Gå til innhold

Verbatim = Taiyo på komplett


Anbefalte innlegg

Kan alltid diskutere hvor god tid folk har til og brenne sine ting på 8X eller 16X, men det er jo bare her i Norge at massene sverger til Verbatim, leser litt andre utenlanske forum som cdfreaks og på cdlabs så finner man ut innenfor Verbatim platene er det mye rart.

Andre land sverger massene etter Taiyo Yuden lagde plater, det er min erfaring etter mange år i utlandet.

Men problemet her er som der at Verbatim er mye billiger en TY, og Verbatim er en av de bedre platene i markedet som finnes her.

 

RaScZaK. les det her hva folk i det store utland ville lagre sine medier på.

 

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=...e=7#post1757428

 

Naranek... noen Verbatim plater blir laget i japan også, på TY fabrikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Naranek... noen Verbatim plater blir laget i japan også, på TY fabrikken.

Jeg vet det, men ingen av dem jeg har fått fra Wesellcds har vært det. Har faktisk aldri fått Verbatim som har vært laget i Japan. De fleste er de vanlige jallaplatene fra India.

8585586[/snapback]

 

 

Definer jallaplater? Er det CMC eller MCC du mener?

Lenke til kommentar
Kan alltid diskutere hvor god tid folk har til og brenne sine ting på 8X eller 16X, men det er jo bare her i Norge at massene sverger til Verbatim, leser litt andre utenlanske forum som cdfreaks og på cdlabs så finner man ut innenfor Verbatim platene er det mye rart.

Andre land sverger massene etter Taiyo Yuden lagde plater, det er min erfaring etter mange år i utlandet.

Men problemet her er som der at Verbatim er mye billiger en TY, og Verbatim er en av de bedre platene i markedet som finnes her.

 

RaScZaK. les det her hva folk i det store utland ville lagre sine medier på.

 

http://club.cdfreaks.com/showthread.php?t=...e=7#post1757428

 

Naranek... noen Verbatim plater blir laget i japan også, på TY fabrikken.

8584904[/snapback]

 

Har vært endel inne på dette forumet, men har egentlig aldri funnet et klart svar på hvilke DVD'er som lever lengst, de fleste diskusjonene rundt det temaet omhandler for det meste en nerdeduell om hvilken nerd som har den mest logiske forklaringen, så levetiden er helt umulig å forutse. Det jeg buker den siden til primært, er å ha oversikt over mediakoder og brennekvaliteter, slik at man kan finne den beste brenneren for det merket du liker best.

Det som er mest aktuelt har jeg lagret lokalt på maskinen. Jeg er en animeguru, så det går en metydelig mengde media til dette.

 

Alt jeg har brent ut sden jeg fikk min første CD-brenner i 97/98, er alle forsvarlig lagret - mesteparten i spindler som er plassert i kalde og tørre omgivelser. Jeg har enda ikke fått en feilmelding/filerror på noen av mine plater - selv ikke på de eldre CD-platene.

 

Mitt råd i forhold til oppbevaring av plater:

Kjøp plater i spindler, det er både billig og enkelt og du trenger ikke kjøpe masse ekstra jall til å ha platene dine i, ingen "massebrennere" kjøper jewel case-pakker anyways.. Oppbevar spindelpakkene dine med alle dine brente verdisaker i et skap i en kjeller etc, tørre omgivelser uten for mye vinduer etc som kan vøre kilde til fuktighet. Temperaturen har sitt å si for hvor lenge en plate lever, tenk på platene dine som kjøtt - bare ikke putt de i fryseren :p.

Lenke til kommentar

Verbatim laget i India er det mye kvalitetsforskjell, Verbatim laget i Taiwan eller Japan er det generell bra kvalitet på og jeg er helt enig i at Verbatim er ikke det det engang var.

Men sånn er det når et selskap selger så mye som de gjør, mister vel litt kontrollen over kvaliteten da når mange fabrikker skal produsere plater.

så mitt råd er kjøp Verbatim laget i japan komplett har jo disse på noen av sine typer eller laget i Taiwan dvdink.no sine er derfra og er jo rimeligere enn wesellcd sine oxo.

Men nå har jeg gått over til kun og bruke TY plater og det er ikke bare en nerde ting og synes det er de beste, brukes av alle studioer og proffbrukere over hele verden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...