Gå til innhold

Verbatim = Taiyo på komplett


Anbefalte innlegg

Jeg fikk meg en gledelig overraskelse i posten i dag.

 

Det viste seg at jeg bestilte feil plater fra komplett - pleier å bestille printbare, men har denne gangen bestilt Verbatim 16x dvd+r 4,7GB 50 pack. Disse viste seg å være made in japan :dribble:

 

Så nå føler jeg at jeg hadde litt flaks i uflaksen (og nå håper jeg at ingen kommer å sier at de alltid er det, for da vil min lille glede forsvinne)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9812398713

Ikke for å ødelegge gleden din - men hva er så stort med Taiyo vs. whatever annet brand?

 

Er det bedre kvalitetskontroll på nettop Taiyo?

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge gleden din - men hva er så stort med Taiyo vs. whatever annet brand?

 

Er det bedre kvalitetskontroll på nettop Taiyo?

8352969[/snapback]

 

 

Du kan lese litt mer om forskjellige kvaliteter på plater her bl.a.

 

Tayio Yuden går for å være blant de bedre på holdbarhet og også blant de platene som det er minst feilbrenning på.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge gleden din - men hva er så stort med Taiyo vs. whatever annet brand?

 

Er det bedre kvalitetskontroll på nettop Taiyo?

8352969[/snapback]

 

Det er faktisk usedvanlig stor forskjell på plater fra forskjellige produsenter og Taiyo Yuden ligger av egen erfaring helt i toppskiktet.

Lenke til kommentar
Ikke for å ødelegge gleden din - men hva er så stort med Taiyo vs. whatever annet brand?

 

Er det bedre kvalitetskontroll på nettop Taiyo?

8352969[/snapback]

 

 

Du kan lese litt mer om forskjellige kvaliteter på plater her bl.a.

 

Tayio Yuden går for å være blant de bedre på holdbarhet og også blant de platene som det er minst feilbrenning på.

8354660[/snapback]

 

 

Det ser ut for meg etter å sett nermere på testen det ble henvist til, at Verbatim er like bra som Taiyo. Så det er vel ingen grunn til å rope hurra for at du fikk Taiyo da !?!

Lenke til kommentar

Det kan være at Verbatim har brukt plater produsert av Tayio Yuden. Rebranding er heller regelen enn unntaket i DVD/CD-media verden.

En sony plate er ikke produsert på sony sin egen fabrikk like lite som imation platene er produsert på imation fabrikken. (håper jeg var heldig med eksemplet, da det jo er noen som produserer selv)

Lenke til kommentar
Jeg fikk meg en gledelig overraskelse i posten i dag.

 

Det viste seg at jeg bestilte feil plater fra komplett - pleier å bestille printbare, men har denne gangen bestilt  Verbatim 16x dvd+r 4,7GB 50 pack.  Disse viste seg å være made in japan  :dribble:

 

Så nå føler jeg at jeg hadde litt flaks i uflaksen (og nå håper jeg at ingen kommer å sier at de alltid er det, for da vil min lille glede forsvinne)

8352893[/snapback]

 

Made in japan betyr ikke automatisk at det er tayio da. Det finnes også eksempler på ræva plater som har kopiert produsentkoden til taiyo på sine plater.

Lenke til kommentar
Hvordan finner jeg ut produsent?

8354851[/snapback]

 

Du kan bruke dvdidentifier for å sjekke platene.

 

Når det gjelder Verbatim platene så er det litt forskjellig kvalitet på de også.

Før iallefall var endel Verbatim produsert av Tayio Yuden, de siste jeg kjøpte er produsert av Mitsubishi.

 

Verbatim hadde noen Perl White plater som forøvrig var av slett kvalitet.

 

Når det gjelder Sony eksempelet så stemmer det ganske bra, og imation platene er vel laget av Moser Baer i India hvis jeg ikke husker helt feil.

 

 

Når det gjelder "mikke mus" plater med Tayio Yudens produsentkode så er det som regel snakk om no name plater til en latterlig billig penge.

Tviler på at Verbatim skryter på seg noe slikt.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9812398713
Det kan være at Verbatim har brukt plater produsert av Tayio Yuden. Rebranding er heller regelen enn unntaket i DVD/CD-media verden.

En sony plate er ikke produsert på sony sin egen fabrikk like lite som imation platene er produsert på imation fabrikken. (håper jeg var heldig med eksemplet, da det jo er noen som produserer selv)

8354981[/snapback]

 

Imation lager sine selv - de har ihvertfall fabrikk hvor de trykker DVD og BD/HD-DVD :)

Lenke til kommentar
Det kan være at Verbatim har brukt plater produsert av Tayio Yuden. Rebranding er heller regelen enn unntaket i DVD/CD-media verden.

En sony plate er ikke produsert på sony sin egen fabrikk like lite som imation platene er produsert på imation fabrikken. (håper jeg var heldig med eksemplet, da det jo er noen som produserer selv)

8354981[/snapback]

 

Imation lager sine selv - de har ihvertfall fabrikk hvor de trykker DVD og BD/HD-DVD :)

8355216[/snapback]

 

 

Ok, sist gang jeg hadde Imation plater så var de laget av Moser Baer i India, men det begynner å bli en stund siden sist... kjører kun Verbatim MCC plater nå.

 

Men ifølge videohelp.com så bruker Imation litt forskjellig som bl.a ProDisc og CMC.

Endret av Wipeout
Lenke til kommentar
Jeg fikk meg en gledelig overraskelse i posten i dag.

 

Det viste seg at jeg bestilte feil plater fra komplett - pleier å bestille printbare, men har denne gangen bestilt  Verbatim 16x dvd+r 4,7GB 50 pack.  Disse viste seg å være made in japan  :dribble:

 

Så nå føler jeg at jeg hadde litt flaks i uflaksen (og nå håper jeg at ingen kommer å sier at de alltid er det, for da vil min lille glede forsvinne)

8352893[/snapback]

 

Made in japan betyr ikke automatisk at det er tayio da. Det finnes også eksempler på ræva plater som har kopiert produsentkoden til taiyo på sine plater.

8355078[/snapback]

 

Ja, men når det er verbatim plater som er made in japan, så vet vi hva det betyr :D Vedlagt følger plateinfo. Tviler på at dette er "shitty" plater.

 

Nero CD-DVD Speed: Disc Info

Grunnlegende info

Platetype: : DVD+R

'Book type' : DVD+R

Produsent: : ukjent

MID : YUDEN000 T03 (000)

Skrivehastigheter: : 2.4 X - 4 X - 8 X - 12 X - 16 X

Tom kapasitet : 4.38 GB

: 4482 MB

: 4700375040 bytes

Utvidet informasjon

Lag : 1

Skrivestrategier : 4 X - 8 X - 16 X

Platestatus : Tom

Lenke til kommentar

men der er vel sånn at Taiyo Yuden 16X ikke er bedre i forhold til 16X mcc kodede plater (ser det på diverse engelske forum) , 8X Taiyo Yuden var jo i en særklasse for seg selv der.

bruker selv 8X printbare Taiyo Yuden når de finnes omtrent til samme pris for 100 stk som 16X Verbatim gjør her i norge

Lenke til kommentar

99% av alle brennbare DVD plater jeg har kjøpt har vært Verbatim typ AZO+, og mesteparten av disse har har mediakoden MCC (Mitsubishi-plater).

Har aldri hatt en eneste feilbrenneing, bortsett fra et par uker sida da brennern ikke greide å skrive lead-out - viste seg at det var en stor fleng i den ytterste delen av plata :p

 

Jeg har brent ut 900-1000 plater sida jeg kjøpte min første brenner, og har aldri fått verken feilbrenninger eller lesefeil.

Personlig tror jeg at plater kan holde i evigheter, avhengig av hvor og hvordan man lagrer de.

Om man skal brenne ut ultraviktige ting, går det altids an å kjøpe en ekstra brenner og lage to eksmplarer av gangen. DVD media er såpass billig om dagen, at selv en optisk guru som meg selv ikke setter merkbare spor i lommeboka.

 

Wesellcd.com selger spindler på 50 verbatim plater til 120kr - billigere kvalitetsplater får man ikke :thumbup:

 

 

 

men der er vel sånn at Taiyo Yuden 16X ikke er bedre i forhold til 16X mcc kodede plater (ser det på diverse engelske forum) ,  8X Taiyo Yuden var jo i en særklasse for seg selv der.

bruker selv 8X printbare Taiyo Yuden når de finnes omtrent til samme pris for 100 stk som 16X Verbatim gjør her i norge

8365188[/snapback]

 

På hvilken måte er de dårlige? Får du feilbrennger eller dårlige rates ved tester?

Endret av RaScZaK
Lenke til kommentar
På hvilken måte er de dårlige? Får du feilbrennger eller dårlige rates ved tester?

2-3x høyere feilnivå, og noen ganger hakking på frittstående DVD-spillere.

 

Edit: Beklager, leste litt fort og trodde det var min melding du svarte på.

8365796[/snapback]

 

Personlig får jeg aldri mindre enn 95 på kvalitetscoren - det meste av det jeg brenner ut er data - men av de bortimot 50 platene jeg har brent ut som dvd, har jeg kun fått feilfrie resultat. Selv plater som er dårlig behandlet, ligget og slengt og støvet, og hatt med på tur etc - funker de like bra.

Det er forskjellige kvaliteter fra Mitsubishi - MCC003 er f.eks dårligere enn MCC04. Brenneren skal ikke ha noe avgjørende å si for kvaliteten, bare det er et anerkjent merke.

Lenke til kommentar

Da er vi vel litt uenige om hva som er bra. Jeg synes 95 er i dårligste laget, siden jeg klarte 97-98 før. Jeg så imidlertid mer på det totale nivået av PI og PO-feil. Når det gjelder MCC 3 og 4 fikk jeg altså bedre resultat med 3 (8x) enn med 4 (16x). Begge var laget i samme land (India, eller noe sånt), og begge deler var med BenQ 1620. Etter at den konket ut har jeg kjøpt en Pioneer 111d, men den gir omtrent samme kvalitet på 16x-platene som BenQen, kanskje ørlite bedre.

Lenke til kommentar
99% av alle brennbare DVD plater jeg har kjøpt har vært Verbatim typ AZO+, og mesteparten av disse har har mediakoden MCC (Mitsubishi-plater).

Har aldri hatt en eneste feilbrenneing, bortsett fra et par uker sida da brennern ikke greide å skrive lead-out - viste seg at det var en stor fleng i den ytterste delen av plata :p

 

Jeg har brent ut 900-1000 plater sida jeg kjøpte min første brenner, og har aldri fått verken feilbrenninger eller lesefeil.

Personlig tror jeg at plater kan holde i evigheter, avhengig av hvor og hvordan man lagrer de.

Om man skal brenne ut ultraviktige ting, går det altids an å kjøpe en ekstra brenner og lage to eksmplarer av gangen. DVD media er såpass billig om dagen, at selv en optisk guru som meg selv ikke setter merkbare spor i lommeboka.

 

Wesellcd.com selger spindler på 50 verbatim plater til 120kr - billigere kvalitetsplater får man ikke  :thumbup:

 

 

 

men der er vel sånn at Taiyo Yuden 16X ikke er bedre i forhold til 16X mcc kodede plater (ser det på diverse engelske forum) ,  8X Taiyo Yuden var jo i en særklasse for seg selv der.

bruker selv 8X printbare Taiyo Yuden når de finnes omtrent til samme pris for 100 stk som 16X Verbatim gjør her i norge

8365188[/snapback]

 

På hvilken måte er de dårlige? Får du feilbrennger eller dårlige rates ved tester?

8365658[/snapback]

 

 

det er vel en kjent sak at 8X Taiyo Yuden er vel en av de beste brennbare platene som er på markedet hvis går gjennom diverse forum og bruker dem selv.

det er de mest kompitable platene på markedet når det kommer til hvor høy prosent som virker i forskjellige dvd spillere.

 

Har handlet Taiyo Yuden hos dvdink.no for litt over 300 kroner for 100 stk og de selger også Verbatim for det samme som wesellcd 120 kroner for 50 stk, 239 kroner for 100 stk ser jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...