Gå til innhold

Hva gjør man i himmelen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat det man selv har lyst til

8395609[/snapback]

Det er vel nettopp derfor ikke alle kommer til himmelen. Så, hvis du kommer gjennom nåløyet kan du gjøre hva du vil i all evighet? Har man fri vilje i himmelen?

Gjest medlem-105476
Skrevet
For å utvide spørsmålet ditt: Hvis man dør som 20åring, kommer man til Himmelen som 20åring? Hva om man dør mens man er 90? Himmelen vil vel da være overfylt av gamle mennesker.

8395698[/snapback]

Da hadde det vært digg å dø tidlig :wee:

Skrevet
For å utvide spørsmålet ditt: Hvis man dør som 20åring, kommer man til Himmelen som 20åring? Hva om man dør mens man er 90? Himmelen vil vel da være overfylt av gamle mennesker.

8395698[/snapback]

Da hadde det vært digg å dø tidlig :wee:

8395707[/snapback]

Nja, 16-17-18 hadde vel vært best. Men nå har vel ikke vi levd særlig lenger, så vi vet jo ikke hvordan livet vil være om 20-30 år.

Skrevet
Denne tråden skulle vel vært plassert i Religion, filosofi og livssyn?

Nja, svarene blir mer underholdene her.

8395698[/snapback]

Jeg tror alder har lite å si. Man tar jo ikke med seg kroppen, eller?

Skrevet
Jeg tror alder har lite å si. Man tar jo ikke med seg kroppen, eller?

8395869[/snapback]

Hvorfor ikke? Hvis kun sjelen vår drar avsted, hvordan ser vi da ut?

Skrevet

Evig liv er like poengløst som evig død.

Uansett hva du gjør så vil du enten:

Leve et liv som går i loop; meningsløst.

Leve et liv hvor du før eller siden har lært og sett alt; meningsløst.

Leve et liv hvor du lever så lenge at du glemmer begynnelsen og alt som skjedde noen tusen år tilbake; meningsløst.

Skrevet

Leve et liv hvor du lever så lenge at du glemmer begynnelsen og alt som skjedde noen tusen år tilbake; meningsløst.

8396580[/snapback]

Finnes det mer mening i et vanlig liv?

Skrevet

8396580[/snapback]

Da er jo egentlig det å leve meningsløst i seg selv. Hva er vitsen med å leve i kun 70-80 år?

Jeg kan heller ikke si jeg forstår hvorfor det å leve i en loop er meningsløst, eller leve så lenge at du glemmer begynnelsen. Ingen kan jo med 100% sikkerhet si at de husker hva de gjorde i sitt forrige liv.

Skrevet (endret)
Da er jo egentlig det å leve meningsløst i seg selv. Hva er vitsen med å leve i kun 70-80 år?

Jeg kan heller ikke si jeg forstår hvorfor det å leve i en loop er meningsløst, eller leve så lenge at du glemmer begynnelsen. Ingen kan jo med 100% sikkerhet si at de husker hva de gjorde i sitt forrige liv.

8403893[/snapback]

Vi lever for å formere oss og for å overleve -- og delvis også for å hjelpe barna.

Det er derfor vi lever; fordi foreldrene våre fikk barn.

Det er derfor barna våre lever; fordi vi fikk barn.

Dessuten så kan vi også leve for å lære...

Er ikke definisjonen på meningsløst nettopp det å ikke kunne gjøre noe med verden?

Dersom ingen dør i himmelen, og man ikke kan få barn... og / eller lærer alt for så å glemme... eller lærer alt slik at alt er meningsløst.

Så er det vel like meningsløst som aldri å ha levd?

Å føde barn i himmelen er absurd;

Det er det litt rart at gud dømmer de fleste i verden til helve... ildsjøen for så å gi fritt fram for å få barn i evigheten, etter et øyeblikk i evigheten hvor tilfeldige barn og voksne blir kastet på flammene bare fordi gud hadde noen dårlige milliarder år.

Endret av Andre1983

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...