Gå til innhold

Test: HTC S710


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finfin test, Audun :) Veldig spennende telefon dette her, og etter denne godomtalen lurer jeg nesten på om den kan være en kandidat til min neste telefon, som forhåpentligvis blir valgt ut til sommeren!

 

Edit: De to små minusene bryr jeg meg ikke nevneverdig om, ettersom jeg har brukt WM5 i snart halvannet år. Er ganske fornøyd med hvordan det fungerer, jeg, og syns den 10-siste brukte programmer-funksjonen er genial. Smak og behag, er ikke?

Endret av OML
Lenke til kommentar
Windows-telefonen HTC S710 er enda en god telefon.

8466915[/snapback]

Rettet... ;)

 

 

Nei, seriøst: Det var en bra test, men med noen referanser til "tidligere problemer" som jeg overhodet ikke kjenner meg igjen i. Det er riktignok mindre detaljer. S710 er en telefon som har potensiale til å kunne åpne øynene til dem som ikke har brukt Windows-telefoner før. :)

Lenke til kommentar

Hei,

takk for tilbakemeldinger!

 

Jeg har prøvd endel forskjellige Windows-telefoner opp igjennom årene, og noen problemer har dukket opp innimellom.

 

Uansett, telefonen har altså fått terningkast 5 og er anbefalt, men selv om S710 absolutt falt i smak så er det jo min jobb som tester å være objektiv og også nevne de minusene som måtte finnes.

Lenke til kommentar
Av en eller annen grunn støtter ikke Windows Mobile automatisk nedkobling av GPRS, hvis du for eksempel har sjekket e-post og vil koble ned GPRS-tilkoblingen, må du gå inn i menyen og gjøre dette manuelt. Ikke noe stort problem siden du ikke betaler for tiden du er koblet opp, men batteritiden kunne kanskje blitt enda et hakk bedre om ikke telefonen var konstant oppkoblet på GPRS.

 

Dette er ikke en svakhet, men heller en feature i følge teamet som lager WM6. Les mer her.

 

En annen ting som er litt irriterende er hvis du bruker Exchange med push mot den. Da vil den per default laste ned alt over GPRS, selv om du er innenfor trådløssone(!).

 

Ellers er jeg veldig enig med testen. Bruker den selv og er så langt godt fornøyd.

 

-KJ

Lenke til kommentar

Jeg gikk fra en HTC Mteor til denne. Det jeg merker størst forskjell på er at det nå sitter en prosessor som er 100 MHz treigere (300 MHz på Mteor mot 200 på S710). Det er dog forskjellig leverandør av prosessoren, men jeg må si jeg merker forskjell. Husker da jeg gikk over fra min i-mate SP5 til Mteor så fikk jeg 100 MHz ekstra, og det merkes. Alle menyer og stavekontroll, etc var mye kjappere. Nå er det 2 steps forward and one step back. Kunne klart meg uten steget tilbake.

Ellers virker mobilen bra. Uvant med qwerty tommel tastatur, og så har jeg ikke funnet en homescreen jeg liker enda. Må nok prøve den homescreeneditoren som var nevnt i artikkelen. Noen som vet hva det heter og hvor man kan få tak i den?

Lenke til kommentar

Angående GPRS-oppkoblingen så hadde det vel heller vært rett å kalle det en feature hvis du kunne velge selv etter min mening, så kan de som foretrekker å være konstant oppe for å slippe ventetiden på oppkobling velge det.

Det er ikke så veldig mange år siden det var et problem med endel GSM-sendere som gjorde at du periodisk ikke fikk til å motta inngående samtaler når GPRS var aktivert. Nå har ikke dette vært noe problem i det siste, men det hadde uansett vært greit å hatt muligheten synes jeg.

 

Heldigvis utnytter WM6 prosessoren bedre, slik at S710 oppleves som OK i responsen, selv om den kanskje ikke er like kjapp som f.eks. Mteor.

 

For å lage egne temaer, søk på "theme editor windows mobile" eller noe i den duren på nettet.

Lenke til kommentar
En annen ting som er litt irriterende er hvis du bruker Exchange med push mot den. Da vil den per default laste ned alt over GPRS, selv om du er innenfor trådløssone(!).

Det er fordi Push Email ikke fungerer over WLAN. Og det er jo ikke mye data det er snakk om, så det er vel ikke det du blir blakk av om du har råd til telefonen... ;)

Lenke til kommentar

Har også en HTC S710 her. Må si at Windows Mobile 6 er en absolutt bra oppgradering av WM5. Telefonen i seg selv synes jeg også er super, og er enig i mye av det som står i omtalen.

 

Det første som slo meg da jeg åpnet boksen, var hvor liten telefonen er.

 

Mangelen på 3G\HDSPA er litt synd da men.. Edge+WiFi gjør som regel jobben :D

 

Har lagt ut et par bilder her

Lenke til kommentar

Hvor mange ganger må det sies at det kan installeres ekstra tilleggsprogramvare, som spill og andre ting?

 

:)

 

Ja, telefonen kommer relativt strippa til sluttbruker, men det er jo noe av moroa med sånne telefoner - installere og fikle litt selv. Det syntes ihvertfall jeg.

 

Har en Mteor selv nå, og må si jeg sikler litt...

 

EDIT: Det er forresten en liten leif i linken til det første kamerabildet. Mangler h foran ttp..

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Endelig en test som gav svar på mange av spørsmålene jeg har hatt. Designet virker jo genialt.

 

Jeg sitter likevel med et spørsmål som kanskje Audun eller noen av dere andre kan hjelpe med.

 

Bakgrunn: Jeg trenger å kunne sjekke og skrive mail når jeg er på reise i jobb med mulighet for HTML-mail/RTF, jeg trenger også en funksjonell web-browser og jeg skulle gjerne også kunne bruke telefonen som videoavspiller. (det er greit om det krever transkoding til skjermstørrelse). Jeg kan bruke pop eller imap mot mailserver for øyeblikket

 

Er S710 eller E61i beste valg?

 

- S710 har jo fin formfaktor og bra tastatur, men jeg har ingen kjennskap til Windows Mobile

 

- E61i er en diger loff, men ser ut til å være teknisk sett kraftigere. Symbian er ikke helt etter min smak, men fungerer jo.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har bare såvidt prøvd E61i, førsteinntrykket var imidlertid meget bra. For min del er den bredden og at den kun har ett tastatur som både skal fungere til kjapp telefonnummertasting og som fullverdig bokstavtastatur som er den største ulempen. En test av E61i er rett rundt hjørnet, så om ikke lenge får du kanskje svar på hvilken telefon du bør velge!

Endret av audunms
Lenke til kommentar
Endelig en test som gav svar på mange av spørsmålene jeg har hatt. Designet virker jo genialt.

 

Jeg sitter likevel med et spørsmål som kanskje Audun eller noen av dere andre kan hjelpe med.

 

Bakgrunn: Jeg trenger å kunne sjekke og skrive mail når jeg er på reise i jobb med mulighet for HTML-mail/RTF, jeg trenger også en funksjonell web-browser og jeg skulle gjerne også kunne bruke telefonen som videoavspiller. (det er greit om det krever transkoding til skjermstørrelse). Jeg kan bruke pop eller imap mot mailserver for øyeblikket

 

Er S710 eller E61i beste valg?

 

- S710 har jo fin formfaktor og bra tastatur, men jeg har ingen kjennskap til Windows Mobile

 

- E61i er en diger loff, men ser ut til å være teknisk sett kraftigere. Symbian er ikke helt etter min smak, men fungerer jo.

 

Noen tips?

8468867[/snapback]

 

Så lenge du ikke bruker exchange så forsvinner mye av fordelene til S710.

 

Da vil det hele koke ned til følgende punkter:

 

Skjermstørrelse: E61

Batterilevetid: E61

Tastatur: E61

Ytelse: E61

Design: S710

Størrelse: S710

Kamera: Usikkert. Kun brukt E61, ikke i-versjonen.

 

Ellers synes jeg Nokia sin oppkoblingsstyring og default menyløsning er mye bedre en WM6, men dette er ting du kan rette på med å kjøpe programmer (i hvert fall layouten).

 

-KJ

Lenke til kommentar
En annen ting som er litt irriterende er hvis du bruker Exchange med push mot den. Da vil den per default laste ned alt over GPRS, selv om du er innenfor trådløssone(!).

Det er fordi Push Email ikke fungerer over WLAN. Og det er jo ikke mye data det er snakk om, så det er vel ikke det du blir blakk av om du har råd til telefonen... ;)

8468238[/snapback]

 

Og hvorfor fungerer ikke Push over WLAN? Er da vel ikke noe mer problematisk å få til push over WLAN enn over GPRS?

 

Det hender rett som det er at jeg mottar mail med attachments i størrelsesordenen 3-4Mb, og hadde jeg ikke hatt ubegrenset GPRS så ville dette ha kostet en del hundre i mnd. ;)

 

-KJ

Lenke til kommentar
Angående GPRS-oppkoblingen så hadde det vel heller vært rett å kalle det en feature hvis du kunne velge selv etter min mening, så kan de som foretrekker å være konstant oppe for å slippe ventetiden på oppkobling velge det.

Det er ikke så veldig mange år siden det var et problem med endel GSM-sendere som gjorde at du periodisk ikke fikk til å motta inngående samtaler når GPRS var aktivert. Nå har ikke dette vært noe problem i det siste, men det hadde uansett vært greit å hatt muligheten synes jeg.

 

Heldigvis utnytter WM6 prosessoren bedre, slik at S710 oppleves som OK i responsen, selv om den kanskje ikke er like kjapp som f.eks. Mteor.

 

For å lage egne temaer, søk på "theme editor windows mobile" eller noe i den duren på nettet.

8468067[/snapback]

 

Ja, jo. Her koker det ned til hva man vil kalle det, og den saken er jo individuell for oss som bruker den. Teamet som lager Windows Mobile kaller det en feature i alle fall.

 

Når det gjelder utseende og funksjonalitet på telefonen anbefaler jeg å spandere 150,- på Battery Pack Pro laget av Omega One. Gir deg masse snedige funksjoner, deriblant en statisk startmeny der du kan legge opp snarveier selv.

 

Et tips hvis du bruker denne er å lage ei fil i notepad som du kaller "Ny SMS.lnk" Inne i denne lagrer du følgende streng:

 

20#"\Windows\tmail.exe" -service "SMS" -to "" -body ""

 

Lagre så denne fila på telefonen, under \windows\startmeny. (For å legge den dit, bruk PC til å legge den på en anne plass der du har tilgang, og bruk så den integrerte filutforskeren i WM6 til å flytte den inn i startmenyen.)

 

Voila! Du har nå en snarvei direkte til ny SMS uten å mptte gå inn på startmenyen.

 

-KJ

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...