Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

hvor kjøpe kondomer på nett.


froZZo

Anbefalte innlegg

Hvorfor gir de ikke kondomer til hetrofile ?

 

regner med det er fordi smittefaren for hiv/aids er mye større blandt homofile enn blandt hetrofile

9040689[/snapback]

Det er bullshitt da. Like lett å få hiv/aids av vaginalt samleie som rompisering.(ja det er et selvlagd ord langt på kvelden)

9041783[/snapback]

Ikke riktig, det er faktisk langt større risiko ved analt samleie enn ved vaginalt.

 

Dette pga slimhinnene der bak er mer motagelige for virus da de blir fortere sår og blødninger der, om jeg ikke husker helt feil. Jeg har ikke den nøyaktige grunnen, men vet i allefall at det er vesentlig større sjanse for hivsmitte ved analt samleie.

 

For homofile så vel som heterofile.

 

Smittemåte og smitteførende periode

 

Direkte kontaktsmitte gjennom seksuell kontakt og blodsøl. Inokulasjonssmitte gjennom kontaminerte sprøytespisser ved sprøytedeling og stikkuhell og gjennom kontaminerte blodprodukter. Risiko for perinatal overføring fra smitteførende mor til barn under svangerskap, fødsel og amming. Spytt, tårevæske, avføring og urin kan inneholde virus, men spiller sannsynligvis liten rolle i smitteoverføring. Risikoen for smitteoverføring ved et vaginalt, ubeskyttet samleie er meget lav, trolig så lav som 0,1% eller lavere. Risikoen er noe høyere ved ubeskyttet analt samleie eller dersom en av partnerne har en annen seksuelt overført infeksjon.

 

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...1:5800:55:::0:0

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor gir de ikke kondomer til hetrofile ?

 

regner med det er fordi smittefaren for hiv/aids er mye større blandt homofile enn blandt hetrofile

9040689[/snapback]

Det er bullshitt da. Like lett å få hiv/aids av vaginalt samleie som rompisering.(ja det er et selvlagd ord langt på kvelden)

9041783[/snapback]

Ikke riktig, det er faktisk langt større risiko ved analt samleie enn ved vaginalt.

 

Dette pga slimhinnene der bak er mer motagelige for virus da de blir fortere sår og blødninger der, om jeg ikke husker helt feil. Jeg har ikke den nøyaktige grunnen, men vet i allefall at det er vesentlig større sjanse for hivsmitte ved analt samleie.

 

For homofile så vel som heterofile.

 

Smittemåte og smitteførende periode

 

Direkte kontaktsmitte gjennom seksuell kontakt og blodsøl. Inokulasjonssmitte gjennom kontaminerte sprøytespisser ved sprøytedeling og stikkuhell og gjennom kontaminerte blodprodukter. Risiko for perinatal overføring fra smitteførende mor til barn under svangerskap, fødsel og amming. Spytt, tårevæske, avføring og urin kan inneholde virus, men spiller sannsynligvis liten rolle i smitteoverføring. Risikoen for smitteoverføring ved et vaginalt, ubeskyttet samleie er meget lav, trolig så lav som 0,1% eller lavere. Risikoen er noe høyere ved ubeskyttet analt samleie eller dersom en av partnerne har en annen seksuelt overført infeksjon.

 

http://www.fhi.no/eway/default.aspx?pid=23...1:5800:55:::0:0

9054216[/snapback]

Du har sikkert rett. Lege studente sa hvrtfall det til oss. Men flere hetrofile enn homofile så hver dag smittes det flere ganger med vaginalt en analt samleie.

 

Derfor ser jeg ingen grunn til at bare homofile skal gå. På en måte er det litt dikriminerende.

 

Jeg har ingen ting imot homofile. Noen like vanilje is ande jordbær. Og noen er fan av begge som bundy :)

Lenke til kommentar
Jeg vil helst ikke bekrefte at jeg er i gruppen menn som har sex med menn, men må man så må man :ph34r:

9048891[/snapback]

Det har jo lenge vært kjent at regjeringa skriver ned alle homofile i landet. Hva de skal med navnene er ikke bekreftet enda, men flere små grupper har teorier om at de skal forfølges, og utryddes.

9049130[/snapback]

Jeg er ikke noe redd for at det skal skje egentlig. Men hvis det er et stort problem kan ,man sikkert sende mail og få seg fjernet.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
×
×
  • Opprett ny...