Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW A/S/C-panel & gaming/film


Swayne

Anbefalte innlegg

Så av annen diskusjon at mange har nå bestilt denne skjermen fra Computercity.

Men det virker som noen får A-panel og noen S-panel. En hevder også at selger selv har sagt at det er lenge siden det var forskjell på A og S-panel. Denne argumentasjonen tror jeg lite på. Tenkte selv å bestille fra Computercity, men vi nødig ende opp med et A-panel. Har lest fra amerikansk side på nett at en som hadde gjennomført omfattende test på sin skjerm irriterte seg over en god del ting. Dette mener jeg var et A-panel. Har også lest andre tester hvor skjermen får mye skryt, men hvor det da etter det jeg tror dreier seg om S-panel.

 

Er det virkelig slik at Computercity deler ut både A og S panel tilfeldig til kundene? Eller er man nå garantert S-panel dersom man nå bestiller?

Har noen sammenlignet A og S? Det irriterer meg iallefall grenseløst at Samsung kan selge denne skjermen med samme modellnavn, men med ulike panel.

Det blir for dumt å si at det overhode ikke er forskjell, eller hur?

 

Lurer også på om det oppleves forskjellig når det gjelder gaming/film med et A eller S panel?

Endret av Swayne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men det virker som noen får A-panel og noen S-panel.  En hevder også at selger selv har sagt at det er lenge siden det var forskjell på A og S-panel.  Denne argumentasjonen tror jeg lite på.

 

Dette er en diskusjon jeg er passe lei og synes er litt tåpelig.

 

Skjermen som selges heter 226BW. Det er det produktet du kjøper. Hva Samsung velger å putte inni der er helt deres valg, men du må nesten stole på at de velger komponenter de kan stå inne for. Hvis ikke så kjøp et annet fabrikat!

 

At hardwareprodusenter rett som det er bytter interne komponenter er svært vanlig. Det gjør de pga kostnader og tilgang til komponenter.

Alle produsenter gjør det og kan selvfølgelig gjøre det fordi de selger deg en totalpakke. De selger ikke enkelkomponenter og garanterer ikke at den pakken består av nøyaktig de og de samme komponentene hele tiden.

De er ikke useriøse fordet.

 

Er det virkelig slik at Computercity deler ut både A og S panel tilfeldig til kundene? 

 

Tror du virkelig du får et lurt svar her? De som alle andre butikker selger Samsung 226BW. Tviler at de har pålagt Samsung å sjekke hver enkelt skjerm og kun sende de S-paneler. Interessant å høre hvordan en butikk ikke kan selge deg en "tilfeldig" eske. Har de flere enn to så er valget gjerne tilfeldig.

 

Det irriterer meg iallefall grenseløst at Samsung kan selge denne skjermen med samme modellnavn, men med ulike panel.

 

Jakt gjerne de ideelle komponentene, men ikke forvent at en butikk eller leverandør står på hue for deg for å sjekke en "uvesentlig" detalj. Jeg skjønner at man ønsker spesielle komponenter ved noen anledninger, men det er da på ens egen risiko og ikke noe man kan irritere seg over eller fremstille som useriøst av produsenten.

 

Vårt jag etter alltid billigere og billigere produkter gjør at dersom en produsent ikke følger med og er kostnadseffektiv så er han bankerott før du vet ordet av det.

That's life!

Endret av Panter
Lenke til kommentar
Men det virker som noen får A-panel og noen S-panel.  En hevder også at selger selv har sagt at det er lenge siden det var forskjell på A og S-panel.  Denne argumentasjonen tror jeg lite på.

 

Dette er en diskusjon jeg er passe lei og synes er litt tåpelig.

 

Skjermen som selges heter 226BW. Det er det produktet du kjøper. Hva Samsung velger å putte inni der er helt deres valg, men du må nesten stole på at de velger komponenter de kan stå inne for. Hvis ikke så kjøp et annet fabrikat!

 

At hardwareprodusenter rett som det er bytter interne komponenter er svært vanlig. Det gjør de pga kostnader og tilgang til komponenter.

Alle produsenter gjør det og kan selvfølgelig gjøre det fordi de selger deg en totalpakke. De selger ikke enkelkomponenter og garanterer ikke at den pakken består av nøyaktig de og de samme komponentene hele tiden.

De er ikke useriøse fordet.

 

Er det virkelig slik at Computercity deler ut både A og S panel tilfeldig til kundene? 

 

Tror du virkelig du får et lurt svar her? De som alle andre butikker selger Samsung 226BW. Tviler at de har pålagt Samsung å sjekke hver enkelt skjerm og kun sende de S-paneler. Interessant å høre hvordan en butikk ikke kan selge deg en "tilfeldig" eske. Har de flere enn to så er valget gjerne tilfeldig.

 

Det irriterer meg iallefall grenseløst at Samsung kan selge denne skjermen med samme modellnavn, men med ulike panel.

 

Jakt gjerne de ideelle komponentene, men ikke forvent at en butikk eller leverandør står på hue for deg for å sjekke en "uvesentlig" detalj. Jeg skjønner at man ønsker spesielle komponenter ved noen anledninger, men det er da på ens egen risiko og ikke noe man kan irritere seg over eller fremstille som useriøst av produsenten.

 

Vårt jag etter alltid billigere og billigere produkter gjør at dersom en produsent ikke følger med og er kostnadseffektiv så er han bankerott før du vet ordet av det.

That's life!

8509617[/snapback]

 

 

 

Greit at du mener det du mener, men er likevel helt uenig med deg. Dersom man forandrer et såpass vesentlig komponent som et panel i samme skjerm underveis, synes jeg dette skal komme tydelig fram. Det viser seg jo blant annet at A panelet har 5 ms respons, mens S panelet har 2 ms - likvevel er det 2 ms som oppgis på alle sider hvor skjermen selges. Synes dette er en tilsløring av fakta.

 

Så kan man sikkert si at 2 ms og 5 ms er hipps om happ og at det hele avhenger av hva det er man har vurdert i responstiden, men likevel.

 

Uttalelser på nettet synes iallefall å klart indikere at det kan være store kvalitetsforskjeller utover dette, og det burde ikke forekomme under samme modellnavn.

 

Synes derfor innlegget ditt blir litt på siden jeg av kjernesaken her, men interessant innlegg dog :)

Endret av Swayne
Lenke til kommentar
Så av annen diskusjon at mange har nå bestilt denne skjermen fra Computercity.

Men det virker som noen får A-panel og noen S-panel.  En hevder også at selger selv har sagt at det er lenge siden det var forskjell på A og S-panel.  Denne argumentasjonen tror jeg lite på.  Tenkte selv å bestille fra Computercity, men vi nødig ende opp med et A-panel.  Har lest fra amerikansk side på nett at en som hadde gjennomført omfattende test på sin skjerm irriterte seg over en god del ting.  Dette mener jeg var et A-panel.  Har også lest andre tester hvor skjermen får mye skryt, men hvor det da etter det jeg tror dreier seg om S-panel.

 

Er det virkelig slik at Computercity deler ut både A og S panel tilfeldig til kundene?  Eller er man nå garantert S-panel dersom man nå bestiller?

Har noen sammenlignet A og S?  Det irriterer meg iallefall grenseløst at Samsung kan selge denne skjermen med samme modellnavn, men med ulike panel.

Det blir for dumt å si at det overhode ikke er forskjell, eller hur??

8507123[/snapback]

 

Det er jeg som skrev dette. Hvis du leser hva jeg skrev så var det IKKE en selger jeg nakket med, men en fra Samsung support.

Det han sa var at det er to forskjellige produsenter av panelet og at de med det er merket forskjellig. Forskjellen på disse panelene skal være lik null. Han sa "det er lenge siden A panel var ett dårligere panel. Nå er de like"

 

Panelene er med det ikke ulike etter det jeg forstår, men kun forskjellig produsent. Jeg venter forøvrig på en skriftlig tilbakemelding fra Samsung ang. dette og poster den hvis/når den kommer. Siste melding fra support var at de har vidresendt min melding... Så da får vi se da.

Endret av beachboy
Lenke til kommentar

Det er interessant hva du skriver her. For slik jeg har forstått er det forskjellig responstid på de ulike panelene!? Merkelig at A eller S bare evt. skal indikere ulik produsent. Men, men vi får håpe at Samsung support har rett i at de ikke er ulike. Sliter med å føle meg trygg på det og mistenker bransjen for å skjule den hele sannhet. Min erfaring i f.eks. salgsbransjen av brunevare tilsier at det er mye halvsannheter ute å går - og at kunden mer enn ofte føres bak lyset dessverre.

 

Men nå er vel kanskje jeg født skeptisk....

Lenke til kommentar

Ja for all del, det kan godt være du har rett!

Jeg kan bare ikke helt forstå att de tørr å gjøre dette med noe som er så vesentlig som panelet. Vil de ikke da bli lett avslørt?

Og hvis forskjellen var vesentlig, hvorfor tar ingen afære? F.eks HW.no osv?

Hmmm. Virker som ingen andre enn oss brukere bryr seg rett og slett. :ermm:

Lenke til kommentar
Ja for all del, det kan godt være du har rett!

Jeg kan bare ikke helt forstå att de tørr å gjøre dette med noe som er så vesentlig som panelet. Vil de ikke da bli lett avslørt?

Og hvis forskjellen var vesentlig, hvorfor tar ingen afære? F.eks HW.no osv?

Hmmm. Virker som ingen andre enn oss brukere bryr seg rett og slett.  :ermm:

8510481[/snapback]

 

 

Ja...kanskje noen burde ta affære?? Hw.no som du sier!? Burde vi få noen engasjert i denne saken, slik at man røsker litt opp i dette....og at dette ikke blir bare noe Samsung greier å holde skjult....hvis de har noe å skjule...

 

Interessant link også her, hvor de anbefaler at du kjøper S-panelet da dette er et orginalt Samsungpanel, mens A panel er produsert av andre!!

 

http://www.overclockersonline.net/index.ph...&num=931&pnum=3

 

Quote "The 226BW may only be a small change from the 225BW, but it's one that will be well-accepted by end users. If you flip through various forums, you'll see that the 225BW was plagued with different QA/QC problems whereas the 226BW has already been welcomed with open arms. While it doesn't have all the available adjustments as seen on the P family, the price difference makes it worth while. Keep in mind that you'll want to find an original Samsung panel instead of any third party supplied panels. "

 

http://www.overclockersonline.net/index.ph...&num=931&pnum=8

 

I wonder why the reviewer is stressing this if A and S have no differences as some are trying to tell us....

 

Interessant link også her, hvor de anbefaler at du kjøper S-panelet da dette er et orginalt Samsungpanel, mens A panel er produsert av andre!!

 

http://www.overclockersonline.net/index.ph...&num=931&pnum=3

8512084[/snapback]

 

Noen som vet om en slik skjerm test?

8512563[/snapback]

 

 

Nei, men vi prøver å utfordre hw.no til å gjennomføre en. Se annen tråd om skjermen (glossy link).... håper flere kan uttrykke et slikt ønske, slik at hw.no virkelig ser at en slik test har en stor verdi for mange.....

 

Det er jo en interessant oversikt de viser i konklusjonen her da...som faktisk viser stor forskjell og at A panel får bare 2 stjerner for de de kaller graphisme...kan noen utdype dette nærmere på norsk....

 

Fortsetter å irritere meg denne forskjellen, særlig når denne grundige franske testen faktsik avslører denne forskjellen.

 

Jeg er veldig opptatt av gaming-delen, og lurer på om graphisme betyr grafikk og dermed kan linkes til gaming, eller om det handler om hvor godt skjermen viser grafer og tabeller.

 

Uansett, på grunn av denne klart påpekte forskjellen vil jeg være sikker på at jeg kjøper et S-panel. Lurer på om dette handler om at man må være tidlig ute, eller om man disse panelene er blandet i leveransene og at det er derfor tilfeldigheter som avgjør.

 

Tenker kanskje å vente til Elkjøp får den på lager i butikk, da kan jeg sjekke selv og forhåpentligvis sikre meg en "ekte samsung"....

 

Elkjøp i trondheim mener de har den i butikken rundt 12.mai...betaler gjerne noen få hundrelapper ekstra jeg for å være sikker.

 

Her er iallefall en som er temmelig misfornøyd med det såkalte A-panelet. Tror nok jeg venter til jeg kan gå i en butikk her i Tr.heim å se selv

 

http://www.widescreengamingforum.com/forum...opic.php?t=9291

 

En annen interessant tråd:

 

http://www.widescreengamingforum.com/forum...opic.php?t=9190

Lenke til kommentar
Interessant link også her, hvor de anbefaler at du kjøper S-panelet da dette er et orginalt Samsungpanel, mens A panel er produsert av andre!!

 

http://www.overclockersonline.net/index.ph...&num=931&pnum=3

8512084[/snapback]

 

Den artikkelen er fra 1. mars, altså et 1/6 års tilbake. Det er ikke en sammenligningstest, men test av en enkelt skjerm.

 

Det er helt sikkert forskjeller på panelene, jeg har lest sammenlignigstester som viser en ørliten forskjell, men om du ser forskjell på de 3 i en blindtest.. Jeg vedder du ikke gjør det.

Ja, 3, det er et C-panel også.. Skal ikke være lett :-)

 

Edit:

Som du ser så kan man editere innleggene sine og ikke legge ut nye innlegg hele tiden. Noe som blir sett på som bumbing og ikke er lov her.

 

Men hva med å kjøpe en skjerm nå og se om du blir fornøyd? Det er snakk om 3000 kroner, ikke 300000.

Tror du leser deg litt for varm nå, få ut fingeren og kjøp en skjerm før C-panelet kommer til Norge!

Endret av Panter
Lenke til kommentar

m takk litt kronglete lesing men ok...

Til mitt bruk virker det hipp som happ med A eller S.

Synes fargene på A var litt mer "Disney" enn S, men jeg liker farger da.

Dette så helt greit ut, og sender en bestilling snart. Er ikke veldig bekymret lenger.

Kun bekymret for pixelfeil ol nå da, velger en sjappe med full retur rett, for Samsung er visst litt sære på døpixels etter det jeg har skjønt.

 

http://babelfish.altavista.com/

for de som er like stø i fransk som meg...

 

 

grmps

Lenke til kommentar
m takk litt kronglete lesing men ok...

Til mitt bruk virker det hipp som happ med A eller S.

Synes fargene på A var litt mer "Disney" enn S, men jeg liker farger da.

Dette så helt greit ut, og sender en bestilling snart. Er ikke veldig bekymret lenger.

Kun bekymret for pixelfeil ol nå da, velger en sjappe med full retur rett, for Samsung er visst litt sære på døpixels etter det jeg har skjønt.

 

http://babelfish.altavista.com/

for de som er like stø i fransk som meg...

 

 

grmps

8516809[/snapback]

 

 

Hvilken butikk anbefaler du da med full returrett?? Hvordan er Computercity?

Hører gjerne om erfaringer med Computercity...for en ting er pris, noe annet er service....

Lenke til kommentar

Vil gjerne høre fra noen som faktisk har fått et S-panel fra komplett? Vet noen av Computercity har levert de aller siste dagene? Tilfeldig eller?

8543436[/snapback]

[/quote

 

Selv om det står A bak på skjermen kan det være ett S panel for det, dette finner man

kun ut ved å gå inn i Service Meny. Slik var det i mitt tilfelle. Så jeg har et S panel,

jeg kjøpte fra Netshop.

Lenke til kommentar
Hvilken butikk anbefaler du da med full returrett??  Hvordan er Computercity?

Hører gjerne om erfaringer med Computercity...for en ting er pris, noe annet er service....

8521364[/snapback]

 

ComputerCity opererer med åpent kjøp i 14 dager tror jeg...

Fikk A-panel både i servicemeny og baksiden fra dem, i nettbutikken. Fin skjerm for all del, men returnerte da jeg nå har skjønt at jeg må ha CRT. Får se på LCD senere, til film og kontorting. ComputerCity på Alnabru har bare A-panel, bare utstillingsmodellen er S-panel, btw.

 

grmps

Endret av Grmps
Lenke til kommentar

Alle nettbutikker opererer med 14 dagers returrett, eller angrefrist som det heter. I og med at nettsalg faller inn under lovens definisjon av "salg utenfor fast utsalgssted" (dvs en butikk) er aktørene pålagt å operere med lik angrefrist som dørselgere/telefonselgere osv.

Endret av demeyfint
Lenke til kommentar
Alle nettbutikker opererer med 14 dagers returrett, eller angrefrist som det heter. I og med at nettsalg faller inn under lovens definisjon av "salg utenfor fast utsalgssted" (dvs en butikk) er aktørene pålagt å operere med lik angrefrist som dørselgere/telefonselgere osv. Det er en flott forbrukerlovgivning vi har!

8546922[/snapback]

 

 

Tror ikke det er lurt å blande full returrett med angrerett - fordi jeg har inntrykk av at angreretten kan fungerer strengere i forhold til hvorvidt du har brukt varen eller ikke.

 

At det kan stå A bak på skjermen men likevel være et S panel var nytt for meg - stemmer det virkelig? Har du som sa det sjekket riktig. Den franske hw testen viser jo vitterlig at man skal lete etter en A eller S i parentes, se link tidligere.

Lenke til kommentar

ComputerCity opererer med åpent kjøp i 14 dager tror jeg...

Fikk A-panel både i servicemeny og baksiden fra dem, i nettbutikken. Fin skjerm for all del, men returnerte da jeg nå har skjønt at jeg må ha CRT. Får se på LCD senere, til film og kontorting. ComputerCity på Alnabru har bare A-panel, bare utstillingsmodellen er S-panel, btw.

 

grmps

8546735[/snapback]

 

Hva overbeviste deg om at du trengte CRT? Gaming?

Lenke til kommentar

Det stemmer at det kan stå at det A panel på baksiden men vis du går inn i service menu på skjermen så står det hvilket panel som er brukt og da er folk som har fått en skjerm hvor det står A på baksiden men har fått ett panel som folk med S bakpå skjermen har fått.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...