Hayer Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Hei! Lurte bare på om hvilket språk jeg bør lære meg for å lage 3d programmer, leste på gamedev.net at c++ begynner å bli gammelt og at de anbefaler c#, men har lyst å se beviser(Helst fra MS) og andre steder og deres meninger da,cff
hishadow Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Neste svar vil anbefale deg Linux og C++
jurg Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 C++ og Linux ftw!!1 C++ på vei ut? Pft, tror ikke det skjer i nærmeste fremtid nei.
Jaffe Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Med C# begrenser du deg kraftig til bare Windows-platformen. Hvis det ikke gjør deg noe, er det sikkert ikke noe direkte negativt med å bruke C#.
Zethyr Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Med C# begrenser du deg kraftig til bare Windows-platformen. Hvis det ikke gjør deg noe, er det sikkert ikke noe direkte negativt med å bruke C#. 8470723[/snapback] Du begrenser deg vel ikke til Windows, men til .NET (?)
Jaffe Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Med C# begrenser du deg kraftig til bare Windows-platformen. Hvis det ikke gjør deg noe, er det sikkert ikke noe direkte negativt med å bruke C#. 8470723[/snapback] Du begrenser deg vel ikke til Windows, men til .NET (?) 8470838[/snapback] Sant nok, men .NET er i stor grad forbundet med Windows (selv om man har Mono, Portable.NET osv.) Hvis man har i tankene å lage programmer for flere plattformer ville jeg kanskje valgt C++.
Emancipate Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 utdyp og begrunn svar er dere snill 8470695[/snapback] Pascal er bra fordi det er enkelt å lære og enkelt å bruke uten at du får tregheten til C# og .NET med på kjøpet. Pluss at det er gratis.
Zethyr Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 tsg1zzn, hvorfor anbefaler du C fremfor C++? Jeg er litt uenig med deg ang. Pascal, men jeg lar det ligge grunnet at jeg egentlig ikke har kompetanse til å diskutere dette.
Peter Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 utdyp og begrunn svar er dere snill 8470695[/snapback] Pascal er bra fordi det er enkelt å lære og enkelt å bruke uten at du får tregheten til C# og .NET med på kjøpet. Pluss at det er gratis. 8471731[/snapback] C# og .NET koster da ikke penger? Og har du noe dokumentasjon på påstanden din om at Pascal er så mye raskere enn C#?
Emancipate Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 tsg1zzn, hvorfor anbefaler du C fremfor C++?Fordi C++ har et vell av funksjoner som riktignok er kraftige og brukbare til en masse, men som vil ta lang tid å lære FØR man skal komme i gang med 3d-programmeringen. C# og .NET koster da ikke penger?Nei, men det gjør heller ikke Pascal. Og har du noe dokumentasjon på påstanden din om at Pascal er så mye raskere enn C#? 8471849[/snapback] Ja. Skal vise deg i morra.
Gjest Slettet-df17e Skrevet 25. april 2007 Skrevet 25. april 2007 Med C# begrenser du deg kraftig til bare Windows-platformen. Hvis det ikke gjør deg noe, er det sikkert ikke noe direkte negativt med å bruke C#. 8470723[/snapback] Mono
Jaffe Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Dette har jeg nevnt over; både Mono og Portable.NET kan brukes til å programmere i C# på andre platformer. Men når man har portabel kode i tankene syns jeg man like godt kan bruke C++. Men for all del, det er opp til trådstarter.
Emancipate Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 Og har du noe dokumentasjon på påstanden din om at Pascal er så mye raskere enn C#? 8471849[/snapback] Her: http://shootout.alioth.debian.org/debian/b...p&lang2=fpascal
Dead_Rabbit Skrevet 26. april 2007 Skrevet 26. april 2007 tsg1zzn, hvorfor anbefaler du C fremfor C++?Fordi C++ har et vell av funksjoner som riktignok er kraftige og brukbare til en masse, men som vil ta lang tid å lære FØR man skal komme i gang med 3d-programmeringen. Jeg kan ikke se at C++ tvinger deg til å bruke STL på noen som helst måte, så jeg synes på ingen måte at dette er noe negativt på noen måte. Den lille tiden det tar å sette seg inn i STL, er gull verdt. Dessuten så har C++ også støtte for objektorientering, noe som i min mening ihvertfall er et stort pluss. Mitt råd blir ihvertfall å gå for C++ om trådstarter ikke har noen spesielle grunner til ikke å gjøre det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå