Kanetheheatsink Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Kom over denne siden istad, på VG.no. Er det bare meg eller ligner Lotr-online interfaces ekstremt mye på WoW? Lotr - online: Personlig blir jeg egentlig litt irritert.
Anathema Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Ta deg en titt på det meste av MMORPG der ute, det er rimlig lite som skiller dem Interface messig.
Tordenflesk Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Du blir irritert over at alle MMORPG er kliss like? Ikke vårt problem, kompis.
Hr. Jenssen Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Tydlig at WOW er ditt første mmorpg spill.... 8362590[/snapback] Enig der. WoW stjeler MINST like mye fra tidligere MMO's som LOTRO stjeler fra WoW.
VikinGz Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Tror faktisk jeg skal prøve dette, for selve WOW ble jeg ikke imponert over, med at det ødlegger det jeg er vant til av spill fra blizzard. Altså når du slår sammen storspillene Diablo 2 og Warcraft 2/3 så mener jeg det bare ble en håpløs mørje. (mine meninger)
Kokkolocco Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Lotro er mer eller mindre WoW med annen historie og bedre grafikk
Zeph Skrevet 11. april 2007 Skrevet 11. april 2007 Lotro er mer eller mindre WoW med annen historie og bedre grafikk 8363122[/snapback] Eventuelt eit kva som helst anna MMORPG med ein annan historie og betre grafikk.
nosync Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Nå er jo WoW kopi av Everquest/ EQ2. De har samme navn og design på områdene. Og LOTR Online har kopiert Everquest2 character development. Blandt annet med det "title" over navnet ditt, og at du da dreper mer effektivt de dyra. Og quest systemet og "status" karakterene under veis i spillet. Men det er TRAGISK når unger kommer å sier som deg "Kopi av WoW", når wow har tatt ALT fra andre, siden Blizzard ikke vet/viste hvordan å lage et MMORPG spill.... Til og med det "siste" med honorpoeng er nå som penger for å kjøpe PvP utstyr....dette kom de med ETTER FunCom fortalte om deres planer for "Bloodmoney". Nei....Blizzard suger.
LordjOX Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Hehe, WoW satte standarden for interface på MMORPG. Med portretter, minimap og alt det andre (noe andre mmo's også hadde) De fleste MMO som kommer nå har et slikt interface. Blir som å si at Age of Conan blir kvalmt likt eller Pirates of the Burning Sea... Eller var det de generiske fantasy elementene, "dverg som slår på zombie" du tenkte på var likt ?
Aasgaard Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Det er en berettiget tråd. Ja, WoW har lånt mye her og der, men jeg tror alle som har spilt en del MMORPG-er (inkludert WoW og LotR Online) vil se at likhetene er "litt" mer slående enn mellom WoW og EQ.
Erlec Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 (endret) Grunnen til at mmorpg er ganske like allerede er at vi har kommet til et nivå der det er vansklig å finne opp noe nytt og kreativt i sjangeren. Fra everquest til Age of conan er det ganske mye liket pga at det er samme sjanger. Det er samme med rpg og fps spill. Når noe nytt blir funnet opp som får folk til å like det, så blir det ofte tatt bruk i andre spill. Så dett er dett =) Endret 13. april 2007 av Erlec
tacomodo Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Det som er irriterende med lotro er bare at det rett og slett er dårlig. Slå sammen EQ2 og WoW og du har lotro, bare dårligere programmert
Bata Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Det som er irriterende med lotro er bare at det rett og slett er dårlig. Slå sammen EQ2 og WoW og du har lotro, bare dårligere programmert 8370121[/snapback] Og hva baserer du dette på? Det er da enda i beta
Laserlasse Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Tja, tråden er vel ikke noe mer eller mindre berettighet enn en tråd om at HUD / grensesnitt i et FPS er svært likt til et annet FPS? Saken er vel etterhvert at sjangeren begynner å bli voksen/moden, og normer for / forventninger til grensesnitt hos folk begynner å bli satt. I og med at WoW var det første spillet i denne sjangeren som virkelig slo an blant folk, er det ikke så rart at det har fått anledning til å være med å sette disse normene / forventningene. Men å reagere på det slik som OP gjorde her synes jeg kanskje blir litt i overkant. Denne tråden er verken det første eller eneste stedet jeg har lest tilsvarende kritikker i det siste Ser svært få som reagerer tilsvarende når generisk RTS / FPS "A" blir lansert med et så godt som identisk grensesnitt med "B".
Hr. Jenssen Skrevet 12. april 2007 Skrevet 12. april 2007 Nei se på C&C3. EA er feige som faen, og prøver seg ikke på noe nytt i det hele tatt. Likevel liker da folk spillet, for de får det de forventer - verken mer eller mindre.
zbegra Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Er jo en open beta ute nå. Bare å laste ned og prøve selv istedet for å kritisere ut i fra ett enkelt bilde. Testa det i en times tid igår. Helt greit spill - men tror nok jeg holder meg til WoW hvertfall til AoC kommer ^^
Monkeyboy Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 Nei se på C&C3. EA er feige som faen, og prøver seg ikke på noe nytt i det hele tatt. Likevel liker da folk spillet, for de får det de forventer - verken mer eller mindre. 8371967[/snapback] C&C Generals har jo fått mye tyn fra de aller fleste da de tok bort sidebar. Ikke alltid lett å vite når man bør tenke nytt.
assassai Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 spilte Open beta av Lotro Online igår og det var crap. Er bare "Gode" raser, altså Humans, Half-lings, dwarfs og elvs.
Bata Skrevet 13. april 2007 Skrevet 13. april 2007 spilte Open beta av Lotro Online igår og det var crap.Er bare "Gode" raser, altså Humans, Half-lings, dwarfs og elvs. 8372909[/snapback] Er enig der, heldigvis har de fleste MMOs begge sider... Stort tap det der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå