Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få internett i Narvik?


Anbefalte innlegg

Jeg har store problemer med å få internett i Narvik. Fra Telenor fikk jeg beskjed om manglende kapasitet i sentralen, og fra NGT fikk jeg i dag beskjed om manglende kapasitet i det lokale linjenettet.

 

Er det andre alternativer jeg kan prøve? Slik som den moderne hverdagen fungerer er man rimelig avhengig av nett, og jeg trenger minimum 4mb ned 500kb opp... Jeg kan sikkert nøye meg med mindre en kort periode, men ikke permanent.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har store problemer med å få internett i Narvik. Fra Telenor fikk jeg beskjed om manglende kapasitet i sentralen, og fra NGT fikk jeg i dag beskjed om manglende kapasitet i det lokale linjenettet.

 

Er det andre alternativer jeg kan prøve? Slik som den moderne hverdagen fungerer er man rimelig avhengig av nett, og jeg trenger minimum 4mb ned 500kb opp... Jeg kan sikkert nøye meg med mindre en kort periode, men ikke permanent.

8457392[/snapback]

Jeg vet ikke hvordan det er i Narvik.

Men ofte kan man ikke få ADSL grunnet at telefonlinjen, ikke klarer mer. Da må evnt. hele telefonlinjen din byttes ut, hvis dette er tilfellet. Det kan også være at du bor for langt i fra sentralen deres?

 

 

Ring de og hør...

Lenke til kommentar

Det er mulig at problemet ligger i at vi akkurat har flyttet inn i ei blokk, og denne har kun et begrenset antall linjer inn/ut, uten at jeg har sjekket dette med virkeligheten. Jeg får vel kanskje håpe at det er noen av den eldre garde i blokka som har internett og som havner på gamlehjem snart!

 

[offtopic]

Turboman: Vi har akkurat flyttet til en Narvik, kjøpt leilighet og fått en bra jobb der, i tillegg til at vi har gratis barnevaktalternativer. Har du noe tilsvarende å tilby i Harstad?

[/offtopic]

Endret av Oxford
Lenke til kommentar

la7dfa-com: Har du noen erfaring med hvordan WLAN virker gjennom betong? Har fått en nabo litt på gli allerede med å gå fra Telenor 2,5Mb til NGT 20Mb. Så nå må vi prøve å finne den beste måten å dele på. Enten om det går noen kanaler mellom leilighetene, eller om det er tilstrekkelig styrke på radiosignalet til at det når igjennom hans gulv/mitt tak.

 

Vet noen forresten hva som er lengste praktiske lengde på en TP kabel etter ruter?

Lenke til kommentar
la7dfa-com: Har du noen erfaring med hvordan WLAN virker gjennom betong? Har fått en nabo litt på gli allerede med å gå fra Telenor 2,5Mb til NGT 20Mb. Så nå må vi prøve å finne den beste måten å dele på. Enten om det går noen kanaler mellom leilighetene, eller om det er tilstrekkelig styrke på radiosignalet til at det når igjennom hans gulv/mitt tak.

 

Vet noen forresten hva som er lengste praktiske lengde på en TP kabel etter ruter?

8457664[/snapback]

 

Jeg bor i blokk med betong mellom leilighetene, og signalet blir meget svakt. Etter det jeg erfarer, anbefaler jeg ikke WLAN gjennom betong annet enn hvis det står om livet :)

Lenke til kommentar

Tror jeg skal se om vi har noen felles kabelkanaler med telefon- eller strømkabel. Kanskje vi må via sikringsskapet ute i gangen, det var derfor jeg lurte litt på maks lengde. Men det burde være mye kortere enn 100 meter.

Endret av Oxford
Lenke til kommentar
Jeg har store problemer med å få internett i Narvik. Fra Telenor fikk jeg beskjed om manglende kapasitet i sentralen, og fra NGT fikk jeg i dag beskjed om manglende kapasitet i det lokale linjenettet.

8457392[/snapback]

 

Det svaret fra telenor er omtrent det beste svaret du får på adsl. Ikke beste som i gode nyheter, men den forteller eksakt hva som er problemet; nemlig at sentralen du har telefonlinjen din koplet til er uten flere ledige modem. Du kan bestille ISDN eller nye linjer til du er blakk, det vil ikke hjelpe i det hele tatt. Den eneste måten du kan få linje på er at enten sentralen bygges ut (skjelden det skjer i byområder) eller at noen flytter fra stedet og at et modem dermed blir ledig. NGT bruker telenor sin kopperlinje, så det er det samme de sier, bare at de får ikke opp den samme informasjonen.

 

Søk etter alternativ teknologi.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...