Gå til innhold

Hvor går din neste ferie?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir en 3 måneders tur til Fukuoka - Japan i september, Så det skal bli artig :)

 

3-måneders tur til Sør-Korea i september. Håper på å kunne reise litt i Asia mens jeg er der. :)

 

Interessante perioder og destinasjoner, begge to. Av nysgjerrighet: er dette i forbindelse med jobb, studier eller lignende, eller pur eventyrlyst? Skrur IKEA-møbler som en helt for å komme i gang med jobb og andre viderverdigheter etter en alvorlig lang periode med reising, men tenkte å så smått begynne å legge planene for videre raid.

Lenke til kommentar

3-måneders tur til Sør-Korea i september. Håper på å kunne reise litt i Asia mens jeg er der. :)

Antar du skal innom Seoul? Isåfall må du dra innom GSL og studioet de bruker til å sende kampene. Det er gratis å komme inn i studioet som publikum. (Firma som sender Starcraft 2 kamper. De har rundt 150.000 som ser på det i opptak og betaler for det, og flere hundre tusen som ser på det live gratis)

 

http://www.gomtv.net/

Lenke til kommentar

Jeg blir så nyskjerrig når jeg ser folk skriver de skal være borte i både tre og fire mnd, kanskje et helt år til og med. Hvordan får dere tid og penger til det? Enkelte av de som har skrevet har sier jo at de har vært på slike turer mange ganger før til og med. Jeg er svært nyskjerrig på hvordan dere får til dette, jeg vil også!!! :dribble:

Endret av Maiwa
Lenke til kommentar

1. Ikke ha faste utgifter eller forpliktelser i Norge.

 

2.

a) Jobb intensivt i Norge noen måneder og vær veldig restriktiv på pengebruk i Norge slik at du legger penger til side. Å bo og spise gratis hos foreldre er uslåelig.

b) Arv eller sponsing fra rike slektninger.

 

3. Reis billig i utlandet. I Asia kan man leve godt på et lavt budsjett.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Det å spare seg opp penger er jo en sak, men det er mer forholdene hjemme jeg tenker må være tricky :hmm: Spesielt med tanke på jobb, og om man evt. eier hus/leilighet. De fleste av oss har jo ikke den luksusen av vi ikke har forpliktelser hjemme, det være seg jobb, familie, eiendom, eller hva det skulle være.

Endret av Maiwa
Lenke til kommentar

kan ta meg for eks:

 

er 23år, snart 24

 

reise mellom 7/8månder på lang tur hvert år, blir 4 året jeg gjør dette nå, når neste tur starter om noen uker.

jeg har også noen korte turer når jeg er hjemme om sommern, har

hvert i finland,estland,latvia,spania i sommer (hurra for ryanair) siden jeg kom hjem i slutten av april.

 

jeg har ikke bil, trenger det rett og slett ikke siden jeg bor 5min fra byen, og 15min og sykkle til jobben.

 

jeg har gått 1år på høyskole. ingen spes utdanning

 

jeg har hvert ekstremt heldig og få fast jobb innen produksjon av et verdensledene selvskap her i norge hvor lønna er ekstremt god.

 

jeg har en avtale med dem at jeg kommer hjem i rundt april/mai og jobber ut august mens folk er ute i ferie. jeg fikk sommer jobb der når jeg var 18år og var heldig og fikk fortsette.jobber 5 skift så har en del fri uker også hvor jeg reiser også

 

jeg er ikke akuratt veldig flink til og spare, som nevnt reiser jeg en del også når jeg er hjemme for og spare opp til neste tur, er ute på byen hver helg jeg har fri.

 

Jeg har ikke noe lån.

 

når jeg er hjemme i norge bor jeg hos en kamerat. betealer halvparten av utgiftene når jeg bor der.

Lenke til kommentar

Det er klart at de som bor, spiser og lever gratis hjemme hos mamma kan bruke mye tid og penger på reiser. Men for de av oss som ikke har noen å snylte på er det ikke så enkelt.

 

Noen av oss har også en jobb hvor det ikke er så enkelt å ta et halvt års fri om man har råd og lyst.

 

Selv har jeg ikke så mange år til jeg kan slutte å jobbe, og da blir det forhåpentligvis mange interessante turer.

 

Om et par dager drar vi på verdens vakreste sjøreise...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er klart at de som bor, spiser og lever gratis hjemme hos mamma kan bruke mye tid og penger på reiser. Men for de av oss som ikke har noen å snylte på er det ikke så enkelt.

 

Noen av oss har også en jobb hvor det ikke er så enkelt å ta et halvt års fri om man har råd og lyst.

For de som jobber er det jo mulig å gjøre som meg å utnytte helger og fridager maksimalt og reise litt hver måned. Jeg får sett mye i løpet av et år og jeg klarer stort sett komme meg alle de stedene jeg har lyst til å besøke. :cool:

 

Det er ikke nødvendig å være på reise 5 måneder i strekk for at det skal være en stor opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...