Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW A/S/C-panel & gaming/film


Swayne

Anbefalte innlegg

YEEESSSS! Vil bare si at jeg har løst problemet med "screen tearing"!! Var redd det var skjermen, håpet det var grafikk-kortet selv om det også hadde vært dumt. Nå viser det seg at det hele dreide seg om Vsync. Selv om jeg hadde Vsync på i f.eks. Stalker funka de ikke helt i f.eks. cutscenes. Dessuten hadde jeg masse tearing på movies i Company of Heroes. Men nå ble det 99% borte.

 

Løsningen var å gå i kontrollpanel på mitt Nvidia 7900GTX-kort og koble spesielle innstillinger opp imot spillenes exe.fil. Gjennom dette kunne jeg fremtvinge Vsync uansett - noe som gjorde fantastisk utslag!!

 

For de som ikke vet. Vsync sørger for at det ikke blir et misforhold mellom spillets oppdateringsfrekvens på bildet og skjermens oppdatering - disse tvinges til å bli like ved å fremtvinge Vsync. Supert spørr du meg.

I innstillingene for spillet Company of H. var det ikke noen innstilling for akkurat Vsync. Da var det fint at grafikk-kortet likevel kan sørge for dette via kortets kontrollpanel.

 

Supert, eller hva? Vel, bare for å informere de som evt. skulle ha interesse av det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det noen som har peiling på om Netshop.no har A eller S panel?

8673022[/snapback]

 

Tror ingen kan garantere hva butikkene leverer - den ene sending A, den andre S, så en C osv. Rimelig tilfeldig. Jeg kjøpte likså godt min i butikk på elkjøp (a-panel tror jeg). Greit å forholde seg til en fysisk butikk i denne saken, og med full 30 dagers returrett!!

Lenke til kommentar

Vil gjerne høre mer om gaming erfaringer fra dere.....Selv har jeg nå tatt steget fra CRT til LCD wide og er veldig fornøyd. Det eneste jeg kan tenke på nå er at jeg opplevde at bildene i Oblivion ble litt mer flate - de runde konturene f.eks. steiner og fjellformasjoner kom ikke så godt fram - eller tar jeg feil. Tanker?

Lenke til kommentar
Sjekk denne! Utrolig...

 

http://www.behardware.com/articles/673-1/s...er-226bw-c.html

8741953[/snapback]

En skikkelig ripe i lakken for Samsung. Spesielt når de nå også kommer med et fjerde panel som antakelig er enda dårligere. Håper ikke dette er noe som de kommer til å bruke på flere modeller/produkttyper. Da tror jeg Samsung kan miste sitt fotfeste i markedet som en kvalitetsleverandør.

Lenke til kommentar
Sjekk denne! Utrolig...

 

http://www.behardware.com/articles/673-1/s...er-226bw-c.html

8741953[/snapback]

En skikkelig ripe i lakken for Samsung. Spesielt når de nå også kommer med et fjerde panel som antakelig er enda dårligere. Håper ikke dette er noe som de kommer til å bruke på flere modeller/produkttyper. Da tror jeg Samsung kan miste sitt fotfeste i markedet som en kvalitetsleverandør.

8742344[/snapback]

 

enig med deg, dette er bare å føre kunder og leverandører bak lyset...sleipt og dårlig reklame...

Lenke til kommentar

Det er greit at Samsung ikke klarer å produsere mange nok skjermer i forhold til etterspørselen, men det betyr da ikke at de skal skifte ut innmaten med komponenter som er betydelig dårligere. A-panelet kan de til nød forsvare, men ikke kvaliteten på C-panelet og evt. den andre utgaven av C-panelet.

 

De får da gjøre som de fleste andre, og lage en ny modell. Bruk f.eks. S og A i 206 BW (ville helst kun sett S, men men..). Så kunne de heller ha brukt C-panelene i en 206 CW-modell til en annen pris. Da ville det tydeligere har reflektert at det er forskjeller. Å si at C-panelet er like bra som S-panelet er sprøyt, og jeg vil nesten gå så langt som å si at de burde bli saksøkt for det.

 

Skal ikke gå langt tilbake i nyhetsarkivet her på HW for å finne artikler om selskaper som har blitt saksøkt for langt mindre "alvorlige" ting.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Det er greit at Samsung ikke klarer å produsere mange nok skjermer i forhold til etterspørselen, men det betyr da ikke at de skal skifte ut innmaten med komponenter som er betydelig dårligere. A-panelet kan de til nød forsvare, men ikke kvaliteten på C-panelet og evt. den andre utgaven av C-panelet.

 

De får da gjøre som de fleste andre, og lage en ny modell. Bruk f.eks. S og A i 206 BW (ville helst kun sett S, men men..). Så kunne de heller ha brukt C-panelene i en 206 CW-modell til en annen pris. Da ville det tydeligere har reflektert at det er forskjeller. Å si at C-panelet er like bra som S-panelet er sprøyt, og jeg vil nesten gå så langt som å si at de burde bli saksøkt for det.

 

Skal ikke gå langt tilbake i nyhetsarkivet her på HW for å finne artikler om selskaper som har blitt saksøkt for langt mindre "alvorlige" ting.

8744008[/snapback]

 

 

Enig med deg - uten å bli "amerikansk" kunne det være grunnlag for rettsligheter her - det er iallefall lureri det de driver med. Det handler om jo om det viktigste bestandelen i en skjerm, nemlig panelet, og ikke en hvilken som helst del....

Lenke til kommentar
Til de som lurte: De skjermene vi har fått inn på ComputerCity er merket med A.

8617568[/snapback]

Prøv å pakke en opp å sjekk servicemenyen.

 

Jeg fikk bekreftet at dere hadde kun A panel før jeg bestillte, men jeg tok sjangsen...

 

Det var S i servicemenyen.

Lenke til kommentar
Til de som lurte: De skjermene vi har fått inn på ComputerCity er merket med A.

8617568[/snapback]

Prøv å pakke en opp å sjekk servicemenyen.

 

Jeg fikk bekreftet at dere hadde kun A panel før jeg bestillte, men jeg tok sjangsen...

 

Det var S i servicemenyen.

8747394[/snapback]

Hvordan kommer man inn i servicemenyen? Er dette den samme menyen som brukes til innstillinger, og vil hvordan fremkommer det om det er S eller A?

Lenke til kommentar
Til de som lurte: De skjermene vi har fått inn på ComputerCity er merket med A.

8617568[/snapback]

Prøv å pakke en opp å sjekk servicemenyen.

 

Jeg fikk bekreftet at dere hadde kun A panel før jeg bestillte, men jeg tok sjangsen...

 

Det var S i servicemenyen.

8747394[/snapback]

Hvordan kommer man inn i servicemenyen? Er dette den samme menyen som brukes til innstillinger, og vil hvordan fremkommer det om det er S eller A?

8752548[/snapback]

 

Et raskt søk på Google eller i dette forumet burde være nok for og få svar på det der.

Lenke til kommentar

Har nå bestillt en fra Computer City.

 

Håper jeg får et S-panel, men siden den skjermen jeg allerede sitter på er utrolig dårlig i forhold, så tror jeg at jeg blir fornøyd.

 

Noen her som har bestillt fra Computer City? Hva fikk dere?

 

Har også samlet inn all infor og hjelp fra denne tråden slik at jeg kan kalibrere den litt hvis jeg får en av de dårlige panelene. Hvis jeg får det skal jeg også skrive en sinna mail til samsung angående dette.

Lenke til kommentar

Har sett at det er flere som har bestilt fra Computercity som har fått S-panel, så det kan jo hende du er heldig? Uansett, jeg sitter på A-panel og ble veldig fornøyd etter kalibreringen. Blåtonen var forferdelig dominant på A-panelet slik det kom.

Skal nok tenke meg om to ganger før jeg kjøper en Samsumg-skjerm neste gang, dersom det viser seg at de sender ut èn god versjon først til testing, og så sender ut en mindreverdig skjerm senere under dekke av å være den første

Lenke til kommentar
Har nettopp bestilt en fra Psdata, noen som vet hva slags panel de har? Kommer til og sende den tilbake visst det er A-panel

8765205[/snapback]

 

Synes det A/S-panelstyret går litt langt enkelte steder. Når man ser bort ifra at Samsung har opptrådt råttent ved å sende flere forskjellige paneler med skjermene, så er tydeligvis ikke forskjellen ALL VERDEN, og de fleste (meg inkludert) som får et A-panel blir fornøyd med kvaliteten etter litt justering.

Selv med A-panel er fortsatt skjermen svært bra

Lenke til kommentar

Jeg fylte opp som du sa, men nå har malingen nesten tørket før jeg fikk det av, og det er skikkelig mye maling på skjermen og pulten! Er skikkelig vanskelig å se hva som foregår på skjermen! Hva gjør jeg? Har forsøkt å få det av med whitesprit og banos/sjokade, men det sitter fortsatt på!

 

Men det var rikitig som du sa, fargen er mørkere øverst enn nederst. Men dette tror jeg å gjøre med hva som er optimal innsynsvinkel. Beveg hodet ditt litt opp og ned, så ser du.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...