Gå til innhold

Samsung Syncmaster 226BW A/S/C-panel & gaming/film


Swayne

Anbefalte innlegg

Er nok ikke noen måte å finne det ut på etter at de tok vekk informasjonen fra baksiden av skjermen og i menyen.

Hvis du klikker på "Info om S og A"-linken jeg posta tidligere i denne tråden, ser du hvordan du kan få opp en skjult service-meny hvor du kan se ut i fra et nummer om du har et S- eller et A-panel.

 

Ikke nå lengre, dette er vistnok fjernet fra funksjonene til skjermen for at folk ikke lengre skal finne ut hvilket panel de har.

 

 

Jeg har jo funnet fram til denne da:

https://prisguiden.no/product.php?p...6905#userReview

 

Tror faktisk jeg skal bestille den, for da er jeg garantert et S panel.

 

 

EDIT:

Bestillte fra shg.no nå, siden de var billigst på den skjermen. S-panel here i come :dribble:

 

Tenkte å gjøre dette også, men ble frarådt å bestille CW.

Se her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg spilt 226BW lotteriet.

 

Tenkte først jeg skulle gå for CW, men etter å ha sjekket litt rundt så fant jeg ut at dette var en dårlig deal.

 

Tok en kjapp telefon til Amentio for å slå av en prat. De visste ikke hvilket panel som var i deres skjermer, men kunde konsulenten jeg snakket med sa han brukte skjermen selv både på jobb (dual screen) samt hjemme, og var godt fornøyd med den.

 

Bestemte meg for at det var verdt et forsøk da det ikke var et alternativ og vente og spare opp mere penger til en dyrere skjerm.

 

Til min store glede var det S panel (LTM220M1) i BW skjermen jeg fikk fra Amentio.

Skjermen er produsert i Kina, Juli 2007.

 

Ingen døde piksler, så jeg er godt fornøyd med en skjerm til 2300,-

Endret av ShadowMaster
Lenke til kommentar
*snip*

 

Takk, det var det jeg trengte å vite. Bestiller 226BW fra Amentio nå. :blush:

 

Men kjapt spørsmål som sikkert er nevnt i tråden flere ganger.

 

Hvor er det du sjekker at det er S-panel på denne skjermen (forsto det slik at service-menyen er borte på de nye skjermene)?

 

Du må fysisk åpne skjermen for å se bak på panelet for å lese av informasjonen bak på denne.

Lenke til kommentar
Du må fysisk åpne skjermen for å se bak på panelet for å lese av informasjonen bak på denne.

Det er bare å ta av dekselet bak da..?

 

Litt mere komplisert dessverre.

 

Skru av foten som er festet med 3 skruer, og deretter bakdeksel med 3 skruer.

Ta av bak deksel (sitter ganske godt med flere klem fester rundt skjermens kant)

 

Deretter må du løfte på bakdelen på skjermen (hvor selve DVI og D-SUB sitter) for å komme til baksiden på selve panelet. Her må du passe på 2 ledninger fra bakdel til panel. Hvorav en må kobles fra panel for å se merking skikkelig.

 

For S panel leter du etter LTM220M1, men det kan finnes andre modell nummer som også er Samsung. Du finner mere informasjon om dette i gamle tråder siden det er samme modell nummer som man måtte se etter i service menyen som ikke lenger finnes.

Lenke til kommentar
Du må fysisk åpne skjermen for å se bak på panelet for å lese av informasjonen bak på denne.

Det er bare å ta av dekselet bak da..?

 

Litt mere komplisert dessverre.

 

Skru av foten som er festet med 3 skruer, og deretter bakdeksel med 3 skruer.

Ta av bak deksel (sitter ganske godt med flere klem fester rundt skjermens kant)

 

Deretter må du løfte på bakdelen på skjermen (hvor selve DVI og D-SUB sitter) for å komme til baksiden på selve panelet. Her må du passe på 2 ledninger fra bakdel til panel. Hvorav en må kobles fra panel for å se merking skikkelig.

 

For S panel leter du etter LTM220M1, men det kan finnes andre modell nummer som også er Samsung. Du finner mere informasjon om dette i gamle tråder siden det er samme modell nummer som man måtte se etter i service menyen som ikke lenger finnes.

Så med andre ord så er det ikke lenger noe klistremerke bak dekselet på baksiden av skjermen? For på skjerm står det der. Enkelt og greit en "A" som står litt for seg selv øverst et sted der.

Lenke til kommentar

Bestilte fra Amentio, så regner med at jeg også fikk S-panel :)

Spiller vel ingen rolle, da jeg er grisefornøyd uansett!

 

Min 17" kostet 1900kr, og denne 22" 2300kr, og jaggu ser jeg forskjell når de står ved siden av hverandre! Samsungen er sylskarp, lysskarp og deilig å se på. Blir ikke sliten i øynene i det hele tatt. Angrer ikke kjøpet et sekund!

Ingen døde pixler her heller.

 

Er det faktisk noen merkbar forskjell på disse panelene?

Lenke til kommentar

Fikk min i gaar. Og her produksjons info

 

- Bak paa panelet:

Model ; 226BW

Model Code ; LS22MEHSFV/XST

Type no ; GH22WS

Made in Zhongshan China (Dongyu)

MAnufactured August '07

 

- Service Fubction:

Version ; M-ME22HOCAA-1002

 

Ut i fra konklusjonene paa denne siden

http://www.bcchardware.com/index.php?optio...mp;topic=1641.0

side 4 er versjonsnummrene relatert til panelprodusent i hht foelgende

X-xxxxxxxAx-xxxx: Samsung panel.

X-xxxxxxxLx-xxxx: AU Optronics panel.

X-xxxxxxxDx-xxxx: CMO panel.

X-xxxxxxxIx-xxxx: CPT panel.

 

Det skulle bety at jeg har ett nice stk samsung panle!

Er det noen her hjemme paa bjerget som kan bekrefte dette i hht deres Version # under "Service Function"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...