Gå til innhold

Test: HTC S710


Anbefalte innlegg

når man prøver å si at den kvaliteten er vanlig for de mp så er det noen tlf med 2 mp som ikek burde hatt 03 engang som kan utgi seg for å være så bra. og de finnes allerede. og midt på de aller beste av tlf med 2 mp og de aller verste er veldig vanskelig å si.

8482330[/snapback]

 

Vet ikke helt om jeg forstår hva du prøver å si her, men antall megapiksler er selvsagt ikke det eneste som har betydning for bildekvaliteten. En sammenligning kan uansett gi en viss pekepinn.

 

8483673[/snapback]

 

Men dette er vel en av de første HTC mobilene som har ekte 2 megapixel kamera. De tidligere jeg har hatt har hatt 1,2 (tror jeg det var) som upsampla til 2 MP. Om ikke det er noe av det dummeste jeg noen gang har hørt om!......

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men dette er vel en av de første HTC mobilene som har ekte 2 megapixel kamera. De tidligere jeg har hatt har hatt 1,2 (tror jeg det var) som upsampla til 2 MP. Om ikke det er noe av det dummeste jeg noen gang har hørt om!......

8485914[/snapback]

Sammenligningen gjelder 2MP kameratelefoner generelt.

For et par år tilbake kjørte blant annet Fuji på dette med oppskalering av bildet, dvs. bildebrikken hadde f.eks. 3MP mens den ferdige bildefilen ble oppskalert til 4MP. Fuji påstod at dette da ga bedre bilde enn et vanlig 3MP kamera (men dog ikke like bra som et "ekte" 4MP kamera.)

Om dette virkelig stemte eller ikke skal ikke jeg ta stilling til, nå er jo ikke dette et aktuelt spørsmål lenger uansett heller.

Endret av audunms
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Kameraet til S710 gjør jobben, og leverer bilder helt på det jevne til å være et kamera med to megapiksler.

8466915[/snapback]

det finnes nøyaktig

NULL

informasjon i denne setningen. *irritert*

men ellers en ok test.

8474289[/snapback]

Kvaliteten ligger rundt den samme som K750/W800 har...

8474662[/snapback]

dette var et godt svar.

 

mp kan gi et pekepinn når produsenten utstyrer den med et fornuftig antall, men det skjer absolutt ikke alltid,

de justerer heller tallet opp. og det vil de fortsette med så lenge ola nordmann som leser dette finner ut at det er antall mp han bør se etter.

 

og du skriver litt direkte som om det var en egenskap eller en kvalitet felles for 2mp tlf, og jeg har møtt mange som har kjøpt tlf som har trodd dette som har blitt "lurt"

men jeg vet ikke hvordan du ellers kunne formulert det.

 

og k750 er ikke midt på treet av det verste og det beste. midt på treet er mye verre, og nøyaktig hvort midt på treet? det er ikke det at det du skriver er helt galt som irriterer meg, det er det du kunne ha skrevet. jeg vet ikek hvordan jeg skulle formulert det, men slik det er nå så kan det forvirre folk, noe det allerede har gjort før, som irriterer meg. det er ikke lett dette. jeg skulle egentlig slutte å snakke om dette, men fortsatt her fordi dette ikke var ferdig. men du har ikek gjort noe noejeg ville kalle galt, det var en fin test. :thumbup:

og fint du leser dette og er emd å diskutere. :thumbup:

Endret av megaloman
Lenke til kommentar

:-)

Vi ersom sagt enige om at megapiksler ikke er det eneste som teller i forhold til bildekvalitet, men vi blir vel ikke helt enige ellers:-)

Det står jo litt mer om kameraet enn bare den ene setningen også, pluss at du har litt bilder så du kan bedømme selv. Bildekvalitet vil uansett til en viss grad være en subjektiv vurdering.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge diskusjonen, men S710 er vel ikke akkurat tenkt som noen fullblods kameratelefon. For de fleste som kjøper den telefonen så kameraet kun en ekstra leke. ;)

8488570[/snapback]

jeg tenker på i alle situasjoner, i denne kan det hende det ikke spilelr en rolle. :)

Lenke til kommentar

det at jeg henger meg opp i dette kan man kanskje også tolke som et tegn på hvor bra testen ellers er. men det som kunne være bedre er at man kunne skrive litt mer som om faktoren ved kameraet ikke bare er mp ved å forsøke å ikke omtale det som "jasså, er det et 2megapikslerskamera? den typen kamera, ja. det sier meg en del. det er et bra kamera til å være av typen 2 mp"

men som sagt så vet jeg ikke hvordan man kan fortelle om andre faktorer ved kameraet somf.eks. størrelse, siden jeg ikke har så mye peiling på hva man enkelt kan kalle en faktor som folk kan se etter som er felles for mobilkamera, og ikke er så god til å formulere meg selv..

klikk på bildene under for fulle versjoner slik at du selv kan bedømme om kameraet er godt nok for deg.

8488586[/snapback]

har du endret dettelitt i ettertid, eller husker jeg feil? uansett det var fint å invitere til å dømme de selv.

Lenke til kommentar
det at jeg henger meg opp i dette kan man kanskje også tolke som et tegn på hvor bra testen ellers er. men det som kunne være bedre er at man kunne skrive litt mer som om faktoren ved kameraet ikke bare er mp ved å forsøke å ikke omtale det som "jasså, er det et 2megapikslerskamera? den typen kamera, ja. det sier meg en del. det er et bra kamera til å være av typen 2 mp"

men som sagt så vet jeg ikke hvordan man kan fortelle om andre faktorer ved kameraet somf.eks. størrelse, siden jeg ikke har så mye peiling på hva man enkelt kan kalle en faktor som folk kan se etter som er felles for mobilkamera, og ikke er så god til å formulere meg selv..

klikk på bildene under for fulle versjoner slik at du selv kan bedømme om kameraet er godt nok for deg.

8488586[/snapback]

har du endret dettelitt i ettertid, eller husker jeg feil? uansett det var fint å invitere til å dømme de selv.

8488757[/snapback]

 

Hei,

testen har ikke blitt endret nei.

Lenke til kommentar

men det er jo ikke liv og død,og jeg vet jeg er kresen.

du må ikke trå varsomt når du skriver tester, det er bare masse misforståelse som er i omløp som det aldri blir slutt på som man må avslutte på en eller annen måte på et eller annet sted.

Lenke til kommentar
@audunms: Hvordan er skjermen på S710 i forhold  til MTeoR?

8477603[/snapback]

 

Tillater meg en bump! :whistle:

8488844[/snapback]

 

Hei,

de har samme oppløsning på skjermen, men S710 har en litt fysisk større skjerm slik at skjermen til S710 blir hakket mer gedigen. Jeg har bare såvidt prøvd MTeoR, men denne har såvidt jeg husker en meget god skjerm til å være en telefon i vanlig formfaktor.

Lenke til kommentar
Hvis telefonen er helt av, virker vekkerklokka (logisk nok) ikke.

8473307[/snapback]

 

Nei, det er ikke "logisk".

Forsøk det samme på en SE eller Nokia, og bli "forbauset" over resultatet.

8495226[/snapback]

 

I teorien er det logisk, men SE/Nokia har gjort noe som gjør det mulig å ha telefonen av, og alarmen vil fortsatt gå av.

Lenke til kommentar
men SE/Nokia har gjort noe som gjør det mulig å ha telefonen av, og alarmen vil fortsatt gå av.

I teorien er jo trikset at telefonen ikke skrus helt av.

 

Men går det i det hele tatt an å skru av HTC S710 da? Min Qtek 9100 kan ikke skrus av uten å ta ut batteriet, så vidt jeg vet. Om det samme gjelder Windows Mobile Standard, så er jo uansett vekkerklokke-problematikken ikke-eksisterende?

Lenke til kommentar

Du kan slå S710 helt av, og da fungerer hverken alarm eller avtalevarsling. På Nokia S60 så virker dette uansett om den er i stille modus eller avslått.

 

Om dette er noe som er avgjørende for om man velger en telefon eller ikke, det får den enkelte bruker avgjøre. For meg er det ikke et problem, da jeg lader den om nettene uansett.

 

Det som derimot har vært en issue for meg allerede er systemkræsj. Min har tryna skikkelig en gang og har hengt seg flere ganger i tillegg. Etter den store kræsjen måtte jeg ta ut batteriet for å restarte, og da kom den ikke opp igjen, så jeg måtte resette hele telefonen. Heldigvis har jeg alt som er viktig på flashkortet og synker mot exchange, så jeg mistet bare SMSer o.l.

 

De andre gangene stopper bare telefonen å svare og en restart må til. Dette hadde jeg aldri på min gamle Nokia E61... :(

 

Vi får se hvordan det utvikler seg. Hvis den fortsetter i samme tralt som hittil tror jeg nok at den ikke blir så alt for gammel i min lomme...

 

-KJ

Lenke til kommentar
Men går det i det hele tatt an å skru av HTC S710 da? Min Qtek 9100 kan ikke skrus av uten å ta ut batteriet, så vidt jeg vet. Om det samme gjelder Windows Mobile Standard, så er jo uansett vekkerklokke-problematikken ikke-eksisterende?

8495468[/snapback]

 

Smartphone skrus av ordentlig, men PDAer gjør ikke det. Ikke engang om jeg tar ut batteriet i min PDA på jobb skrur den seg helt av, faktisk.

Lenke til kommentar
Spørsmålet er om du har gjort noe for å få det til?

 

Windows Mobile gir brukeren ganske stor frihet til å herje med telefonen (og personlig så digger jeg den friheten), omtrent som en vanlig PC, men da kan det også gå galt...

8502733[/snapback]

 

Hvis det å skifte mellom applikasjoner er å "herje", så er svaret ja... ;)

 

Snakket med min kollega som fikk sin S710 samtidig her, og han har også hatt tre totalheng i løpet av en uke. Han hadde merket seg at alle tre skjedde når han brukte WiFi.

 

-KJ

Lenke til kommentar
Hvis det å skifte mellom applikasjoner er å "herje", så er svaret ja... ;)

8503011[/snapback]

Jeg vet jo ikke hvordan du bytter applikasjoner... :D

 

Nei, det høres jo litt merkelig ut. Kanskje det er grunnet noen programmer du bruker? (Det pleier som oftest å være problemer med ekstra-programmer, men det trenger ikke være det...)

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...