Gå til innhold

Firefox stadig mer populær


Anbefalte innlegg

Poenget mitt i forhold til Opera er vel først og fremst at de kunne vært litt mer pragmatiske i forhold til W3C-standarden

Bare for å gjenta dette: Det noen har fortalt deg at Opera ikke er pragmatiske er løgn. De klamrer seg ikke til W3C i det hele tatt, men har alltid jobbet for å være kompatible.

 

Selvsagt er det vanskelig når man er så liten og ofte ignorert, men det gjør ikke løgnen sann.

 

For å være helt ærlig vet jeg ikke om jeg kjøper argumentene til Opera.

Som de altså ikke bruker, men som noen lyver om at de bruker.

 

Som tidligere nevnt er det litt besynderlig at de hele tiden klager på M$, men da FF kom på banen var ikke problemene der.

Hva slags tull er dette? Firefox har hatt massevis av problemer, og har det fortsatt. Men den har fått masse "gratis", og har også mange brukere nå.

 

Det stemmer at Opera har klaget på Microsoft, men vet du hva? Det var fordi Microsoft SPESIELT siktet seg inn på Opera og la in kode SPESIELT for å ødelegge for Opera. Dette er grundig dokumentert:

 

http://people.opera.com/howcome/2003/2/msn/

 

Her står tilfeldigvis også følgende:

 

Shouldn't Opera learn to deal with imperfect pages?

 

Very few of the pages on the web follow W3C's specifications. The Opera engineers spend a lot of time making sure the browser can handle pages that are not written according to the standards. However, Opera7 handles the HTML pages sent to it similar to other browser, including Microsoft's own MSIE. That is, when you feed the page meant for Opera7 to MSIE6 it shows the same distortions as Opera7.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som tidligere nevnt er det litt besynderlig at de hele tiden klager på M$, men da FF kom på banen var ikke problemene der.

Hva slags tull er dette? Firefox har hatt massevis av problemer, og har det fortsatt. Men den har fått masse "gratis", og har også mange brukere nå.

 

Det stemmer at Opera har klaget på Microsoft, men vet du hva? Det var fordi Microsoft SPESIELT siktet seg inn på Opera og la in kode SPESIELT for å ødelegge for Opera. Dette er grundig dokumentert:

Vel, det er et ihvertfall et faktum at FF tar markedsandeler fra M$ og begynner virkelig å bli en stor aktør på nett. Det gjør ikke Opera så det er helt klart at noen gjør det riktig og andre feil. Vi kan argumentere i det uendelige om hva som er bra eller dårlig. La tallene tale for seg så kan Opera mene hva de vil. ;)

Lenke til kommentar
Som tidligere nevnt er det litt besynderlig at de hele tiden klager på M$, men da FF kom på banen var ikke problemene der.

Hva slags tull er dette? Firefox har hatt massevis av problemer, og har det fortsatt. Men den har fått masse "gratis", og har også mange brukere nå.

 

Det stemmer at Opera har klaget på Microsoft, men vet du hva? Det var fordi Microsoft SPESIELT siktet seg inn på Opera og la in kode SPESIELT for å ødelegge for Opera. Dette er grundig dokumentert:

Vel, det er et ihvertfall et faktum at FF tar markedsandeler fra M$ og begynner virkelig å bli en stor aktør på nett. Det gjør ikke Opera så det er helt klart at noen gjør det riktig og andre feil. Vi kan argumentere i det uendelige om hva som er bra eller dårlig. La tallene tale for seg så kan Opera mene hva de vil. ;)

8426527[/snapback]

Jeg er den første til å innrømme at Opera har for liten markedsandel i forhold til kvalitet. Så nei, det er ikke kvaliteten til FireFox som gjør at den er så stor.

 

God bedring.

Lenke til kommentar
Vel, det er et ihvertfall et faktum at FF tar markedsandeler fra M$ og begynner virkelig å bli en stor aktør på nett.

Mozilla har giganter som IBM, Sun og Google i ryggen. Google betaler til og med for at folk skal laste ned Firefox.

 

Opera er den eneste uavhengige nettleseren. De kan ikke bare få penger fra andre uten videre, men må jobbe seg oppover. Men så er markedsandelene også økende i følge Net Applications.

 

Det gjør ikke Opera så det er helt klart at noen gjør det riktig og andre feil.

Så Apple gjør alt feil siden Microsoft fortsatt har monopol på PCer? Spar meg.

 

Vi kan argumentere i det uendelige om hva som er bra eller dårlig.

Jeg snakker ikke om bra eller dårlig. Jeg snakker om objektive fakta.

 

La tallene tale for seg så kan Opera mene hva de vil.  ;)

8426527[/snapback]

Problemet er at du nå har sittet her og gjenfortalt myter som andre har klart å overbevise deg om. Istedenfor å unnskylde for at du sprer slikt videre, så begynner du å snakke om noe annet.

 

Det hjelper ikke om Firefox får 99% markedsandeler. Den er fortsatt større, tregere og mer bloated enn Opera. Og Opera nekter fortsatt ikke å forholde seg til nettet som det faktisk er.

Lenke til kommentar
Vel, det er et ihvertfall et faktum at FF tar markedsandeler fra M$ og begynner virkelig å bli en stor aktør på nett. Det gjør ikke Opera så det er helt klart at noen gjør det riktig og andre feil. Vi kan argumentere i det uendelige om hva som er bra eller dårlig. La tallene tale for seg så kan Opera mene hva de vil.  ;)

8426527[/snapback]

- Firefox får mye mer gratis reklame enn Opera, og jungeltelegrafen har nok gjort underverker for Firefox i de siste par årene.

 

- En annen ting er at Firefox er fri programvare, mens Opera bare er freeware (gratis, men proprietær lukket kode). Derfor er det naturlig at mange velger å bruke Firefox isteden. Det samme gjelder bundling, og spesielt Linux-distroer som jo stort sett består utelukkende av fri programvare - der kommer Firefox oftest som default browser.

 

- Firefox har et enklere grensesnitt enn Opera, og det likner også mer på hva mange er vandt til fra IE, som nok kan lette overgangen for de mindre datakompetente brukerne.

 

- En del gamle myter rammer fortsatt Opera, f.eks er det en del som fortsatt tror Opera inneholder stygge reklamebannere, selv om dette for lengst er fjernet.

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke om Firefox får 99% markedsandeler. Den er fortsatt større, tregere og mer bloated enn Opera. Og Opera nekter fortsatt ikke å forholde seg til nettet som det faktisk er.

8426755[/snapback]

 

Jeg bruker Firefox og har det kjempefint. Ingen problemer hos meg. Firefox fungerer kjapt og enkelt hos meg. Hva får jeg med Opera som jeg ikke har med Firefox? Firefox oppfyller alle mine krav til en nettleser...

Lenke til kommentar
Det hjelper ikke om Firefox får 99% markedsandeler. Den er fortsatt større, tregere og mer bloated enn Opera. Og Opera nekter fortsatt ikke å forholde seg til nettet som det faktisk er.

8426755[/snapback]

 

Jeg bruker Firefox og har det kjempefint. Ingen problemer hos meg. Firefox fungerer kjapt og enkelt hos meg. Hva får jeg med Opera som jeg ikke har med Firefox? Firefox oppfyller alle mine krav til en nettleser...

8426780[/snapback]

 

Flott, da fortsetter du å bruke Firefox. Lurer du fortsatt på hva Opera har å tilby så koster det deg ingen verdens ting å finne det ut!

 

Jeg fatter og begriper ikke hvorfor folk skal rakke ned på de to beste nettleserene på markedet. Både Firefox og Opera er fabelaktige nettlesere som har valgt forskjellig løsninger som igjen fører til at de passer til forskjellig behov. Det gjør at vi som nettbrukere får to gode alternativer å velge mellom. Hvis man er usikker på hvilken man bør velge er det ikke verre enn å prøve dem begge i et par uker og så velge det man likte best. Uansett er begge gode valg.

Lenke til kommentar

Hvert til sitt bruk. Foretrekker Opera til generell bruk, men Firefox har unektelig noen sider ved seg som kommer til nytte i spesielle situasjoner ;)

 

Bruker begge... gjerne samtidig :)

 

Opera er som en liten sportsbil, mens Firefox føles mer som en traktor med utallige muligheter for å hekte på ekstra verktøy. Man bør ikke pløye åker med en Jaguar, men det gir heller ikke særlig glede å cruise motorveien i traktor. Catch my drift, eh?

Lenke til kommentar
La tallene tale for seg så kan Opera mene hva de vil.  ;)

8426527[/snapback]

Problemet er at du nå har sittet her og gjenfortalt myter som andre har klart å overbevise deg om. Istedenfor å unnskylde for at du sprer slikt videre, så begynner du å snakke om noe annet.

 

Det hjelper ikke om Firefox får 99% markedsandeler. Den er fortsatt større, tregere og mer bloated enn Opera. Og Opera nekter fortsatt ikke å forholde seg til nettet som det faktisk er.

8426755[/snapback]

Du... Spar meg. Jeg aner ikke hvem du tror du er, men at du skal ha noe mer credibility enn andre her på forumet kan du bare glemme. I så fall får du stå frem med fullt navn og hvilken relasjon du har til Opera, så skal jeg kanskje ta deg alvorlig. Dessuten gjentar du jo argumentajonen med M$ og monopol. Du bare bytter ut Apple med Opera. Du bygger jo oppunder mytene selv. Og skulle eksemplet hatt noe verdi så måtte det ha kommet en tredje aktør på banen som lager PC'er tilvarende PC/Mac som hadde feid konkurentene av banen. Det er det Firefox har gjort. Og da i et marked som M$ kontrollerer med harde klamme hender.

 

Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvem du tror du er, men at du skal ha noe mer credibility enn andre her på forumet kan du bare glemme.

Jeg trenger ikke troverdighet. Jeg legger frem objektive fakta som hvem som helst kan sjekke.

 

At du nekter å trekke tilbake feilaktige påstander når jeg har påvist at du tar feil, men i stedet velger å fortsette å kjøre i samme spor, samt å gå til angrep på meg som person, er ganske tåpelig.

 

I så fall får du stå frem med fullt navn og hvilken relasjon du har til Opera, så skal jeg kanskje ta deg alvorlig.

Ikke før du står frem med fullt navn, adresse, telefonnummer, inntekt i 2004, 2005 og 2006, og din relasjon til Mozilla Corporation og FBI.

 

Du bygger jo oppunder mytene selv.

Hvilke myter da?

 

Vennligst prøv å svare på det som har med saken å gjøre, og kutt ut personfokuseringen.

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke hvem du tror du er, men at du skal ha noe mer credibility enn andre her på forumet kan du bare glemme.

Jeg trenger ikke troverdighet. Jeg legger frem objektive fakta som hvem som helst kan sjekke.

 

At du nekter å trekke tilbake feilaktige påstander når jeg har påvist at du tar feil, men i stedet velger å fortsette å kjøre i samme spor, samt å gå til angrep på meg som person, er ganske tåpelig.

 

I så fall får du stå frem med fullt navn og hvilken relasjon du har til Opera, så skal jeg kanskje ta deg alvorlig.

Ikke før du står frem med fullt navn, adresse, telefonnummer, inntekt i 2004, 2005 og 2006, og din relasjon til Mozilla Corporation og FBI.

 

Du bygger jo oppunder mytene selv.

Hvilke myter da?

 

Vennligst prøv å svare på det som har med saken å gjøre, og kutt ut personfokuseringen.

8427580[/snapback]

Nå snur du historien på hodet. Det er du som i utgangspunktet som går til personangrep på meg. Jeg bare stadfester at jeg ikke ser at du kommer med noe informasjon som tilsier at du har større sannhetsgehalt enn andre på dette forumet. Det er derfor jeg etterlyser hvilke relasjoner du har siden du tydeligvis er av den oppfatning at du vet mer om dette enn alle andre.

 

Når det gjelder "mytene" så er det jo akkurat det jeg sier. Opera gjemmer seg bak at M$ har monopol. Du sier også at det er det som er problemet. Javel, sier jeg da. Hvorfor spiser da Firefox andeler så det synger etter? De er i akkurat samme konkuransesituasjon. Igjen så kan man spørre seg om Firefox er bedre enn Opera eller omvendt. Det er en diskusjon jeg ikke vil gå inn, ikke er jeg interessert i det heller siden mye av det uansett er subjektive oppfatninger. Men at Mozilla gjør ett eller annet riktig som Opera ikke gjør må da være hevet over enhver tvil siden de spiser markedsandeler hver eneste dag.

 

Du kan ellers spare meg for hentydninger til personangrep. Jeg har holdt en forholdsvis moderat tone i denne tråden. Det er med dine innlegg det begynner å ta form av en flaming tråd.

 

Objektive fakta? Det er vel helst jeg som legger frem objektive fakta, eller det vil si, artikkelforfatteren. Hele denne tråden bygger jo på det faktum at Firefox blir større. Jeg har ikke sett du har tilbakevist dette? Ikke tror jeg du kan heller.

 

EDIT: Typos...

Endret av oblivian
Lenke til kommentar

Firefox og Opera har IKKE hatt samme utgangspunkt og promoteres på en helt annen måte. Firefox er ganske bloat, tar lang tid å starte opp og fungerer ikke tilfredstillende med minneslukende tab'er. Det er min oppfatning.

 

Poenget er at vi mener Opera er bedre enn Firefox på de fleste områder. Du snakker om at det er bloatware, noe det som fremt ikke er. Dette er objektive fakta som du ikke klarer å innse. Apple vs. Microsoft har ingenting med dette å gjøre, så da er det faktisk deg som ikke er objektiv.

Lenke til kommentar
Firefox og Opera har IKKE hatt samme utgangspunkt og promoteres på en helt annen måte. Firefox er ganske bloat, tar lang tid å starte opp og fungerer ikke tilfredstillende med minneslukende tab'er. Det er min oppfatning.

Ja, det at de promotores på forskjellige måter indikerer vel at Mozilla gjør det "riktigere" enn Opera i og med at Mozilla vinner så frem.
Poenget er at vi mener Opera er bedre enn Firefox på de fleste områder. Du snakker om at det er bloatware, noe det som fremt ikke er. Dette er objektive fakta som du ikke klarer å innse.

Når jeg vil ha en nettleser så vil jeg ikke ha en e-post klient. Derfor mener jeg Opera er bloated i forhold til Firefox. Mulig Opera har mindre footprint. Gratulerer.
Apple vs. Microsoft har ingenting med dette å gjøre, så da er det faktisk deg som ikke er objektiv.

8427900[/snapback]

Nå var det ikke jeg som hostet opp den sammenligningen da... og har vel uansett svært lite med begrepet "å være objektiv" å gjøre som sådan.

 

EDIT: Endret deler av innlegget.

Endret av oblivian
Lenke til kommentar
Jeg bare stadfester at jeg ikke ser at du kommer med noe informasjon som tilsier at du har større sannhetsgehalt enn andre på dette forumet.

Du mener at fakta jeg har fremlagt ikke er fakta?

 

Det er derfor jeg etterlyser hvilke relasjoner du har siden du tydeligvis er av den oppfatning at du vet mer om dette enn alle andre.

Jeg trenger ikke å vite mer. Jeg fremlegger bare fakta.

 

Når det gjelder "mytene" så er det jo akkurat det jeg sier. Opera gjemmer seg bak at M$ har monopol.

Nei, det gjør de ikke. Jeg har nettopp bevist at dette er totalt feil. Hvorfor fortsetter du å påstå dette da? Jeg pekte på et spesifikt eksempel der Microsoft ødela for Opera med vilje. Men jeg pekte også på at Opera slett ikke bruker Microsofts monopol som unnskyldning for noe som helst.

 

Hvorfor spiser da Firefox andeler så det synger etter?

Må jeg ramse opp alle firmaene som promoterer Firefox? Alle som donerer tonnevis av penger? Alle webmasterne som vet om Netscape og derfor Firefox? Les det jeg skrev tidligere, for jeg har svart på dette allerede.

 

De er i akkurat samme konkuransesituasjon.

Nei.

 

Objektive fakta? Det er vel helst jeg som legger frem objektive fakta

Nei, du kommer med uriktige påstander om Operas holdninger, og påstår at Firefox er mindre enn Opera.

 

Hele denne tråden bygger jo på det faktum at Firefox blir større. Jeg har ikke sett du har tilbakevist dette?

Det har jeg aldri prøvd på heller.

 

Når jeg vil ha en nettleser så vil jeg ikke ha en e-post klient.

Og epostklienten i Opera er skrudd av og skjult frem til du oppretter en mailkonto.

 

Derfor mener jeg Opera er bloated i forhold til Firefox.

Dette er da feil, siden Opera er både mindre og raskere enn Firefox.

 

Mulig Opera har mindre footprint.

Mulig? Det er et ubestridt faktum, og betyr at Firefox er mer bloated enn Opera.

 

Alt dette har jeg jo skrevet tidligere i tråden... Hva med å ikke gjenta påstander som er tilbakevist for lengst?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...