ikke brydde seg om DVD formatet da, men han kan ikke si at han ikke gjør det nå. Så og si alle spillene kommer på DVD (ihvertfall på konsoll).

 

PS3 gjør det på samme måte. Maskinen er fremtidsrettet og flere og flere kommer til å få seg flatskjerm etter hvert, digitalt bakkenett kommer imot slutten av året, og skjermene blir jo bare billigere. Jeg leste også i et blad (husker ikke helt hva det het... jeg skal finne det ut) der flere av distrubitørene av film i Norge sa at de skulle begynne å profilere blu-ray og hd-dvd bedre enn det det har blitt gjort. Ikke at det betyr så mye, men de hadde størst tro på blu-ray.

 

Tiden vil som sagt vise og det skal bli spennende og se :)

Endret av serf
Lenke til kommentar

Synes helt ælig at den artikkelen bare er en whine post som prøver og slenge dritt om PS3 fordi forfatteren er Xbox fanboy.

 

Lack of force feedback (vibration) in the controller.

 

Mener og huske Sony har sagt de skal få rumble tilbake i kontrollene og at de jobber med saken. De forsto det var en tabbe og fjerne den og prøver nå og gjøre det godt igjen. Begynner bli en stund siden jeg leste det men ville tippe det kommer i løpet av sommeren eller mot høsten.

 

Underestimating the Wii.

 

Jeg tror verken Xbox360 eller PS3 ser på denne konsolen som konkuranse. Den stiller seg litt på sidelinjen. Jeg tror også Wii at om det er en konsole som kan snubble veldig i fremtiden så er det Wii... Wii rir på en stor hype bølge nå men folk begynner savne gode spill. Det er et par på vei men alt i alt så er spillene til Wii 90% skrap og 10% kvalitets spill.

 

Coming out with two versions.

 

Uhm.. gjorde ikke Xbox det samme? Tror ikke jeg har hørt overdrevent mye whining om at Xboxen hadde 2 versioner. Og nå kommer de med en til? så det blir 3?

Mens PS faktisk fjerner 20gb versionen fra markedet og blir 1?

 

Den kommentaren blir bare litt dum imo.

 

No "must have" games at launch.

 

Og av de spillene han listet til de andre konsolene så tror jeg faktisk Zelda er det eneste spillet jeg synes måtte være et "must have".

 

Blu-Ray.

 

Ja det var dumt at de integrerte denne inn i konsolen. De kunne sikkert ha latt folk bestemme selv om de ville ha blu-ray eller ikke. Men på en annen side så tror jeg faktisk at det kan ha vært en halveis god ide og legge den inn i PS3en. Ved og gjøre dette har jo faktisk Sony sikret seg loyale blu-ray kunder. Og med dette stuntet så er det mulig de dro seg litt nærmere seier i den ny DVD krigen. Leste et sted at for hver 1xHD-DVD enehet(altså film plate) så blir det solgt 2xBlu-Ray enheter.

Lenke til kommentar
Hvorfor er Blu-Ray unødvendig når de bruker det til spill?

8509073[/snapback]

 

Problemet er vel at mange av spillene som kommer vil være multiplatformspill, og de må uansett komprimeres ned til DVD format for å kunne brukes på 360. Jeg kan ikke helt se hvorfor bare PS3 eksklusive spill skal trenge den ekstra plassen bluray tilbyr, og da blir det unødvendig fordyrende.

 

På en annen side så vil Bluray være et stort pluss om 3 år eller no. Da koster sikkert PS3 like mye som 360, og da får du en hd spiller på kjøpet mens du må kjøpe en addon til 360 :) (Hvis de ikke begynner å selge 360 med HD drev da...)

8509148[/snapback]

 

 

Må tenke på at om 3 år så har nok X360 gått ned i pris også :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...