Gå til innhold

Har du stryki på oppkjøring?


jahas

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 6 måneder senere...

BARE SLAPP AV ! ! ! !

SLAPP AV ! ! ! !

SLAPP AV !

BESTE RÅD ER Å SLAPPE AV ! ! ! !

 

JEG DREIT MÆ UT ETTER 3 MIN I EN RUNDKJØRING DER SENSOREN MÅTTE GRIPE INN ;S BAAD ASS DET ER FORDI JEG KLARTE IKKE Å SLAPPE AV Å KLARTE IKKE Å KONSENTRERE MEG :S KJØRTE SOM EN DRØM PÅ OPPVARMINGSTIMEN ...

 

IKKE BRY DEG OM SENSOREN HAN BARE GJØR JOBBEN SIN HAN ... DU KAN OGSÅ PRØVE Å TENKE AT SENSOREN ER BESTEFAREN DIN ELLER BESTEMORA DI SÅ KAN DU PRØV Å SLAPP...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Synes det virker som om mange her har blitt strøket på ganske tynt grunnlag. Blir litt nervøs når jeg leser det her, men håper på at det går greit. Litt synd at hvilken sensor man får skal ha så mye å si.

 

Har hvertfall plukket opp noen tips her. Heller kjøre litt for sakte, enn for fort, bremse ned tidlig inn mot kryss/bussholdeplass/whatever.

 

Har oppkjøring på torsdag. Ønsk meg lykke til!

Lenke til kommentar

Husk at mange ikke liker å si rett ut at de strøyk, og liker å pynte litt på historien, så det bare høres ut som uflaks.. ;)

 

Stryker du, har du gjort en feil du ikke skulle ha gjort på oppkjøringen.

 

Kjører du som du har lært på kjøreskolen, står du med god margin. Ta det med ro, og slapp av så godt du kan. Det skal uansett mye mer til for å stryke på å ha kjørt for passivt enn for aggresivt.. ;)

 

 

Lykke til! :thumbup:

Lenke til kommentar

Synes ikke de som har strøket her har blitt strøket på noe tynt grunnlag. Det viktigste i trafikken er sikkerhet, og om man braser forbi busser i 30-40 klarer man ikke å stoppe på en meter.

 

Sensor mente jeg var nærme ved å stryke på oppkjøringen på bil fordi jeg ikke bremset ned til gangfart når vi kjørte gjennom et gårdstun, dette var jeg ikke engang klar over at man skulle gjøre når jeg kjørte opp. Flaks? :)

Når jeg kjørte oppe på lastebil gikk det bedre, ingen nevneverdige feil, og slappet bedre av. Bomgirte dog en gang men det løste seg fint :p

Lenke til kommentar
Hele turen gikk fint helt til vi kom til en rundkjøring. Her stoppet jeg opp, da det var mye traffikk og jeg ikke kunne gjøre annet en å vente. Etter en stund fikk jeg endelig en luke fra venstre, og jeg tenkte at nå må jeg kjøre på, ellers blir vi stående her til sola går ned (klokka var 9 om morgenen).

 

Kort oppsumert: Sensor menta at luka var for liten, og strøk meg.

 

 

 

Jeg opplevde det samme på min oppkjøring. Men sensor strøk ikke meg. Men jeg mente at man må ta en liten sjangse for ikke å stå der hele dagen. Pluss at jeg skulle til venstre i rundkjøringen. Ikke høyre så jeg hadde sinket han mens jeg akselererte. Må også nevne at dette var i en rundkjøring på 4, felts vei og fartsgrense 60. (Trafikkstasjonen på Rolvsøy for de som er kjent) og her bremser bilene ikke ned. Bare peiser igjennom rundkjøringen i 60.

 

Så du var nok litt uheldig med sensor.

 

skulle ønske trafikkstasjonen på rolvsøy var i bruk enda. er jo særp som gjelder nå. og der kjører de mye landevei. spess noen veier med 80-70 fartsgrense, høyre regel og ganske så uoversiktelig. håper sensor vil ha meg til å kjøre mot byen og gater og slikt. men det finner jeg ut ganske så snart :p

Lenke til kommentar

Jeg besto klasse B på første forsøk, og en stor grunn til det var nok at jeg hadde en ung, kvinnelig sensor. Hadde jeg hatt en sur gammel mann, hadde jeg garantert ikke greid å slappet (og dermed strøke).

 

Da jeg kjørte opp på klasse BE derimot, hadde jeg en gammel, skummel og feit mann til sensor. I tillegg var han sur. Gjekk om jeg strøyk da :tease:

 

Feilen jeg gjorde, var å ikke merke at en fotgjenger skulle til å krysse veien i fælt regnvær (må ha noe å skylde på). Tingen var at før jeg gjorde strykfeilen, var jeg helt sikker på at jeg allerede hadde strøke; sensoren gav meg tidligere til oppgave å bakke bilen med henger nærme en vegg på en kai. Jeg skulle akkurat til å bakke, og da sa sensoren "Tenker du ikke på liv og sikkerhet? Du må alltid få en medhjelper (dvs han) til å stå bak hengeren for å se om det er en unge der du skal bakke blablabla".

 

Dette var noe jeg ikke ble tipset av min BE kjørelærer av, så dette kom som et "sjokk" for meg (vil også påstå at sansynligheten for at det skal løpe en fotgjenger mellom en bilhenger og vegg på denne forlatte kaien var minimal, men jaja).

 

Overraskende nok ble ikke dette nevnt i det oppkjøringen var over, men jeg strøk jo på den fotgjenger tingen. Dette er nå to år siden, og jeg ble såpass skremt av å ha en gammel sur sensor, at jeg venter til sommeren med en ny oppkjøring (satser på at han er pensjonert da, slik at jeg slipper å få han igjen). Det er nok ikke akkurat samme utvalg av klasse BE sensorer som med klasse B sensorer akkurat :yes:

Lenke til kommentar

Strøk første gangen. Var dagen etter en 2 ukers ferietur med konstant full, og jeg var svært begrenset da jeg kjørte opp. Sovnet nesten flere ganger da jeg ventet på sensoren. I tillegg hadde jeg vell kjørt 1 time med bil etter denne turen, før oppkjrlingen altså.

 

Klarte meg ok i starten, men røk på at når jeg skulle inni en rundkjøring giret jeg helt feil, og det så ut som om jeg stoppet bilen, og dermed begynte en annen bil å kjøre, men jeg fikk fort fart på bilen igjen og da måtte den andre bilen bråbremse. Ble en småfarlig situasjon.

 

Andre gangen gikk det strålende, med 0 feil. Tror jeg bare var litt for nærvøs første gangen :)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Nei, besto faktisk første gangen. Kjørte endel dårligere enn jeg pleide på kjøreskolen, men læreren min forklarte meg at vi drev med "overlæring", slik at vi skulle kunne gå ned et hakk på oppkjøring (nerver...) uten at det gjorde noe. Og det funka jo fint.

 

Var dødsnervøs og klarte kvele bilen en gang, men sensor gjorde heldigvis ikke noe stort nummer ut av det. Litt småplukk ellers var det jo, men ikke noe alvorlig.

 

Kom over en rapport et sted som hevdet at sensor ser like mye på hyppighet av feil som feilln i seg selv, dvs. at to feil med et kvarters mellomrom er mindre betydningsfullt enn to feil rett etter hverandre. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Strøyk i dag :(

 

 

Fikk to fæle feil. I rundkjøringer ...

 

Tok en luke sensor mente var for trang i to runkjøringer.

 

 

Får sikkert ikke ny time før etter sommerferien :(

Sinnsykt lang ventetid på oppkjøring nå ja. Du må hvertfall vente til langt uti juni hvis du er heldig, men måtte sensor tråkke i bremsen ved rundkjøringene?

Lenke til kommentar

klarte å stryke på oppkjøringa jeg også :/

Jeg brøt "stoppe" plikten min, jeg stanset ikke HELT opp ved 2 stopp skilt faktisk :/ Var jo selvsagt en ting jeg visste at jeg måtte gjøre men jeg gjor tydeligvis ikke det på oppkjøringa. Var nok pga jeg var så nervøs og slikt. Bestod 2 gang da ( heldigvis )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...