Gå til innhold

Blå bakke på FarCry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
alle DX`ene er bakoverkompatible... hva mener du med at maskinen din er for tøff for chaos theory?

 

Jeg fikk til å spille den, men ... Alle "Splinter Cell" programmer har en liten serviice programme som sjekker datamaskinen og varsler deg i tilfelle når maskinen ikke oppfyller minste krav. Jeg fikk hakkeslepp når jeg oppdaget at Direkt 10x i og 512 Mb grafisk minne ikke tilfredsstilte minste krav dersom spillet krevde Direkt 9x og 124 Mb. To røde varsler. Jeg startet spill likevel og dette gikk bra. Jeg tror at sjekkeprogrammen hadde en bug som gikk på at den kunne ikke "forestille seg" at de minste krav kan bli overgått med en så stor margin.

Alt gikk bra fordi sjekkeprogrammen blokkerte ikke selveste spill, men bare varslet brukeren om trøbbel. Men jeg hadde problemmer med andre programmer som var 3 år og eldre og ville ikke starte eller varslet meg om at maskinen ikke oppfyller minste krav.

 

For eksempel "BlodRain" kom med varsling hver gang jeg startet den.

 

Jeg husker ikke navn på spill, men et par av dem måtte jeg gi bort. Det ene ville ikke starte fordi den ville ha 600 Mb fri plass på harddisken og jeg hadde nesten 160 Gb. Det andre ville ikke starte pga jeg hadde ikke Windows 95/98/2000/XP. Jeg vet at en haket verson av dette spillet gikk veldig bra på Vista, men saken var i at sjekkingen blokkerte programmen om maskinen ikke tilfredsstilte dens krav.

 

Det finnes en gammel spill som heter for "Black Oase". En mørk eventyrgreia full av skummel humør. En fyr våkner på likhuset med fullstendig hukomelsestap og prøver til å komme seg ut fra en by som går til helvete. Det finnes et sted i spillet der du starter en datamaskin og får se en feillogg over programmer. Grunner hvorfor gikk det galt: "for mye minne", "for god grafikkort", "prosessor jobber for fort" og "for mye plass på harddisken". Bare luksusproblemer.

 

For meg virket det omtrent samme komisk.

 

Forresten. Jeg lastet ned patch 1.4 og nå er det bra. Blå bakke forsvunnet.

Endret av Fuskepels
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...