Gå til innhold

Blå bakke på FarCry


Anbefalte innlegg

Har nå fått meg FarCry, og instalert og alt. Men inne på spillet er alt på bakken blått, eller lyse-blått, untatt inne i hytter. Altså absolutt alt på bakken er blått. Vannet, fjell, sand og alt untatt inne i hytter og andre bygninger er det blått. Man ser ikke om det er vann eller oppover bakke eller noen ting...

 

Jeg har et Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family Skjermkort med skjermoppløsningen på Millioner av farger > 1280 x 768. Hvis det kan hjelpe i å finne ut hva som er galt...

 

Så da lurer jeg på hvorfor er det sånn?

Har jeg får dårlig skjermkort? Har jeg stilt inn spillet feil? Må jeg bytte til en annen skjermoppløsning når jeg skal spille spillet?

 

Hva er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en patch som skal til for at det skal virke. Søkte på skjermkortet mitt på Intel.com, og på en liste over spill som virket med det skjermkortet stod det at FarCry skulle virke fint, men det stod også akkurat det problemet jeg har! Det er vist noe som skjer med alle som skal spille FarCry med sånn skjermkort. Her er en link til hva det står...

 

Men for å laste ned riktig patch, så må jeg vite hvilken versjon jeg har... Hvordan finner jeg ut det?

 

Og hvor legger jeg patchen?

Lenke til kommentar
Du har antageligvis v1.0 av spillet, så da må du laste ned i alle all v1.1. 

 

Den siste patchen er v1.4.  Om du skal ha den, må du laste ned "cumulative"-versjonen. Det er nok det enkleste.

8379545[/snapback]

 

kan du forklare det litt mer? Skjønte det ikke helt... :blush:

Er det helt sikkert at jeg har v1.0? Står det noe sted?

Og hvis jeg har det må jeg laste ned den som heter v1.1, herfra?

Eller mener du at jeg skal laste ned den som heter v1.40 cumulative patch, selv om jeg har eventuelt har v1.0??

 

Og hvor skal de eventuelt ligge?

Lenke til kommentar

Det at bakken, personer eller objekter i FarCry blir farget blå eller lilla er ofte et tegn på at maskinen sliter med å drive spillet. Hadde det samm problemet med mitt gamle Geforce 4-kort viss instillingene ble stilt for høyt.

 

Det er forholdsvis sjelden at patcher/oppdateringer fikser ytelsen til et spill eller legger til støtte for Intel sine grafikkakseleratorer. (selv om det kan hende jeg tar feil i dette tilfellet.) Du har nok mer hell med å få nye drivere ifra Intel enn å oppdatere spillet, selv om det er ingen garanti for at spillet kommer til å fungere 100% med intel sine skjermkort.

Lenke til kommentar

Har selv det samme problemet når jeg prøver å kjøre HDR. Opplever også at flere objekter flyter i luften istedenfor å ligge på bakken.

Og maskinen er mer enn god nok den. Kan det ha noe med at skjermkortet (8800GTS) bare er uegnet til Farcry? Eller hvertfall inntil det kommer en ny driver som kan fikse dette problemet?

Endret av Shivan
Lenke til kommentar

Det funket med den v1.4 patchen! Men det lagger litt...

 

Takk for hjelpen iallefall!

Nå kan jeg spille...!

 

Edit: For de som lurte på om pc'en er gammel...: Nei det er den ikke... Kjøpte laptopen i fjor rett før sommerferien. Så den er snart kun et år gammel...

 

:)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Hvis en laptop er et år gammel begynner den å bli litt gammel, hadde en i 2 år og det siste året hadde jeg ikke sjangs på å dra spill på fult, m a n g e spill jeg ikke en gang kunne spille pga lagg osv..

 

Min laptopp er bare 2 måneder gammel. Siste drivere. Og kort er bra. Men jeg klarer ikke å bli kvitt blå bakke - greia. Jeg stilte alt graffiken på "Low" og koblet av anti-aliasing, men denne dritten er der fortsatt. Jeg hadde samme problemer med "Pariah", men bare med "spesielle effekter". Når noen kastet en granatt, så ble alt blå eller svart. Skal forsøke med 1.4 patch. Siste håp.

Egentlig så har jeg mistanke, at noe går galt pga maskinen min er alt for tøff. Jeg hadde noe trøbbel med "Splinter Cell: Chaos theory" pga spillet klarte ikke til å godta Direct 10x.

Endret av Fuskepels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...