Gå til innhold

TEST: Lian Li PC-101B


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er sant. Alle har sine preferanser.

 

Nok en gang har de laget et kabinett uten støydemping på hardiskene. Det burde vært standard på et slikt dyrt kabinett. Men når man snakker om støy så kommer det vel mer støy fra et alu kabinett enn et laget i stål? Mener å ha lest det en plass her.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Grei konklusjon synes jeg.

Siklet lenge på Lian-Li kabinetter.

Etter å ha hatt 3 stk må jeg si at de er overprisede skranglekasser.

Nydelig design, gode løsninger inni kabinett (vanligvis), men på ingen måte kabinetter for hverken de som vil ha best mulig kjøling/luftflyt eller minst mulig støy.

Må si noen versjoner av rimelige kabinetter fra 3R-systems har vært bedre enn de Lian-Li kabinettene jeg har hatt. Med tanke på pris, overlegent bedre.

Men Lian-Li er jo "bærre lækkert". Det skal de ha. :D

Lenke til kommentar
Etter å ha hatt 3 stk må jeg si at de er overprisede skranglekasser
TAKK, hadde et lian li kabb, var jo flott osv men den lette aluminiumen plukka opp allt av lyd og vibrasjon og forsterka det. resultatet var at je dro på El-retur og plukka opp at stort og tungt stål kabb

 

men visst er noen av de fine :)

Lenke til kommentar

De skal ha kreditt for å ha prøvd seg på en artig løsning med kjølingen her, mulig den med litt omhu kan gjøres til noe bra. Ellers er jeg i det store og det hele enig med TL1000, dyre kabinetter som sjeldent imponeer lyd eller flowmessig (dog sikler jeg på Lian Li cube, men det er kanskje mest pga størrelsen).

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg bruker et LianLi kabb med polstra aluminiums vegger. Extremt stille. Når det kommer til kabinetter dog, er Lian Li temmelig dyrt, men det er et spørsmål om hva man liker av design også. Det er mange kabinetter ute med annet design og noen også billigere, uten at det går ut over kvalitet.

 

Mye av greia her er jo smak og behag. Lian Li er veldig minimalistisk i utgangspunktet. Det er vel derfor jeg valgte det og ikke f.eks Chieftech.

Lenke til kommentar

Nå har jeg hatt en god del kabinetter fra forskjellige levrandører + at jeg bygger mange maskiner for andre, deriblandt fra LianLi ,det beste kabinettet fra dem skal fortsatt få være Cube case, men når det gjelder "vanlig" kabinett er det et som slår alt annet etter min erfaring og det er dette:

 

rc830_380.jpg

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=rc830&mcat=c433

 

Utmerket med plass,lav temp og meget støysvakt

Lenke til kommentar

Jeg synes testen bare beviser det jeg har sagt nå igjennom 5 stk forskjellige Lian Li kabinett. Jeg har hatt billigvarianten, dekstop varianten, silentvarianten og coolvarianten. Sist ut nå er Vannkjølingskabinettet.

 

Må gjerne kalle meg tulling og idiot som har brukt så mye penger på kabinetter, men jeg likte Lian Li spesielt godt. Litt morsomt at det var Cool varianten jeg fikk til å bli mest stillegående, men så ble det kabinettet noe voldsomt modifisert med diverse støymatter og viftekontrollere.

 

Alu demper ikke støy særlig godt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal være så forbanna godt materiale å bruke. De termiske egenskapene er jo et greit poeng, men støy? Nå er nok et alu kabinett lettere for kidsa som er på LAN temmelig ofte. Og det er vel kanskje denne gruppen som bryr seg mer om merket fremfor kvaliteten. Føler også at støy er noe de litt eldre misliker sterkt og at det ikke plager de små så veldig. Godt mulig jeg tar veldig feil her, men det er litt av min oppfatning fra dette forumet.

 

Jeg skal gi Antec P182 en sjanse, hvis det ikke løser greia, så vet jeg ikke helt hva som skal til for å tilfredstille meg.

Lenke til kommentar
Jeg synes testen bare beviser det jeg har sagt nå igjennom 5 stk forskjellige Lian Li kabinett. Jeg har hatt billigvarianten, dekstop varianten, silentvarianten og coolvarianten. Sist ut nå er Vannkjølingskabinettet.

 

Må gjerne kalle meg tulling og idiot som har brukt så mye penger på kabinetter, men jeg likte Lian Li spesielt godt. Litt morsomt at det var Cool varianten jeg fikk til å bli mest stillegående, men så ble det kabinettet noe voldsomt modifisert med diverse støymatter og viftekontrollere.

 

Alu demper ikke støy særlig godt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal være så forbanna godt materiale å bruke. De termiske egenskapene er jo et greit poeng, men støy? Nå er nok et alu kabinett lettere for kidsa som er på LAN temmelig ofte. Og det er vel kanskje denne gruppen som bryr seg mer om merket fremfor kvaliteten. Føler også at støy er noe de litt eldre misliker sterkt og at det ikke plager de små så veldig. Godt mulig jeg tar veldig feil her, men det er litt av min oppfatning fra dette forumet.

 

Jeg skal gi Antec P182 en sjanse, hvis det ikke løser greia, så vet jeg ikke helt hva som skal til for å tilfredstille meg.

8431186[/snapback]

 

Er vel 90 % termiske egenskaper som gjør at de velger alu, 10% utsende.

Lenke til kommentar
Jeg synes testen bare beviser det jeg har sagt nå igjennom 5 stk forskjellige Lian Li kabinett. Jeg har hatt billigvarianten, dekstop varianten, silentvarianten og coolvarianten. Sist ut nå er Vannkjølingskabinettet.

 

Må gjerne kalle meg tulling og idiot som har brukt så mye penger på kabinetter, men jeg likte Lian Li spesielt godt. Litt morsomt at det var Cool varianten jeg fikk til å bli mest stillegående, men så ble det kabinettet noe voldsomt modifisert med diverse støymatter og viftekontrollere.

 

Alu demper ikke støy særlig godt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal være så forbanna godt materiale å bruke. De termiske egenskapene er jo et greit poeng, men støy? Nå er nok et alu kabinett lettere for kidsa som er på LAN temmelig ofte. Og det er vel kanskje denne gruppen som bryr seg mer om merket fremfor kvaliteten. Føler også at støy er noe de litt eldre misliker sterkt og at det ikke plager de små så veldig. Godt mulig jeg tar veldig feil her, men det er litt av min oppfatning fra dette forumet.

 

Jeg skal gi Antec P182 en sjanse, hvis det ikke løser greia, så vet jeg ikke helt hva som skal til for å tilfredstille meg.

8431186[/snapback]

 

Alu har svært lite å si termisk også, luft gjør mesteparten av arbeidet, det er minimalt man tjener på å bytte stål med alu tempmessig.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg synes testen bare beviser det jeg har sagt nå igjennom 5 stk forskjellige Lian Li kabinett. Jeg har hatt billigvarianten, dekstop varianten, silentvarianten og coolvarianten. Sist ut nå er Vannkjølingskabinettet.

 

Må gjerne kalle meg tulling og idiot som har brukt så mye penger på kabinetter, men jeg likte Lian Li spesielt godt. Litt morsomt at det var Cool varianten jeg fikk til å bli mest stillegående, men så ble det kabinettet noe voldsomt modifisert med diverse støymatter og viftekontrollere.

 

Alu demper ikke støy særlig godt. Jeg skjønner ikke helt hvorfor dette skal være så forbanna godt materiale å bruke. De termiske egenskapene er jo et greit poeng, men støy? Nå er nok et alu kabinett lettere for kidsa som er på LAN temmelig ofte. Og det er vel kanskje denne gruppen som bryr seg mer om merket fremfor kvaliteten. Føler også at støy er noe de litt eldre misliker sterkt og at det ikke plager de små så veldig. Godt mulig jeg tar veldig feil her, men det er litt av min oppfatning fra dette forumet.

 

Jeg skal gi Antec P182 en sjanse, hvis det ikke løser greia, så vet jeg ikke helt hva som skal til for å tilfredstille meg.

8431186[/snapback]

 

Alu har svært lite å si termisk også, luft gjør mesteparten av arbeidet, det er minimalt man tjener på å bytte stål med alu tempmessig.

 

AtW

8431213[/snapback]

 

Så er det også fint få produsenter som bruker stål. Det er både tyngre og dyrere en alu....

Lenke til kommentar
Men hvis alu ikke har bedre termiske egenskaper, så sier det seg jo selv. Da har jeg misforstått en del. Mange som påstår i sine tester at alu er bra materiale pga termiske egenskaper. Jaha?

 

Hehe, ikke for å erte på meg noen her, men da er det mange mistforståelser ute å går.

8431267[/snapback]

 

Alu har bedre termiske egenskaper en stål, men det er veldig lite varmeoverføring igjennom selve kabinettet, det aller meste føres vha luft ut av kabinettet.

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...