Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW A/S/C-panel & gaming/film


Swayne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes det er latterlig å selge to forkjellige skjermer til samme pris, og det som irreterer meg mest er at du ikke aner om du får S eller A panel..  :hmm:

8558060[/snapback]

 

 

Det er nok det du sier som går igjen i tråden her ja....dessverre.

Lenke til kommentar

Fikk nettopp en ny mail fra Komplett. Der loves det oppvask med leverandøren rundt paneltullet. Som meg synes K. at det er negativt at man faktisk må inn i selve servicemenyen for å få angitt paneltype, og at eskene burde vært merket ulikt utvendig.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en skjerm fra MPX nå (får rabatt, yay! :) )

Kan sjekke paneltype da. MPX har 12 skjermer på lager.

8554130[/snapback]

 

Ifølge en på MPX "er det S-panel sa kundene". Men jeg er fortsatt usikker, virker som han bare forsøkte å svare riktig. Får jeg med a-panel så blir det isåfall retur, har opplyst om at jeg ønsket s-panel i bestillingen.

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en skjerm fra MPX nå (får rabatt, yay! :) )

Kan sjekke paneltype da. MPX har 12 skjermer på lager.

8554130[/snapback]

 

Ifølge en på MPX "er det S-panel sa kundene". Men jeg er fortsatt usikker, virker som han bare forsøkte å svare riktig. Får jeg med a-panel så blir det isåfall retur, har opplyst om at jeg ønsket s-panel i bestillingen.

8558923[/snapback]

 

Følger saken i spenning jeg.....

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en skjerm fra MPX nå (får rabatt, yay! :) )

Kan sjekke paneltype da. MPX har 12 skjermer på lager.

8554130[/snapback]

 

Ifølge en på MPX "er det S-panel sa kundene". Men jeg er fortsatt usikker, virker som han bare forsøkte å svare riktig. Får jeg med a-panel så blir det isåfall retur, har opplyst om at jeg ønsket s-panel i bestillingen.

8558923[/snapback]

MPX vet ikke hva slags panel Samsung selger, for jeg hadde en forhåndsbestilling hos dem og spurte om dem kunne sjekke ut det. Men det kunne dem ikke... Så dermed Avbest. jeg hos dem,

dem bør vite hva slags paneler dem selger synes jeg

Lenke til kommentar
Så du prøvde skjermen og fant ut at den ikke egnet seg for gaming?  Trodde denne skulle funke bra jeg, men har ikke testa selv da

8551071[/snapback]

 

Den funker sikkert bra til andre spill enn det jeg spiller. Nå spiller jeg omtrent bare UT2k4. Og mest InstaGib. Der er jeg avhengig av å treffe fort og mange forskjellige steder i "rommet", dermed blir det raske bevegelser over store flater, mange 180° "svinger" og noen 360°, noe jeg ser gjør at skjermen rett og slett ikke klarer å henge med. Kunne sikkert jobbet litt med spillestilen, men det gidder jeg ikke. Tror skjermen funker fint i bf2, og tror nok den funker veldig fint til gaming, men ikke til min gaming. Prøv den i de spillene du spiller, og er du ikke fornøyd får du returnere, det skader ikke å gjøre et forsøk ihvertfall.

 

grmps

8553859[/snapback]

 

Har du skrudd PÅ 2ms-teknologien? -altså RTA i OSD? Ikke at 5ms ikke skal holde til litt 360, men 2ms burde du ikke merke etterslep i... (synes jeg...)

Lenke til kommentar
Har du skrudd PÅ 2ms-teknologien? -altså RTA i OSD? Ikke at 5ms ikke skal holde til litt 360, men  2ms burde du ikke merke etterslep i...  (synes jeg...)

8562057[/snapback]

 

Ja av og på, DVI 60hz og VGA 60hz og 75hz.

 

Egentlig tror jeg ikke det var så mye etterslep, som gjorde utslaget. Det var endel etterslep enkelte steder og texturen i bakken forsvant når jeg gjorde dodgejump, men dette var ikke veldig plagsomt. Det som var værst var følelsen av at bevegelsene fortsatte etter at jeg stoppet musa, kan kanskje forklares med inputlag? Følte hele tiden at jeg måtte ratte veldig for å finne treffpunktet. Bytta skjerm til crt igjen og feedbacken var mye mer presis. Det er i hvertfall min opplevelse.

 

grmps

Lenke til kommentar

Har prøvd skjermen i 10 dager nå.

Sitter på et A-panel.

Det største minuset er flimringen. Kjører maks oppløsning og skjermen kan da kun settes i 60 Mhz.

Vil så gjerne ha den opp på 75 Mhz slik at mine øyne får litt hvile.

 

Kan S-panelet kjøre i 75 Mhz?

 

Andre tips for å få mindre flimring?

Lenke til kommentar
Det største minuset er flimringen. Kjører maks oppløsning og skjermen kan da kun settes i 60 Mhz.

Vil så gjerne ha den opp på 75 Mhz slik at mine øyne får litt hvile.

 

Kan S-panelet kjøre i 75 Mhz?

 

Andre tips for å få mindre flimring?

8564345[/snapback]

 

Oppdateringsfrekvensen på flatskjermer er alltid 60 hz, du kan forsåvidt sette høyere frekvens, men det får ingen effekt da skjermen ikke kan sende dataene videre til hver pixel med høyere frekvens enn 60.

Endret av arne2002
Lenke til kommentar
Har prøvd skjermen i 10 dager nå.

Sitter på et A-panel.

Det største minuset er flimringen. Kjører maks oppløsning og skjermen kan da kun settes i 60 Mhz.

Vil så gjerne ha den opp på 75 Mhz slik at mine øyne får litt hvile.

 

Kan S-panelet kjøre i 75 Mhz?

 

Andre tips for å få mindre flimring?

8564345[/snapback]

 

Gå i innstillinger på spillet du spiller, og aktiver Vsync.. Det sperrer FPS'n på 60, slik at det ikke flimrer.

 

Hvis det ikke går ann kan du gå på nvidia control panel, (Hvis du har nVidia skjermkort) og legge til programme du kjører og sette hake ved Force Vsync on.

Lenke til kommentar

Gladmelding til alle som bor i Oslo!!

 

Etter å ha lest denne tråden og den andre laaange reiste jeg til Computer City på Analbru. Det er riktig som det ble opplyst tidligere i denne tråden at utstillingsmodellen er S panel. Etter litt om og men fikk jeg lov til å kjøpe den til full pris. Alle som var på lager var merket med "A" på baksiden.

MEN da jeg tittet litt nøyere på utstillingsmodellen så jeg at den bar tydelig preg av å ha stått 1,5 mnd i utstilling. Derfor tenkte jeg "Hvor galt kan det være??" og tok med meg en helt ny hjem. Gleden var derfor stor når jeg kom hjem og tittet på service menyen. Der står det: AMLCD 220M1 :)

 

Skjermen svarer 110% til forventningene... Nydelig bilde. Ingen flimring. Ingen bleeding. Skulle ønske jeg hadde råd til 2stk...

 

Så løp å kjøp over disk hos CC på Analbru. Kun 150,- dyrere enn på nett hvis du regner med frakt....

Lenke til kommentar
Hm.. Så hvor sendes ting fra når det kommer fra computercity.no ?

 

De bør vel ha samme på lager, så når de sier det er A panel, kan det ennå være S panel jeg får... Jeg rapporterer så fort jeg får skjermen i løpet av i morgen!

8571868[/snapback]

 

 

Ja fortsett å rapporter - fordi det er jo interessant at det faktisk kan stå A bak, men vise seg likevel å være S panelen når man sjekker servicemenyen

Lenke til kommentar

Fikk min i går fra MPX, og det ble A-panel på meg også, må si jeg er litt skuffet. Min gamle skjerm var en Sony Trinitron og denne skjermen kan ikke måle seg, er ikke i nærheten engang (Er det pga lcd vs. crt eller at det er A-panel, who knows!). Vurderer sterkt å sende den tilbake. Bildet oppleves veldig kornete, nesten som om man har vært vel ivrig med skarpheten i photoshop el. Har fulgt veiledningen fra hardware.fr, og det hjalp i forhold til hvordan den var som default, men er ikke spesielt fornøyd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...