Gå til innhold

Age of Empires 2 over hamachi


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg og en kamerat prøver å spille age of empires 2 over hamachi, men med litt problemer...

Han kan se serveren jeg lager, men klarer ikke å connecte til den. Når det er han som creater så finner jeg ikke han i det hele tatt.

Begge lyser grønt på hamachi, så det burde vel gå bra.

 

Noen som vet hvorfor det ikke fungerer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har spilt på lan over hamachi før, men aldri med age of empires spillene...

8295863[/snapback]

Ikke bytt bort Hamachi! Det er det beste programmet! LOVER! Men leiter dere riktig da? Meg og kompisene mine får AoE2 til å funke fett vi med Hamachi :) Har du tatt på at du leiter etter LAN spill? Og har dere samme versjon/crack?

Endret av latter17
Lenke til kommentar

Prøvde igjen nå. Det som skjer er at jeg finner min kamerat's server, men han finner ikke min. Når jeg prøver å gå innpå kommer det bare "Unable to connect."

 

Begge har disablet firewall og satt på exeption for age of emp 2.

Må porter forwardes?

Lenke til kommentar
Prøvde igjen nå. Det som skjer er at jeg finner min kamerat's server, men han finner ikke min. Når jeg prøver å gå innpå kommer det bare "Unable to connect."

 

Begge har disablet firewall og satt på exeption for age of emp 2.

Må porter forwardes?

8330337[/snapback]

Sorry, men da vet ikke jeg lenger :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har nesten akkurat det samme problemet selv. :hmm: Jeg finner serveren hans, joiner, men etter 10-15 sekunder kommer det opp at jeg var "unable to join." Han finner også serveren min, men samme problemet for han som for meg. Vi har prøvd veldig mye de siste par dagene. Han var hos meg i helga, og da funka det fett over LAN. Men det funker bare ikke over hamachi "LANe." Veldig, veldig irriterende. :hrm: Vi har samma versjon/crack begge to, og innstallert fra samme CD osv. Vi har også deaktivert brannmurene. Noen som vet hva problemet kan være?

 

Evt. som tidligere nevnt vet om et annet program som gjør samme susen?

Lenke til kommentar
Jeg har nesten akkurat det samme problemet selv. :hmm:  Jeg finner serveren hans, joiner, men etter 10-15 sekunder kommer det opp at jeg var "unable to join." Han finner også serveren min, men samme problemet for han som for meg. Vi har prøvd veldig mye de siste par dagene. Han var hos meg i helga, og da funka det fett over LAN. Men det funker bare ikke over hamachi "LANe." Veldig, veldig irriterende. :hrm:  Vi har samma versjon/crack begge to, og innstallert fra samme CD osv. Vi har også deaktivert brannmurene. Noen som vet hva problemet kan være?

 

Evt. som tidligere nevnt vet om et annet program som gjør samme susen?

8340434[/snapback]

Ja, det fungerer å disable UPnP i ruteren din... Det fungerte for meg og en kamerat, men begge måtte gjøre det.

Lenke til kommentar
Jeg har nesten akkurat det samme problemet selv. :hmm:  Jeg finner serveren hans, joiner, men etter 10-15 sekunder kommer det opp at jeg var "unable to join." Han finner også serveren min, men samme problemet for han som for meg. Vi har prøvd veldig mye de siste par dagene. Han var hos meg i helga, og da funka det fett over LAN. Men det funker bare ikke over hamachi "LANe." Veldig, veldig irriterende. :hrm:  Vi har samma versjon/crack begge to, og innstallert fra samme CD osv. Vi har også deaktivert brannmurene. Noen som vet hva problemet kan være?

 

Evt. som tidligere nevnt vet om et annet program som gjør samme susen?

8340434[/snapback]

Ja, det fungerer å disable UPnP i ruteren din... Det fungerte for meg og en kamerat, men begge måtte gjøre det.

8341169[/snapback]

 

Nei, har ikke disabla UPnP i ruteren min, siden det ikke er noe alternativ for det. Prøvde forresten å spille AoE II over hamachi med en annen PC her i huset. Da funket det veldig bra på første forsøk. Og ja, jeg skjekket at jeg brukte hamachi IP'en og ikke LAN IP'en. Skal kanskje prøve å spille med en annen kammerat seinere idag, hvis han finner CD'en sin... :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg har nesten akkurat det samme problemet selv. :hmm:  Jeg finner serveren hans, joiner, men etter 10-15 sekunder kommer det opp at jeg var "unable to join." Han finner også serveren min, men samme problemet for han som for meg. Vi har prøvd veldig mye de siste par dagene. Han var hos meg i helga, og da funka det fett over LAN. Men det funker bare ikke over hamachi "LANe." Veldig, veldig irriterende. :hrm:  Vi har samma versjon/crack begge to, og innstallert fra samme CD osv. Vi har også deaktivert brannmurene. Noen som vet hva problemet kan være?

 

Evt. som tidligere nevnt vet om et annet program som gjør samme susen?

8340434[/snapback]

Ja, det fungerer å disable UPnP i ruteren din... Det fungerte for meg og en kamerat, men begge måtte gjøre det.

8341169[/snapback]

 

Nei, har ikke disabla UPnP i ruteren min, siden det ikke er noe alternativ for det. Prøvde forresten å spille AoE II over hamachi med en annen PC her i huset. Da funket det veldig bra på første forsøk. Og ja, jeg skjekket at jeg brukte hamachi IP'en og ikke LAN IP'en. Skal kanskje prøve å spille med en annen kammerat seinere idag, hvis han finner CD'en sin... :hrm:

Lenke til kommentar

Har endelig fått AoE2 til å funke med Hamachi, men har fortsatt noen små problemer.

Vi er 2 på LAN som prøver å spille med 2 andre kompiser. Vi 2 på lan bruker begge hamachi, men kan ikke pinge hverandre, dvs at vi heller ikke ser hverandre når vi kommer inn på AOE2.

 

Noen som har en løsning på dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...