Gå til innhold

Hvordan kan jeg lære meg å bli en hacker?


biach777

Anbefalte innlegg

hei.

jeg har sett litt på folk som greide å hacke seg innpå Pentagon og sånt, og jeg synstes det så så kult ut at jeg må bare lære meg å hacke... :)

 

noen som vet noe om hvordan de lærer seg sånt ? noen tips til nettside eller noe sånt som lærer deg å bli en hacker...

 

takker for alle svar...!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei.

jeg har sett litt på folk som greide å hacke seg innpå Pentagon og sånt, og jeg synstes det så så kult ut at jeg må bare lære meg å hacke... :)

 

noen som vet noe om hvordan de lærer seg sånt ? noen tips til nettside eller noe sånt som lærer deg å bli en hacker...

 

takker for alle svar...!

8307071[/snapback]

 

Oi..

 

Vel, først ville jeg lært meg forskjellen på hacking/Cracking/phreaking og slikt.

Så har du social engineering og pishing og mye annet "kos".

 

Noen sider? Vel, jeg tror ikke dette er stedet å spørre om slikt ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
hei.

jeg har sett litt på folk som greide å hacke seg innpå Pentagon og sånt, og jeg synstes det så så kult ut at jeg må bare lære meg å hacke... :)

 

noen som vet noe om hvordan de lærer seg sånt ? noen tips til nettside eller noe sånt som lærer deg å bli en hacker...

 

takker for alle svar...!

8307071[/snapback]

 

Oi..

 

Vel, først ville jeg lært meg forskjellen på hacking/Cracking/phreaking og slikt.

Så har du social engineering og pishing og mye annet "kos".

 

Noen sider? Vel, jeg tror ikke dette er stedet å spørre om slikt ;)

8307085[/snapback]

 

skjønner ;)

men har du ikke noe informasjon om sider jeg kan vertfall lære meg litt?

Lenke til kommentar

For å bli ein god hacker må du:

 

Ha veldig god kontroll på arkitekturen til maskiner, både hardwaremessig og softwaremessig.

Assably og maskinkode er ikkje ukjent.

Ha ein ekstremt god forståelse av korleis system blir sikra, og kva svakheitane til dei ulike systema er.

Multiplattform, fullstendig uavhengig av platformer , og kan styrken og svakheiten til ein kvar plattform.

 

Summa summarum: det finnes ikkje ei side som du kan lære dette på 123, men det finnes masse sider som tar for seg ulike kunnskapsaspekt som ein trenger for å bli ein god hacker.

 

 

 

Så har du scriptkids:

Dette er lavmåls idioter som har fått tak i noko script frå ein virkeleg hacker/cracker og lager små varianter av denne originale koden. Står veldig langt nede på hirakiet, ingenting å trakte etter heller.

Det finnes nok sider for dette, men problemet er at desse er lagd av dei same scriptkidsa så det ein risikrere med å gå inn på slike er rett og slett å bli infisert av scriptet deira.

Endret av Jankee
  • Liker 2
Lenke til kommentar
For å bli ein god hacker må du:

 

Ha veldig god kontroll på arkitekturen til maskiner, både hardwaremessig og softwaremessig.

Assably og maskinkode er ikkje ukjent.

Ha ein ekstremt god forståelse av korleis system blir sikra, og kva svakheitane til dei ulike systema er.

Multiplattform, fullstendig uavhengig av platformer , og kan styrken og svakheiten til ein kvar plattform.

 

 

 

Så har du scriptkids:

Dette er lavmåls idioter som har fått tak i noko script frå ein virkeleg hacker/cracker og lager små varianter av denne originale koden. Står veldig langt nede på hirakiet, ingenting å trakte etter heller.

8307149[/snapback]

 

skjønner... ;)

Endret av biach777
Lenke til kommentar

Hackers er jo kultfilmen med stor K når det kommer til hacke-filmer. :p

Men noen basis i virkeligheten har den altså ikke.

 

Som sagt, å bli en "hacker" er ikke noe du.. vel, bare blir.

Bli en god programmer først, og systemadministrator. Utdyp deg i sikkerhet og rutiner, lær deg å se bugs og sikkerhetshull i kildekode. Hold deg oppdatert på ymse sider som poster sånt når det blir oppdaget.(ikke slashdot, nei, men sider som tar for seg sånt, og får godsakene lenge før det blir 'public'). Forsiktig tilnærm deg "grupper" av ymse slag som har med det å gjør, først når du er god nok til å ikke bli oversett som en scriptkiddie.

 

Men sånn realistisk sett, kan ikke jeg se for meg at du noensinne blir en "hacker". Korrekte termen du leter etter er forsåvidt cracker. Første du kan gjøre er jo å ikke annonsere til hele verden intensjonene dine på et offentlig forum. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan anbefale å lese litt bøker om det og... Hacking for Dummies er ikke så dum, selv om den kanskje høres slik ut. Interessant lesing, selv om det ikke tar for seg hvordan du gjør det, men mer metoder, og det om hvordan å tenke som en hacker. Boka handler om hvordan å sikre seg mot hackers/crackers, men kan gjerne bruke kunnskapen andre veien. ;)

Lenke til kommentar

Vel...

Det finnes nok ikke en oppskrift på nettet -"Hvordan hacke en winbox".

 

Men for all del, jeg tipper du vil snoke på pcer til venner etc.

Finn source til et "lite-spill" på nettet, f.eks tetris.

Si til folk på msn at du har laget det selv, send spillet og BAM, tilgang til alt på maskinen.

Vanskeligere er det ikke, også kalt trojan heter det vel.

 

Tro meg, veien om sikkerhetshull er litt for lang for noen som bare vil ha det litt gøy.

Men du kan jo sjekke versjonen, er det en pirat som mangler updates kan det jo være...

Lenke til kommentar
Se denne filmen, så ser du hvordan du skal bli hacker :D

8308102[/snapback]

Eller ikke.. :)

 

Når du sier du vil "lære å hacke". Hva er det egentlig du vil?

8308268[/snapback]

 

bare prøve å komme meg innpå plasser uten passord å sånt:P

viss det er det som kalles hacking da:P bare for å ha det ltt artig egentlig :)

Lenke til kommentar
Vel...

Det finnes nok ikke en oppskrift på nettet -"Hvordan hacke en winbox".

 

Men for all del, jeg tipper du vil snoke på pcer til venner etc.

Finn source til et "lite-spill" på nettet, f.eks tetris.

Si til folk på msn at du har laget det selv, send spillet og BAM, tilgang til alt på maskinen.

Vanskeligere er det ikke, også kalt trojan heter det vel.

 

Tro meg, veien om sikkerhetshull er litt for lang for noen som bare vil ha det litt gøy.

Men du kan jo sjekke versjonen, er det en pirat som mangler updates kan det jo være...

8310226[/snapback]

 

hørtes litt kult ut :)

gidder du å forklare det litt nøyere?

Lenke til kommentar
hei.

jeg har sett litt på folk som greide å hacke seg innpå Pentagon og sånt, og jeg synstes det så så kult ut at jeg må bare lære meg å hacke... :)

 

noen som vet noe om hvordan de lærer seg sånt ? noen tips til nettside eller noe sånt som lærer deg å bli en hacker...

 

takker for alle svar...!

8307071[/snapback]

Noroff har vel kjørt noen hacke-kurs har de ikke?

Lenke til kommentar
Vel...

Det finnes nok ikke en oppskrift på nettet -"Hvordan hacke en winbox".

 

Men for all del, jeg tipper du vil snoke på pcer til venner etc.

Finn source til et "lite-spill" på nettet, f.eks tetris.

Si til folk på msn at du har laget det selv, send spillet og BAM, tilgang til alt på maskinen.

Vanskeligere er det ikke, også kalt trojan heter det vel.

 

Tro meg, veien om sikkerhetshull er litt for lang for noen som bare vil ha det litt gøy.

Men du kan jo sjekke versjonen, er det en pirat som mangler updates kan det jo være...

8310226[/snapback]

 

hørtes litt kult ut :)

gidder du å forklare det litt nøyere?

8310782[/snapback]

 

For å kunne gjennomføre noe sånt må du kunne å programmere inn denne trojaner-koden inn i spillet. Hvis du ikke kan programmering tror jeg ikke dette er noe du kan få gjort i nærmeste framtid. Å lage en god og vellykket trojaner er ikke noe man gjør på sparket uten å ha _svært_ gode forkunnskaper

 

Før man kan begynne å prøve seg på ordentlig hacking (noe som ikke anbefales i det hele tatt!) må du ha over gjennonsnittet i datakunnskap og og du bør/må lære mer om hvordan datamaskiner ellers kommer du ikke til å komme deg særlig langt.

 

Hvis du virkelig har lyst til å "hacke" er vel "script-kiddie"-greier det beste og letteste du kan finne på.

 

Hacking på film er bare idioti og hører slett ikke til virkeligheten (9/10 tilfeller)

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Sjekk litt på nettet (google), blant programmeringspråk finner vi f.eks Python, C/C++, Basic og mange, mange flere. :)

 

Hvis du kjører Windows kan du f.eks lage små programmer i Visual Basic, som er ett lett program for nybegynnere, men av egen erfaring lurer Visual Basic inn mange vrangtanker og feil hvis du senere vil begynne på noe litt mer seriøst :hrm:

 

Å lære seg programmering kan være litt vanskelig for mange og uten vilje og god innsats kan jeg nesten garantere at det ikke blir noe av det. :ermm:

 

For de som ikke vet: Svært enkelt forklart er å programmere å skrive "koder" som etter at å blitt "konvertert" blir til kjørbare programmer (.exe) :p

Endret av -XaHc-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...