Gå til innhold

Verbatim = Taiyo på komplett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kom vi ikke frem til at Taiyo Yuden fra dvdink var fake?

8382432[/snapback]

 

 

Joda vi gjorde det på de billig platene deres men nå har de fått in ekte Taiyo Yuden (kjøpte noen hundre her om dagen) og Verbatim vanlig og double layer,

fikk 40 double layer her om dagen og de var mkm kode på de og laget i singapor.

Wipeout sjekk ut sia der ser du også disse spesielle kakeboxene til Taiyo Yuden.

Lenke til kommentar
Joda vi gjorde det på de billig platene deres men nå har de fått in ekte Taiyo Yuden ...

8390798[/snapback]

 

 

Kan vi få en scan av de platene, og info om koden i kanten av senterhullet ?

Gjerne i "OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd"

8402880[/snapback]

 

 

 

batch koden på 8x TYG02 plate dvd-r printbar som jeg sitter med her er GG000239 ifølge "OC-Freak sin DVD-Brenner/DVD-plater og FAQ tråd" på en sidene der er det et bilde av batch koden og denn er er jo samme type, så konklusjon er jo ekte.

Har ikke scannet den enda men det er jo ikke noe vits når vi vet kvaliteten på ekte Taiyo Yuden vel.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
... Har ikke scannet den enda men det er jo ikke noe vits når vi vet kvaliteten på ekte Taiyo Yuden vel ...

 

Da har jeg mottatt 100 plater av "Taiyo Yuden" varianten, og har tatt meg tid til en test.

Detaljerte resultater vil bli postet, men konklusjonen er:

Dette er ikke bra.

Lenke til kommentar
... Har ikke scannet den enda men det er jo ikke noe vits når vi vet kvaliteten på ekte Taiyo Yuden vel ...

 

Da har jeg mottatt 100 plater av "Taiyo Yuden" varianten, og har tatt meg tid til en test.

Detaljerte resultater vil bli postet, men konklusjonen er:

Dette er ikke bra.

8542334[/snapback]

 

Håper ikke det er Verbatim Tayio Yuden platene du snakker om nå? Men derimot de fra dvdink?

Lenke til kommentar

her en en test jeg gjorde nå med k-probe på dvdink.no sine ekte Taiyo Yuden 8X dvd-r printbare plater, wipeout hvis du vil ha et par plater og samenligne med Verbatim sine Tayio lagde plater send meg en perpost-118462-1178530863_thumb.pngsonlig melding og jeg kan sende deg et par stk.

Lenke til kommentar

jobber ikke der men bor ikke så mange milene unna dem, er intresert i optisk media og har jobbet med det for noen år siden. Har alltid handlet plater når jeg har vært på jobb i andre land fordi jeg syntes pris her i Norge var så dyrt på optisk media i forhold til andre land. Når det endlig kom noen som kunne få meg til og handle her så var det fint og da kansje andre kunne trenge og spare noen kroner i året på forbruk av dvdr plater oxo, så forteller jeg hvor jeg handler!! (regner med det er lov)

Lenke til kommentar

Ikke for å hijacke tråden,

men jd10 var tydligvis mer heldig enn meg.

 

Mens jeg venter på å få publisert min "minitest" av medier fra dvdink, kan dere se et

scan fra testen min.

 

post-46892-1178574829_thumb.png

 

 

Edit:

En minitest av "Taiyo Yuden" fra dvdink.no er nå tilgjengelig HER.

Ikke kommenter testen i denne tråden, jeg vil opprette en egen tråd ASAP.

Endret av BearCat
Lenke til kommentar

Ikke bra de testene der nei, men jeg har aldri prøvd Taiyo Yuden dvd+r.

De jeg har testet på Lite-on, nec, matchita og pioneer brennerne mine er dvd-r plater print fra Taiyo Yuden.

får kun kjempe resultater fra de brennerne, får bestille meg en dvd+r jeg kanskje og teste på de brennerne jeg har.

hadde vært morsomt hvis noen av dere som har Verbatim lagde Taiyo kunnne ha testet

de mot hverandre dvd-r mot dvd-r.

den som har disse og vil prøve kan sende meg en pm og jeg kan sende et par av de dvd-r Taiyo jeg har her.

Lenke til kommentar

det er ekte Tayio Yuden de dvd+r du fikk også de dvd-r jeg har er ekte

 

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=178622

 

 

Media codes

Even if DVD Identifier or another informational program detects your discs as Taiyo Yuden made, they might be fake! You need to check the batch code to be absolutely safe.

 

TAIYOYUDEN 2x DVD-R (batch code: GBxxxxxx)

TYG01 4x DVD-R (batch code: GDxxxxxx)

TYG02 8x DVD-R (batch code: GGxxxxxx)

TYG03 16x DVD-R (batch code: GHxxxxxx)

TYG11 8x DVD-R DL (batch code: BGxxxxxx)

YUDEN000 T01 4x DVD+R (batch code: TCxxxxxx or TSxxxxxx)

YUDEN000 T02 8x DVD+R (batch code: TGxxxxxx)

YUDEN000 T03 16x DVD+R (batch code: THxxxxxx)

 

Generally, TY DVD discs have three codes, a four-digit number, a eight-character batch code (which are both located in the outer hub area) and another code in the transparent hub.

Lenke til kommentar
Er det denne boksen som er de Taiyo-platene? Eller er alle Verbatim-plater Tayio-plater? Skal brenne ut en del data jeg vil langtidslagre, til tross for at DVD+R ikke er den tryggeste måten å gjøre dette på.

8564520[/snapback]

 

Kan se ut som det er den boksen, ja. uten å være 100% sikker. Sikkert noen andre som kan bekrefte dette.

Jeg kjøpte mine i butikk, men spindelen er litt annerledes på de med Tayio Yuden platene.

Ellers er det ofte brukt MCC04 plater.

Lenke til kommentar

jeg vet ikke hvordan det er med dere, men jeg brenner ut 50-100, og noen ganger over 100 plater i måneden, noe jeg har drevet med en god stund. Jeg bruker kun Verbatim og har aldri hatt noe problem med disse. Japanske høy-kvalitets plater fra Mitsubishi, MC04 om jeg ikke tar helt feil.

jeg har brent ca. 1400 plater med to forskjellige brennere - en 4x jeg kjøpte i 2003, og en 16x jeg kjøpte i slutten av 2005/begynnelsen av 2006, begge fra NEC.. Plater blir regelmessig testet, da jeg tar noen tilfeldige plater fra hver spinder og tester disse, både filoverføring og dvd-tester. Har ikke fått en enste error hittil.

Jeg lurer litt på hvorfor dere kjøper 8x-plater - brenner dere disse på 16x? Jeg hadde aldri giddet bruke 3-4 minutter ekstra per plate, og de er dyrere enn 16x plater! Også får dere i tillegg elendige resultater? Jeg får aldri under 94 på kvalitetscoren, stort sett ligger det på 97+. Stabile og fortrolige plater. Også så billige! 120kroner per 50 plater på wesellcd.com.

Jeg er ekstrem på datasikkerhet, men det jeg brenner ut er ikke dødsviktige ting, og er mentalt forberedt på å miste 1-2 plater per 25, selv om det aldri har skjedd. Om jeg brenner ut viktige ting, brenner jeg altid ut to eksemplarer.

Har aldri helt giddet å kjøre tester osv, jeg lar prislappen og ryktet si sitt. Virker litt ekstremt å brenne plater på 8x, men det er ikke sikkert dere har så høy forbruk :)

Lenke til kommentar

Jeg brenner også Verbatim 16x-plater (som definitivt ikke er laget i Japan), men bare på 8x. Synes ikke det gjør noe, siden jeg holder på med andre ting mens den brenner likevel. Bortsett fra noen Samsung-plater har jeg ikke opplevd at gamle DVD-platene har blitt dårligere over tid, og jeg har brent DVDer i noen år nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...