Gå til innhold

Lønn som støttekontakt?


Anbefalte innlegg

Jeg har vurdert og bli støttekontakt. Delvis for og tjene ekstra penger (lærlingelønn suger), men også for at i det aller minste kunne blitt intresant. Men det jeg lurer er hva man tjener?

 

Det går ut på at jeg skal ta en autist på 16 år med og bowle annen hver søndag. Jeg er 19 år og jobber som ikt-lærling. Så jeg er ufaglært i det feltet der.

 

"Godtgjøring etter gjeldene satser" sto det i annonsen.

 

Er det noen som har peiling på hva man tjener ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier ikke noe om hvor du bor, og støttekontakter er (så vidt jeg vet) de enkelte kommunenes ansvar (i alle fall for psykisk utviklingshemmede, mulig det er anneledes for støttekontakter som jobber for sosialkontorer). Ikke umulig at lønn kan variere fra kommune til kommune.

 

Selv jobber jeg som støttekontakt for Bergen Kommune, og lønnen min ligger nå på rundt 100 kroner timen, antageligvis litt over. Har ikke sjekket lønnslippene mine på en stund :) Jeg jobber opp til 18 timer i måneden, i overkant av 1800 i måneden før skatt.

 

I tillegg får jeg refundert opp til 400 kroner hver måned for utlegg jeg har hatt, for eksempel kjøp av mat eller deltakelse i aktiviteter.

 

Kan uansett anbefale det til alle, selv om lønnen ikke er blant de høyeste. De færreste av oss har vondt av å få erfaringer av denne typen.

Lenke til kommentar

Slenger meg på denne. Er selv støttekontakt for en gutt på 7 år, og synes det er veldig lærerikt.

Lønnen ligger rundt 95 kroner timen, pluss at jeg har kjøregodtgjøring, refundering av utlegg inntill kroner 500 i måneden.

 

I tillegg så kan jeg selv velge når jeg vil jobbe, og så har jeg et maksimum timer i måneden (24). Alt innenfor det får jeg betalt for.

Lenke til kommentar
  • 2 år senere...
Slenger meg på denne. Er selv støttekontakt for en gutt på 7 år, og synes det er veldig lærerikt.

Lønnen ligger rundt 95 kroner timen, pluss at jeg har kjøregodtgjøring, refundering av utlegg inntill kroner 500 i måneden.

 

I tillegg så kan jeg selv velge når jeg vil jobbe, og så har jeg et maksimum timer i måneden (24). Alt innenfor det får jeg betalt for.

 

95 kroner etter skatt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...